30 listopada 2021 roku jest wyjątkowym dniem dla polskiej motoryzacji. Z linii produkcyjnej w Gliwicach zjechał ostatni Opel Astra. Fabryka Opla w Gliwicach nie będzie już produkować samochodów osobowych. Nie oznacza to, że zakład przestaje istnieć. W Gliwicach będą produkowane samochody dostawcze.
- Stellantis kończy w Gliwicach z produkcją aut osobowych
- Ostatnim samochodem osobowym, który zjechał z linii produkcyjnej, był czerwony Opel Astra
- Stellantis będzie produkował w Gliwicach auta dostawcze
Koniec Opla Astry w Gliwicach
Stellantis, który jest właścicielem Opla, przygotowuje się intensywnie do uruchomienia produkcji dużych samochodów dostawczych w swojej nowo wybudowanej fabryce. W związku z tym 30 listopada zakończono produkcję samochodów osobowych w sąsiadującej
z nią, i również należącej do Stellantis, fabryce Opel Manufacturing Poland. Ostatnim samochodem, który opuścił jej linię montażową był czerwony Opel Astra dla klienta w Polsce.
W Gliwicach będą dostawczaki
Z początkiem stycznia 2022 roku rozpocznie działalność Stellantis Gliwice – nowoczesna fabryka typu greenfield, w której od kwietnia przyszłego roku, rozpocznie się produkcja dużych samochodów dostawczych. Do tego czasu w zakładzie będą prowadzone prace przygotowawcze, w tym testy maszyn i urządzeń, a także systemów informatycznych i logistycznych. Równolegle będzie kontynuowana testowa produkcja pojazdów, którą z sukcesem rozpoczęto już w sierpniu tego roku.
– To jeden z najważniejszych momentów w historii naszej firmy. Przełomowa zmiana profilu produkcyjnego na duże samochody dostawcze czyni nas współodpowiedzialnymi za ten, ważny dla Stellantis, segment rynku. Jesteśmy na ostatniej prostej w przygotowaniach do uruchomienia produkcji dużych vanów dla marek Stellantis: Peugeota, Citroëna, Opla
i Fiata – powiedział Andrzej Korpak, prezes zarządów Opel Manufacturing Poland i PSA Manufacturing Poland (od 3 stycznia, 2022 r. – Stellantis Gliwice).
Jak czytamy w komunikacie, uruchomienie produkcji pojazdów LCV w Gliwicach nadaje nowy kontekst biznesowy dla polskiej lokalizacji Stellantis. Grupa jest bowiem liderem rynku LCV w Europie z udziałem na poziomie 32 proc., co nadaje fabryce ważną rolę w jej strukturach produkcyjnych. Ponadto, dzięki planom uruchomienia w polskim zakładzie produkcji modeli o napędzie elektrycznym (BEV), staje się on istotnym elementem strategii elektryfikacji całej gamy modelowej Stellantis. Ma to dawać gliwickiemu zakładowi stabilne perspektywy na najbliższe lata, a co najważniejsze, zapewnić miejsca pracy wszystkim pracownikom obecnej fabryki Opel Manufacturing Poland.