Katastrofa Faraday Future. Przyszłość startup’u zajmującego się produkcją samochodów elektrycznych wciąż niepewna. Z opublikowanego zgłoszenia do Amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd wynika, że firma do końca 2023 roku dostarczyła tylko dziesięć samochodów. Jej roczny przychód wyniósł mniej niż milion dolarów.
Problemy Faraday Future
Faraday Future zaczęła dostarczać swoje pierwsze samochody w zeszłym roku po trwającym pięć lat opóźnieniu. Pierwotnie dostawy zaplanowano na 2018 rok. Pierwszy egzemplarz modelu FF 91 2.0 został przekazany firmie PCM z Costa Mesa w sierpniu 2023 roku. Firma z południowej Kalifornii, specjalizuje się w sprzedaży luksusowych samochodach i zapłaciła wcześniej za swoje pojazdy w ramach programu „Industry Expert Futurist Product Officer (FPO) Co-Creation Delivery”.
FF 91 2.0
Z ceną katalogową swojego modelu FF 91 2.0 wynoszącą 309 000 dolarów, Faraday Future chce konkurować z luksusowymi markami takimi jak Bentley i Rolls-Royce. Samochód ma baterię o pojemności 142 kWh, a także może osiągnąć maksymalną prędkość 250 km/h.
Według doniesień finansowych, do końca zeszłego roku złożono 303 zamówienia przedwstępnych na ten samochód, ale nie były wiążące. Faraday Future nie podaje najnowszych danych na temat zamówień na 2024 rok. Dla porównania elektryczny Rolls-Royce Spectre tylko w czwartym kwartale sprzedał się w liczbie 326 egzemplarzy na całym świecie. Był to pierwszy kwartał sprzedaży samochodu na rynku.
FF 91 2.0 Futurist Alliance ma trzy silniki o maksymalnej mocy 1050 koni mechanicznych a moment obrotowy wynosi 1977 Nm. Auto osiąga prędkość od 0 do 100 km/h wynosi 2,27 sekundy, a zasięg auta wg EPA sięga 613 km.
Wyniki Faraday Future w 2023 roku
W zeszłym roku Faraday Future wygenerował przychód w wysokości 784 000 dolarów. Strata netto wyniosła 432 miliony dolarów. Firma podkreśla jednak, że jest wciąż zobowiązana do zwiększenia produkcji, a także dostaw, jednocześnie utrzymując dyscyplinę finansową.