General Motors oczekuje, że jego szybko rosnący portfel pojazdów elektrycznych będzie solidnie rentowny w 2025 r. w Ameryce Północnej, Pomóc w tym ma zwiększenie zdolności produkcyjnych aut elektrycznych do ponad 1 miliona sztuk rocznie.
- General Motors chce budować 1 mln aut elektrycznych w 2025 roku
- Firma szacuje, że segment aut elektrycznych będzie rentowny w 2025 roku
- Przychody ze sprzedaży aut elektrycznych mają w 2025 roku sięgnąć 50 mld dolarów
General Motors chce produkować 1 mln aut elektrycznych w 2025 r.
Amerykański koncern szacuje, że całkowite przychody firmy do 2025 r. będą rosły w tempie 12 proc., osiągając ponad 225 mld dolarów, w miarę wzrostu wolumenu sprzedaży aut elektrycznych i przychodów z oprogramowania. Przychody z pojazdów elektrycznych mają wynieść ponad 50 mld dolarów w 2025 roku. General Motors oczekuje, że w latach 2022 – pierwsza połowa 2024 r. w Ameryce Północnej powstanie 400 000 pojazdów elektrycznych, a w 2025 r. zdolności produkcyjne wzrosną do 1 mln sztuk rocznie w Ameryce Północnej.
Firma spodziewa się, że do połowy dekady osiągnie zdolność produkcyjną ogniw akumulatorowych w USA na poziomie ponad 160 GWh i 1,2 mln ogniw dziennie.
Podczas spotkania z inwestorami Paul Jacobson, wiceprezes wykonawczy GM i dyrektor finansowy, zaktualizował wytyczne firmy na rok 2022 i przedstawił kilka kluczowych wskaźników wydajności, które pomogą inwestorom śledzić transformację firmy i wyniki finansowe do 2025 roku.
– Zbudowaliśmy fundamenty, aby szybko skalować nasze portfolio aut elektrycznych, uczynić je rentownym biznesem i utrzymać silne marże w okresie wysokich inwestycji. Nasza Platforma Ultium i technologia akumulatorów będą z czasem tylko coraz lepsze i tańsze – powiedział Jacobson.
General Motors liczy na dobre wyniki finansowe
GM prognozuje, że całoroczne skorygowane wolne przepływy pieniężne w branży motoryzacyjnej w 2022 r. wzrosną do 10-11 mld dolarów, w stosunku do poprzedniej prognozy na poziomie 7-9 mld dolarów. General Motors prognozuje obecnie, że skorygowany EBIT za cały rok 2022 znajdzie się w przedziale 13,5-14,5 mld dolarów (poprzednia prognoza – 13-15 mld dolarów).
– Zdolność General Motors do zwiększenia sprzedaży aut elektrycznych jest zapłatą za wiele lat inwestycji w badania i rozwój, projektowanie, inżynierię, produkcję, nasz łańcuch dostaw i nowe doświadczenie klienta, co zostało zaprojektowane tak, aby być najlepszym w branży. Nasza strategia obejmująca wiele marek, wiele segmentów daje nam niesamowitą dźwignię do zwiększania przychodów i udziału w rynku, a wierzymy, że nasza Platforma Ultium i integracja pionowa pozwolą nam stale poprawiać wydajność baterii i koszty – powiedziała przewodnicząca i dyrektor generalna GM Mary Barra.
General Motors liczy na wzrost segmentu aut elektrycznych
W ciągu najbliższych trzech lat General Motors planuje bardzo agresywnie zmierzać do objęcia pozycji lidera w dziedzinie pojazdów elektrycznych. Firma oczekuje, że w 2025 roku udział aut elektrycznych w sprzedaży przemysłu amerykańskiego zbliży się do 20 proc. General Motors będzie miał w tym czasie wiele elektrycznych propozycji w segmentach pickupów, SUV-ów i luksusowych, które stanowią około 70 proc. wolumenu branży aut elektrycznych. Amerykańska firma uruchamia także nową cyfrową platformę detaliczną wraz ze swoimi amerykańskimi partnerami dealerskimi, aby usprawnić zakupy i doświadczenia związane z zakupem dla klientów i zmniejszyć koszty GM o szacunkową kwotę 2 000 dolarów na pojazd.
Pięć zakładów montażowych General Motors w USA, Kanadzie i Meksyku
BrightDrop – należący do General Motors startup technologiczny tworzący auta elektryczne, wózki elektryczne i oprogramowanie – jest na dobrej drodze do osiągnięcia 1 miliarda dolarów przychodów w 2023 roku, ponieważ zakład w CAMI w Ontario rozpocznie w przyszłym roku pełną produkcję samochodu dostawczego BrightDrop Zevo 600, a do 2025 roku zwiększy ją do planowanych 50 000 sztuk rocznie.
Z kolei spółka joint venture General Motors zajmująca się produkcją ogniw akumulatorowych – Ultium Cells – do końca 2024 roku uruchomi zakłady w Ohio, Tennessee i Michigan, co uczyni firmę liderem w krajowej produkcji ogniw. Planowane jest także uruchomienie czwartej fabryki ogniw.
GM podkreśla, że zabezpieczył wiążące zobowiązania na wszystkie surowce konieczne do produkcji baterii, których potrzebuje, aby zrealizować swój cel wydajnościowy na 2025 r.