Faraday Future znów musi opóźnić dostawy swojego pojazdu elektrycznego FF 91. Tym razem firma przesuwa pierwszą dostawę do końca drugiego kwartału, dwa tygodnie po pierwotnie planowanym terminie rozpoczęcia produkcji. 

Faraday Future opóźnia dostawy

Firma potrzebuje dodatkowego kapitału i chce go przeznaczyć na zwiększenie produkcji. Niektórzy dostawcy poinformowali Faraday Future, że nie są w stanie sprostać nakreślonym przez firmę wymaganiom czasowym. W związku z tym spółka zaktualizowała terminy rozpoczęcia dostaw pojazdu FF 91 oraz ogłoszony wcześniej trójfazowy plan dostaw.

Trzy fazy dostaw

Faraday Future planuje wprowadzić na rynek swój pierwszy samochodów elektryczny dwa tygodnie po oficjalnym rozpoczęciu produkcji seryjnej. Pierwszy etap dostaw będzie oparty o tzw. eksperta branżowego, który jest zobowiązany do zapłacenia w całości za modele FF 91. Szkolenia z korzystania z auta ruszą już od końca maja. Samochody będą jednak przekazane w momencie rozpoczęcia drugiego etapu dostaw. 

Trzeci etap, w którym prywatni klienci z programu „Spire” będą mogli otrzymać swoje egzemplarze FF 91, rozpocznie się wtedy, gdy Faraday Future zbierze „wystarczające finansowanie” na czas. 

Pierwszy egzemplarz samochodu FF 91 zjechał z taśmy produkcyjnej

Pierwszy egzemplarz FF 91 Futurist  zjechał 13 kwietnia z linii produkcyjnej w fabryce w  Hanford w Kalifornii. Sama produkcja ruszyła 29 marca 2023 roku. 

Zjechanie pierwszego FF 91 Futurist z linii produkcyjnej jest historycznym kamieniem milowym dla Faraday Future. Pierwszy egzemplarz znacznie się zmienił od czasu, gdy FF 91 został pierwotnie ujawniony i auto obecnie może pochwalić się wieloma aktualizacjami. Wśród nich znalazły się zupełnie nowe podsystemy główne i platforma technologiczna, które przeszły wiele rund iteracji i ulepszeń, zarówno w zakresie sprzętu, jak i oprogramowania. 

Wnętrze FF 91

Innowacyjna fabryka Faraday Future

FF ieFactory California, w której powstaje Futurist FF 91, to obiekt o powierzchni ok. 10 hektarów, strategicznie położony pomiędzy technologicznymi hubami Doliny Krzemowej i Los Angeles. Ma on być symbolem nowej klasy zakładów produkcyjnych, w których powstają inteligentne, połączone i zelektryfikowane produkty, które stają się częścią większego połączonego, współdzielonego ekosystemu użytkowników. 

Faraday Future i finansowanie

W lutym firma pozyskała 135 milionów dolarów finansowania i nadal potrzebuje znacznie większego kapitału, aby wprowadzić na rynek drugi i trzeci etap produkcji. Ze względu na problemy finansowe, rozpoczęcie produkcji opóźniono o łącznie pięć lat. Pierwotny harmonogram produkcji wskazywał na 2018 rok.

W lutym firma podkreślała, że dzięki 135 mln dolarów rozpocznie produkcję modelu FF 91 pod koniec marca. Firma planowała także kolejną emisję akcji. Dzięki tym środkom FF 91 miał być dostarczony zgodnie z harmonogramem.

Ścieżka projektu

Faraday Future podkreślał wówczas, że w ostatnich miesiącach dokonała dalszych postępów w testowaniu i walidacji modelu FF 91. Sukces osiągnięto dzięki modernizacji 26 głównych systemów i komponentów, 13 kluczowym usprawnieniom w zakresie układu napędowego, baterii, ładowania, podwozia, wnętrza oraz 13 kluczowym usprawnieniom w zakresie komunikacji i interakcji z użytkownikiem.

Firma ogłosiła wówczas także osiągnięcie swojego szóstego kamienia milowego. Ukończyła budowę i instalację sprzętu na miejscach montażowych w fabryce pojazdów.

FF 91 – historia opóźnień i cena samochodu

Firma planowała pierwotnie debiut swojego modelu FF 91 już w lipcu 2022 roku. Do 17 listopada firma zebrała 369 zamówień w przedsprzedaży, które są w pełni zwrotne i niezobowiązujące. Przedsprzedaże dla edycji Alliance Edition FF 91 Futurist wymagały wpłaty depozytu w wysokości 5000 dolarów dla klientów z USA i 50 000 juanów dla klientów z Chin.

Przedsprzedaż FF 91 Futurist wymagała wpłaty depozytu. Klienci z USA musieli zapłacić 1500 dolarów, a klienci z Chin 20 000 juanów.

Faraday Future i plany zrewolucjonizowania rynku

Faraday Future to amerykański startup motoryzacyjny, założony w 2014 roku. Firma postawiła sobie za cel zrewolucjonizowanie branży motoryzacyjnej poprzez wprowadzenie nowatorskich technologii związanych z pojazdami elektrycznymi. Siedziba firmy znajduje się w Los Angeles, w Kalifornii. Fabrykę ulokowano w Hanford, również w Kalifornii. Faraday Future pracuje nad swoim pierwszym modelem produkcyjnym, FF 91, który jest luksusowym SUV-em z zaawansowanymi funkcjami autonomicznej jazdy.

Faraday Future chce konkurować z takimi gigantami motoryzacyjnymi jak Ferrari, Maybachem, brytyjski Rolls Royce i Bentleyem, oferując „jedyny w swoim rodzaju produkt nowej generacji”. FF 91 będzie miał moc 1050 KM oraz zasięg 381 mil. Dane potwierdziła już amerykańska EPA, a przyspieszenie ma wynosić od 0-100 km/h w 2,27 sekundy.

Wyniki finansowe firmy

Koszty operacyjne Faraday Future za 2022 rok wyniosły 451 mln dolarów w porównaniu z 354,1 mln dolarów rok wcześniej. Zmiana wynikała przede wszystkim ze wzrostu kosztów inżynieryjnych, projektowych i testowych. 

Strata netto za rok zakończony 31 grudnia 2022 r. wyniosła 552,1 mln dolarów. Rok wcześniej strata wynosiła 516,5 mln dolarów. Wzrost ten wynika przede wszystkim ze wzrostu kosztów oraz wzrostu zmian w wycenie wartości godziwej niektórych zobowiązań.

Nakłady inwestycyjne sięgnęły w 2022 roku 123,2 mln dolarów. Rok wcześniej było to 95,7 mln dolarów.

https://autoelectromoto.pl/wp-content/uploads/2022/11/91_Driver_Loop_540.mp4

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię