Elektryczny Volkswagen ID.4 to jeden z najpopularniejszych elektrycznych aut od Grupy Volkswagen. Niemiecka marka dodaje do swojego portfolio kolejną odmianę z napędem na cztery koła. Nowa wersja, bazująca na ID.4 Pro Performance, ma dwa silniki o łącznej mocy 265 KM i oferuje lepszą trakcję na mokrej i śliskiej nawierzchni. Do tej pory napęd na cztery koła był dostępny jedynie w topowej odmianie ID.4 – ID.4 GTX 4MOTION. W Polsce nową wersję elektrycznego Volkswagena ID.4 można już zamawiać, a ceny zaczynają się od 233 590 zł.

  • Elektryczny Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION kosztuje od 233 590 zł
  • Volkswagen ID.4 ma napęd na cztery koła
  • Elektryczny Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION rozpędza się do prędkości 100 km/h w 6,9 sekundy

Elektryczny Volkswagen ID.4 z napędem na cztery koła

Elektryczny Volkswagen ID.4 dzięki dodatkowemu silnikowi przy przedniej osi przekazuje moment obrotowy na cztery koła. Z kolei napęd na cztery koła w ID.4 Pro 4MOTION poprawia trakcję, a także osiągi elektrycznego auta. Nowy model z dwoma silnikami i napędem 4×4 świetnie poradzi sobie np. przy holowaniu przyczepy towarowej. Maksymalna masa przyczepy elektrycznego Volkswagena ID.4 Pro 4MOTION wzrosła w porównaniu z wersją Pro Performance o 200 kg – do 1400 kg (masa hamowana).

Wprowadziliśmy ID.4 Pro 4MOTION w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów. Jest on pozycjonowany między bazowymi wersjami, a topową, ID.4 GTX 4MOTION – wyjaśnia Silke Bagschik, odpowiedzialna za sprzedaż i marketing rodziny ID.

Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION
Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION

Elektryczny Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION

Układ napędowy elektrycznego Volkswagena ID.4 Pro 4MOTION zbudowany jest z dwóch elektrycznych silników, które dostarczają łącznie 265 KM. Pozwala to na osiągnięcie przyspieszenia od 0 do 100 km/h w 6,9 s. Głównym źródłem napędu elektrycznego Volkswagena jest silnik synchroniczny z przetwornicą impulsową, umieszczony przy tylnej osi. Jego moc wynosi 204 KM, a jest ona przenoszona na koła za pośrednictwem jednobiegowej przekładni. Zaletami silnika synchronicznego są duża gęstość mocy, wysoka sprawność i stała moc wyjściowa w szerokim zakresie obrotów. O

Oś przednia jest napędzana silnikiem asynchronicznym, który również jest wyposażony w przetwornicę impulsową. Moc tego silnika to 109 KM. Silniki asynchroniczne pozwalają na krótkotrwałe przeciążenia i mają niskie straty, dlatego idealnie nadają się do roli jednostki wspomagającej, która może być uruchamiana tymczasowo.

Volkswagen ID.4
Volkswagen ID.4
Elektryczny Volkswagen ID.4 GTX zdjęcie: Volkswagen
Elektryczny Volkswagen ID.4 GTX zdjęcie: Volkswagen

Akumulator w elektrycznym Volkswagenie ID.4 Pro 4MOTION

Elektryczny Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION jest wyposażony w akumulator o pojemności netto 77 kWh, co zapewnia zasięg do 517 km (wg WLTP). Prędkość maksymalna jest ograniczona do 180 km/h, podobnie jak w odmianie GTX 4MOTION. Maksymalna moc ładowania jest identyczna jak w pozostałych modelach elektrycznych aut ID.4 – 135 kW. Na stacji o takiej mocy ładowanie akumulatora od 5 do 80 procent trwa 36 minut, co zwiększa zasięg o 337 km (wg norm WLTP).

Rozmiar elektrycznego Volkswagena z napędem na cztery koła

Mierzące 4,58 m długości auto zostało zbudowane na platformie MEB. Dzięki temu przestrzeń dla pasażerów w tym aucie elektrycznym jest podobna jak w konwencjonalnych SUV-ach z wyższego segmentu. Zależnie od położenia oparć tylnej kanapy auto może pomieścić od 543 do 1575 l bagażu. Na liście opcji jest bardzo dużo najnowszej generacji systemów wspomagających kierowcę.

Elektryczny Volkswagen ID.4
Elektryczny Volkswagen ID.4 – produkcja. zdjęcie: Volkswagen

Elektryczne auta Volkswagena i strategia Way to Zero

Po wprowadzeniu na rynek wiosną 2021 roku elektryczny ID.4 bardzo szybko stał się przebojem. Tylko w pierwszym kwartale 2022 roku Volkswagen dostarczył ponad 30 000 egzemplarzy tego modelu, co oznacza, że co drugi elektryczny Volkswagen to właśnie ID.4. W 2021 roku do klientów trafiło 163 000 egzemplarzy ID.4, co uczyniło ten model najchętniej kupowanym autem elektrycznym Volkswagena i Grupy Volkswagen.

Elektryczny Volkswagen neutralny emisyjnie

Samochody elektryczne z zakładów w Zwickau i Emden (Niemcy) powstają w sposób neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla w całym łańcuchu dostaw i produkcji. W procesie produkcji emisja CO2 jest ograniczana w maksymalnym stopniu, a emisje, których nie da się uniknąć, są kompensowane przez projekty offsetowe. W przypadku, w którym modele ID. są ładowane przy użyciu energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych, pozostają one neutralne dla klimatu także podczas jazdy.

Volkswagen ID.4 GTX
Volkswagen ID.4 GTX
Volkswagen ID.4 GTX

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię