Elektryczny Volkswagen ID.4 to jeden z najpopularniejszych elektrycznych aut od Grupy Volkswagen. Niemiecka marka dodaje do swojego portfolio kolejną odmianę z napędem na cztery koła. Nowa wersja, bazująca na ID.4 Pro Performance, ma dwa silniki o łącznej mocy 265 KM i oferuje lepszą trakcję na mokrej i śliskiej nawierzchni. Do tej pory napęd na cztery koła był dostępny jedynie w topowej odmianie ID.4 – ID.4 GTX 4MOTION. W Polsce nową wersję elektrycznego Volkswagena ID.4 można już zamawiać, a ceny zaczynają się od 233 590 zł.
- Elektryczny Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION kosztuje od 233 590 zł
- Volkswagen ID.4 ma napęd na cztery koła
- Elektryczny Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION rozpędza się do prędkości 100 km/h w 6,9 sekundy
Elektryczny Volkswagen ID.4 z napędem na cztery koła
Elektryczny Volkswagen ID.4 dzięki dodatkowemu silnikowi przy przedniej osi przekazuje moment obrotowy na cztery koła. Z kolei napęd na cztery koła w ID.4 Pro 4MOTION poprawia trakcję, a także osiągi elektrycznego auta. Nowy model z dwoma silnikami i napędem 4×4 świetnie poradzi sobie np. przy holowaniu przyczepy towarowej. Maksymalna masa przyczepy elektrycznego Volkswagena ID.4 Pro 4MOTION wzrosła w porównaniu z wersją Pro Performance o 200 kg – do 1400 kg (masa hamowana).
Wprowadziliśmy ID.4 Pro 4MOTION w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów. Jest on pozycjonowany między bazowymi wersjami, a topową, ID.4 GTX 4MOTION – wyjaśnia Silke Bagschik, odpowiedzialna za sprzedaż i marketing rodziny ID.
Elektryczny Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION
Układ napędowy elektrycznego Volkswagena ID.4 Pro 4MOTION zbudowany jest z dwóch elektrycznych silników, które dostarczają łącznie 265 KM. Pozwala to na osiągnięcie przyspieszenia od 0 do 100 km/h w 6,9 s. Głównym źródłem napędu elektrycznego Volkswagena jest silnik synchroniczny z przetwornicą impulsową, umieszczony przy tylnej osi. Jego moc wynosi 204 KM, a jest ona przenoszona na koła za pośrednictwem jednobiegowej przekładni. Zaletami silnika synchronicznego są duża gęstość mocy, wysoka sprawność i stała moc wyjściowa w szerokim zakresie obrotów. O
Oś przednia jest napędzana silnikiem asynchronicznym, który również jest wyposażony w przetwornicę impulsową. Moc tego silnika to 109 KM. Silniki asynchroniczne pozwalają na krótkotrwałe przeciążenia i mają niskie straty, dlatego idealnie nadają się do roli jednostki wspomagającej, która może być uruchamiana tymczasowo.
Akumulator w elektrycznym Volkswagenie ID.4 Pro 4MOTION
Elektryczny Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION jest wyposażony w akumulator o pojemności netto 77 kWh, co zapewnia zasięg do 517 km (wg WLTP). Prędkość maksymalna jest ograniczona do 180 km/h, podobnie jak w odmianie GTX 4MOTION. Maksymalna moc ładowania jest identyczna jak w pozostałych modelach elektrycznych aut ID.4 – 135 kW. Na stacji o takiej mocy ładowanie akumulatora od 5 do 80 procent trwa 36 minut, co zwiększa zasięg o 337 km (wg norm WLTP).
Rozmiar elektrycznego Volkswagena z napędem na cztery koła
Mierzące 4,58 m długości auto zostało zbudowane na platformie MEB. Dzięki temu przestrzeń dla pasażerów w tym aucie elektrycznym jest podobna jak w konwencjonalnych SUV-ach z wyższego segmentu. Zależnie od położenia oparć tylnej kanapy auto może pomieścić od 543 do 1575 l bagażu. Na liście opcji jest bardzo dużo najnowszej generacji systemów wspomagających kierowcę.
Elektryczne auta Volkswagena i strategia Way to Zero
Po wprowadzeniu na rynek wiosną 2021 roku elektryczny ID.4 bardzo szybko stał się przebojem. Tylko w pierwszym kwartale 2022 roku Volkswagen dostarczył ponad 30 000 egzemplarzy tego modelu, co oznacza, że co drugi elektryczny Volkswagen to właśnie ID.4. W 2021 roku do klientów trafiło 163 000 egzemplarzy ID.4, co uczyniło ten model najchętniej kupowanym autem elektrycznym Volkswagena i Grupy Volkswagen.
Elektryczny Volkswagen neutralny emisyjnie
Samochody elektryczne z zakładów w Zwickau i Emden (Niemcy) powstają w sposób neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla w całym łańcuchu dostaw i produkcji. W procesie produkcji emisja CO2 jest ograniczana w maksymalnym stopniu, a emisje, których nie da się uniknąć, są kompensowane przez projekty offsetowe. W przypadku, w którym modele ID. są ładowane przy użyciu energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych, pozostają one neutralne dla klimatu także podczas jazdy.