Huawei zwiększa swoją obecność w branży aut elektrycznych. Po wcześniejszej współpracy z Seres Huawei zacieśnił więzi z producentem samochodów Avatr. Do 2025 roku firmy mają stworzyć wspólnie cztery samochody elektryczne.

  • Huawei i Avatr zacieśniają współpracę
  • Elektryczny samochód Avatr 11 zostanie wprowadzony na rynek 8 sierpnia
  • Obie firmy do 2025 rok opracują wspólnie cztery samochody elektryczne

Huawei i Avatr zacieśniają współpracę przy budowie aut elektrycznych

Jak donosi portal Cnevpost 25 czerwca, w pierwszym dniu targów samochodowych w Chongqing, Avatr i Huawei podpisały umowę o współpracy strategicznej i planują wspólnie budować inteligentne samochody. Avatr Technology, wcześniej znany jako Changan NIO, w listopadzie ubiegłego roku przeprowadziła rebranding firmy. Changan NIO to spółka joint venture utworzona w 2018 roku przez Changan i NIO. Changan ma w spółce 95,38 procent udziałów.

Avatr i Huawei dogadały się w sprawie podziału ryzyka, przychodów i licencjonowania znaku towarowego Huawei HI (Huawei Inside).

Huawei i Avatr zacieśniają współpracę przy budowie samochodów elektrycznych
Huawei i Avatr zacieśniają współpracę przy budowie samochodów elektrycznych źródło: CATL

Avatr 11 – pierwszy elektryczny SUV od Avatr i Huawei

Pierwszy model, który będzie efektem współpracy obu firm – Avatr 11 – zostanie oficjalnie zaprezentowany na początku sierpnia, a dostawy mają rozpocząć się w ciągu jeszcze w ciągu tego roku. Koncepcyjny model samochodu został zaprezentowany już w listopadzie 2021 roku. Jest to średniej wielkości SUV.

Auto będzie wyposażone w rozwiązania Huawei full-stack smart car, w tym Huawei Smart Driving, Smart Cockpit, Smart Internet Connection, Smart Electric i Smart Car Cloud Services.

Model jest wyposażony w 3 LiDAR-y, 6 radarów fal milimetrowych, 12 radarów ultradźwiękowych, 13 kamer.

Cztery elektryczne samochody od Huawei i Avatr do 2025 roku

Obie strony będą wspólnie opracowywać inteligentne samochody elektryczne, które będą oparte na platformie CHN. Do 2025 roku na rynku mają pojawić się aż cztery nowe modele.

Huawei będzie odpowiedzialny za rozwój systemów oprogramowania, takich jak autonomiczna jazda i inteligentny kokpit, a CATL zapewnia technologię baterii.

Sieć sprzedaży

Avatr zbuduje swoje własne kanały sprzedaży i ma posiadać maksymalnie 110 punktów sprzedaży. Umowa ma także umożliwić sprzedaż samochodów poprzez kanały własne Huawei.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię