Faraday Future to startup z Kalifornii, który chce zbudować elektryczny samochód FF 91. Firma nie zebrała jeszcze potrzebnych środków do uruchomienia produkcji. Faraday ma obecnie jedynie 369 zamówień wstępnych na swój samochód.

  • Faraday Future nie zebrał jeszcze środków do uruchomienia produkcji modelu FF 91
  • Na auto złożono 369 zamówień
  • Samochód ma mieć zasięg 381 mil (613 km)

Faraday Future i sytuacja z produkcją elektrycznego FF 91

Faraday Future miał pokazać swój debiutancki model FF 91 już w lipcu. Na dzień 17 listopada firma zebrała 369 zamówień wstępnych, które są w pełni zwrotne i niewiążące. Zamówienia przedpremierowe na FF 91 Futurist Alliance Edition wymagają wpłaty 5 000 dolarów dla klientów w USA i 50 000 juanów dla klientów z Chin. Zamówienia przedpremierowe na FF 91 Futurist wymagają wpłaty 1500 dolarów dla klientów w USA i 20 000 juanów dla klientów z Chin.

– Wejście w życie oświadczenia rejestracyjnego pozwala nam na wykorzystanie niektórych umów finansowych, które zawarliśmy w ostatnich miesiącach. Wzmocniliśmy nasze kierownictwo finansowe, wyznaczyliśmy nowego audytora i pomimo zmian złożyliśmy nasze sprawozdania finansowe za trzeci kwartał w terminie. Sfinalizowaliśmy ważne umowy dotyczące finansowania i jesteśmy optymistami, że możemy wprowadzić dodatkowe środki, których potrzebujemy, aby uruchomić FF 91. Opracowujemy obecnie skorygowane budżety i plany produkcyjne i mamy nadzieję, że będziemy w stanie ogłosić termin dostarczenia FF 91 do użytkowników wkrótce po zabezpieczeniu finansowania – mówi Carsten Breitfeld, prezes Faraday Future.

Faraday FF 91

Faraday Future I model FF 91

Kalifornijska Rada Zasobów Powietrza („CARB”) przyznała certyfikat dla modelu FF 91 Futurist jako pojazdu o zerowej emisji („ZEV”). Program ZEV jest częścią pakietu CARB Advanced Clean Cars, który obejmuje skoordynowane normy kontrolujące zanieczyszczenia powodujące smog i emisję gazów cieplarnianych przez samochody osobowe w Kalifornii.

Jednocześnie kontynuowane są testy i certyfikacja modelu FF 91, a wyniki certyfikacji zasięgu EPA i emisji CARB zostały niedawno otrzymane.

FF 91 Futurist, Ultimate Intelligent TechLuxury EV, otrzymał oficjalny certyfikat od Amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska, który potwierdza, że jego zasięg wynosi 381 mil, co stanowi znaczny wzrost w stosunku do wcześniejszych szacunków firmy, mówiących o 333 milach.

Wyniki finansowe Faraday Future

Faraday Future podaje, że odnotował stratę operacyjną w wysokości około 81 mln dolarów w trzecim kwartale 2022 r. Rok wcześniej strata ta była na poziomie 186 mln dolarów. W trzecim kwartale strata netto zmniejszyła się do około 103 mln dolarów, podczas gdy w analogicznym okresie 2021 roku była ona na poziomie 304 mln dolarów.

https://autoelectromoto.pl/wp-content/uploads/2022/11/91_Driver_Loop_540.mp4

Faraday Future podaje, że w ostatnim kwartale wydatki firmy koncentrowały się głównie na ukończeniu ostatnich etapów budowy zakładu produkcyjnego ieFactory California w Hanford. Na zmniejszenie straty operacyjnej wpłynęły również zmniejszone wydatki wynikające z odroczonych zakupów komponentów i części oraz pewnych innych działań w zakresie redukcji kosztów, w tym spowolnienie rozwoju programu związanego z przyszłymi modelami pojazdów elektrycznych. Firma podjęła także decyzję o zbyciu majątku trwałego w związku z rezygnacją z niektórych aktywów programu FF 91.

– Trzeci kwartał był punktem zwrotnym dla naszej firmy i obserwujemy pozytywne tempo w całym naszym programie budowy pojazdów oraz w naszym programie finansowania. Z przyjemnością ogłaszam osiągnięcie produkcyjnego kamienia milowego, zakończenie budowy i instalacji sprzętu w obszarach montażu pojazdów w naszej ieFactory California w Hanford. Odnotowaliśmy również duży postęp w testach i programach walidacyjnych FF 91, gdzie kluczowe wskaźniki wydajności naszego FF 91, w tym zasięg pojazdu , przyspieszenie i hamowanie są jeszcze lepsze niż się spodziewaliśmy – powiedział dr Carsten Breitfeld, prezes Faraday Future.

Suma aktywów na dzień 30 września 2022 r. wynosiła 541 mln dolarów, w tym 32 mln dolarów w gotówce, w porównaniu do 907 mln dolarów sumy aktywów na dzień 31 grudnia 2021 r. Od momentu powstania spółka ponosiła skumulowane straty z działalności operacyjnej i ujemne przepływy pieniężne z działalności operacyjnej – na dzień 30 września 2022 r. spółka wykazała skumulowany deficyt w wysokości około 3,3 mld dolarów.

Zobacz też: Studyjny model autonomicznego Volkswagena

https://autoelectromoto.pl/wp-content/uploads/2022/09/VW.webm

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię