Porsche wprowadzi na rynek kolejną wersję Porsche Taycana i szykuje się do wprowadzenia elektrycznej Panamery. Jak dowiedział się portal Autocar.co.uk do końca bieżącej dekady Porsche chce mieć w portfolio sześć samochodów elektrycznych.

  • Porsche chce w 2027 roku wprowadzić nową wersję elektrycznego Porsche Taycan
  • Równocześnie z Taycanem pojawi się także elektryczna Panamera
  • W 2024 roku Porsche chce wprowadzić na rynek elektryczną wersję Porsche Macan

Nowy elektryczny Taycan i Panamera

Porsche chce wprowadzić drugą wersję elektrycznego Taycana w 2027 roku. Autocar.co.uk pisze, że nowa wersja elektrycznego hitu sprzedażowego Porsche, będzie bliźniaczo podobna do elektrycznej wersji Porsche Panamera. Oba auta powstaną w ramach planu „zelektryfikowanego luksusu”. Zakłada on, że do końca dekady Porsche wprowadzi na rynek nawet do sześciu modeli aut elektrycznych.

Nowa auta elektryczne Porsche będą zbudowane na sportowej platformie SSP Grupy Volkswagen. Jest ona rozwijana przez technologów z Porsche. Autocar pisze, że nie będą to jednak pierwsze auta elektryczne oparte o tę platformę. Wcześniej, w 2024 roku zbudowane na niej zostaną elektryczne wersje Porsche Macan i Cayenne.

Elektryczna Panamera będzie sprzedawana obok wersji spalinowej i hybrydowej typy plug-in.

Porsche Taycan w Norwegii
Porsche Taycan
Porsche Taycan

Elektryczne Porsche Macan w 2024 roku

Już w lutym pisaliśmy, powołując się na informacje Automobilwoche, że drugi model, który Porsche planuje zbudować w Lipsku od 2026 roku, jest wewnętrznie określany jako K1. Miał to być „crossover o wymiarach Panamery”. Miał on być kolejnym etapem rozwojowym specjalnie dedykowanej platformy dla aut elektrycznych PPE – Premium Platform Electric – na której bazuje elektryczny Macan. 

W związku z rozwojem swojego elektrycznego portfolio Porsche chce zwiększyć zatrudnienie w Lipsku. Do 2024 roku, do tamtejszej fabryki ma dołączyć 150 nowych pracowników. Obecnie w Lipsku pracuje ok. 4300 osób. 

Porsche Macan S
Porsche Macan S

Plany Porsche na 2022 rok

Porsche chce w 2022 roku osiągnąć przychody na poziomie 38 do 39 mld euro i zwrot ze sprzedaży na poziomie około 17-18 procent. Prognoza ta jest jednak uzależniona od braku pogorszenia się warunków gospodarczych lub dalszych zakłóceń w łańcuchach dostaw.

Porsche postawiło sobie ponadto długoterminową ambicję osiągnięcia rentowności sprzedaży na poziomie ponad 20 proc. W ten sposób firma chciałaby umocnić swoją pozycję, jednego z najbardziej rentownych producentów samochodów na świecie. 

Porsche osiągnęło nowe kamienie milowe w 2021 roku – pomimo trwającej pandemii Covid-19 i braku półprzewodników – firma dostarczyła ponad 300 000 pojazdów i wygenerowała przychody w wysokości 33,1 mld euro. Same dostawy Taycana wzrosły ponad dwukrotnie do 41 296 sztuk. Jednocześnie Porsche osiągnęło wysoką rentowność: zysk operacyjny grupy Porsche AG wzrósł o 27 proc. rok do roku do 5,3 mld euro (2020: 4,1 mld euro). Odpowiadało to rentowności sprzedaży na poziomie 16 procent. 

Porsche Panamera na torze wyścigowym
Automobilwoche donosi, że w fabryce w Lipsku może zacząć się produkcja elektrycznego Porsche Panamera zdjęcie: Porsche

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię