Lamborghini Revuelto zostało pokazane w 60. rocznicę powstania marki Lamborghini. Nowy supersamochód to pierwsza hybryda z silnikiem V12 typu plug-in HPEV (ang. High Performance Electric Vehicle) w portfolio włoskiej marki.

Lamborghini Revuelto — pierwsza hybryda od Lamborghini

Lamborghini Revuelto ma moc 1015 KM, która powstaje w 12-cylindrowym silniku wolnossącym, wspomaganym trzema jednostkami elektrycznymi. 

– Revuelto to kamień milowy w historii Lamborghini i ważny filar naszej strategii elektryfikacji “Direzione Cor Tauri”. To wyjątkowy i innowacyjny samochód, ale jednocześnie wierny naszemu DNA. V12 jest kultowym symbolem naszego supersportowego dziedzictwa i historii. Revuelto powstało, aby przełamywać schematy, łącząc nowy 12-cylindrowy silnik z technologią hybrydową. Co ważne, nasz model tworzy idealną równowagę między dostarczaniem emocji, których pragną nasi klienci, a koniecznością redukcji emisji – mówi Stephan Winkelmann, prezes i dyrektor generalny Lamborghini.

Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto

Technologia zastosowana w nowym Lamborghini

Lamborghini Revuelto powstało przy wykorzystaniu włókna węglowego. Powstaje ono w fabryce Sant’Agata Bolognese. Zastosowano je nie tylko w kadłubie i ramie, ale także we wszystkich elementach nadwozia, z wyjątkiem drzwi i zderzaków. Szerokie zastosowanie lekkich i wytrzymałych materiałów w połączeniu z potężną mocą silnika przyczyniło się do osiągnięcia najlepszego stosunku masy do mocy w historii marki Lamborghini – 1,75 kg/CV.

Lamborghini Revuelto osiąga przyspieszenie od 0 do 100 km/h to zaledwie 2,5 sekundy, a od 0 do 200 km/h zajmuje mniej niż 7 sekund. Prędkość maksymalna hybrydowego Lamborghini to aż 350 km/h. W samochodzie wprowadzono elektryczne wektorowanie momentu obrotowego oraz napędu na cztery koła dostępnego również w trybie w pełni elektrycznym.

– Za sprawą Revuelto przenosimy doświadczenie prowadzenia Lamborghini na wyższy poziom. Model ten robi znaczący krok naprzód w zakresie reaktywności i responsywności, aby zapewnić najbardziej emocjonującą i naturalną jazdę w każdym środowisku. Revuelto to samochód o najwyższych osiągach, który jednocześnie zapewnia wyjątkowe emocje z jazdy – powiedział Rouven Mohr, dyrektor techniczny Lamborghini.

Unikatowy projekt 

Hybrydowe Lamborghini powstało wg całkowicie nowego języka stylistycznego. Najnowszy supersamochód z Sant’Agata to też olbrzymi skok w designie karoserii i wnętrza, nawiązujący do ikon motoryzacji – prototypu Countacha z 1971 roku, Lamborghini V12, modelu Diablo i Murciélago.

Lamborghini Revuelto

Wraz z Revuelto Lamborghini zapoczątkowało nowy język projektowania, który dostosowuje się do wyzwań związanych z elektryfikacją marki i zapowiada kształty i proporcje supersportowych samochodów najbliższej przyszłości. Projekt inspirowany jest elementami lotniczymi, charakteryzującymi się wyrzeźbionymi powierzchniami otoczonymi dwiema liniami, które zaczynają się od przodu i obejmują kabinę i silnik, zwężając się w dół do sześciokątnych rur wydechowych.

– Wyjątkowa i rozpoznawalna sygnatura świetlna w kształcie litery Y jest istotna w nowej erze naszego najbardziej kultowego flagowego samochodu, a wnętrze stanowi ogromny krok w definiowaniu nowego kierunku projektowania Lamborghini. Nasza filozofia „poczuj się jak pilot” jest żywa i widoczna w każdym szczególe – kierowca i pasażer są głęboko zintegrowani z bardzo lekką deską rozdzielczą i konsolą środkową w kształcie litery Y. Revuelto zapewnia wrażenia z jazdy samochodem wyścigowym i jednocześnie równowagę między cyfrowymi i fizycznymi elementami sterującymi – mówi Mitja Borkert, szef działu projektowania Lamborghini.

Stylistyka zewnętrzna charakteryzuje się rzeźbionymi powierzchniami otoczonymi dwiema liniami, które obejmują kabinę i silnik, a ich kulminacją są sześciokątne rury wydechowe. Nowe aktywne tylne skrzydło i dyfuzor współpracują ze sobą w celu optymalizacji aerodynamiki, co skutkuje zwiększeniem obciążenia aerodynamicznego z przodu o 33 proc., a z tyłu o 74 proc. w porównaniu z Aventadorem Ultimae.

Projekt wnętrza posiada lekką deską rozdzielczą i konsolą środkową w kształcie litery Y, która płynnie integruje kierowcę i pasażera z wrażeniami z jazdy. Rewolucyjne jest również nowe podwozie samochodu typu „monofuselage”, które wykonane jest w całości z włókna węglowego w technologii multi-tech.

Technologia ta została opatentowana przez Lamborghini w 2008 roku i pozwoliła na obniżenie masy samochodu o 10 proc. w stosunku do podwozia Aventadora, przy jednoczesnym wzroście sztywności skrętnej o 25 proc.

Lamborghini Revuelto

Układ napędowy

Układ napędowy Lamborghini Revuelto oparty jest o architekturę hybrydową, która łączy nowy wolnossący silnik V12 o pojemności 6,5 litra z trzema silnikami elektrycznymi. Silnik V12, który jest najlżejszym i najmocniejszym 12-cylindrowym silnikiem kiedykolwiek wyprodukowanym przez Lamborghini, jest zamontowany centralnie i generuje moc 825 KM przy 9250 obr/min.

Silniki elektryczne, zasilane są przez pakiet akumulatorów litowo-jonowych o pojemności 3,8 kWh umieszczony w tunelu transmisyjnym. Ogólna emisja CO2 samochodu jest niższa o 30 proc. w porównaniu z Aventadorem Ultimae.

Układ napędowy jest również wyposażony w jednostkę elektryczną o mocy 150 KM, która jest spajana z dwusprzęgłową ośmiobiegową skrzynią biegów, umieszczoną poprzecznie za silnikiem. Dwie dodatkowe przednie jednostki elektryczne napędzają samochód, umożliwiając mu poruszanie się w trybie napędu na cztery koła, nawet w trybie zero-emisyjnym. Łączna moc układu napędowego wynosi 1015 KM, co czyni Lamborghini Revuelto jednym z najmocniejszych supersportowych samochodów dostępnych obecnie na rynku.

Wydajność nowego Lamborghini

Hybrydowe Lamborghini wyposażone jest w akumulator trakcyjny o pojemności 3,8 kWh. Całkowite naładowanie można osiągnąć w ciągu zaledwie 30 minut. Akumulator można również uzupełnić poprzez hamowanie rekuperacyjne lub bezpośrednio z silnika V12 w ciągu zaledwie sześciu minut.

Lamborghini Revuelto posiada trzy tryby jazdy: Recharge, Hybrid i Performance, które można połączyć z czterema innymi trybami (Città, Strada, Sport i Corsa), wybieranymi za pomocą dwóch pokręteł na kierownicy. Dzięki 13 dynamicznym ustawieniom, Revuelto oferuje wiele możliwości.

Firma Bridgestone opracowała opony Potenza Sport dedykowane dla Lamborghini Revuelto, aby zapewnić wyjątkową przyczepność na suchych i mokrych nawierzchniach.

System infotainment

Hybrydowe Lamborghini Revuelto może pochwalić się zaawansowanym systemem interfejsu człowiek-maszyna (HMI) składającym się z trzech wyświetlaczy, w tym 12,3-calowego zestawu wskaźników, 8,4-calowego wyświetlacza centralnego i dodatkowego 9,1-calowego wyświetlacza.

Samochód jest również wyposażony w innowacyjny system infotainment i odnowiony system nawigacji. Rozbudowany pakiet elektronicznych asystentów jazdy oparty jest na Amazon Alexa. Dzięki aplikacji mobilnej Lamborghini Unica właściciele mogą monitorować w czasie rzeczywistym informacje takie jak poziom paliwa i naładowania akumulatora, zasięg oraz dokładną pozycję samochodu po zaparkowaniu. Aplikacja Unica oferuje również zdalne operacje, takie jak blokowanie i odblokowywanie drzwi, aktywowanie klaksonu i włączanie świateł samochodu.

System ADAS

Revuelto może się również pochwalić kompletnym systemem zaawansowanego wspomagania kierowcy (ADAS) z zaawansowanymi funkcjami poprawiającymi bezpieczeństwo i codzienną jazdę dzięki rozbudowanemu systemowi kamer, radarów i czujników. Pakiet obejmuje systemy Active Lane Departure Warning (ALDW) i Lane Change Warning (LCW), które monitorują martwe pola i ostrzegają kierowcę o niebezpieczeństwie podczas zmiany pasa ruchu.

Adaptacyjny tempomat (ACC) reguluje prędkość i odległość od pojazdu jadącego przed nim, a dla łatwiejszego i bezpieczniejszego manewrowania wyposażono go w system Rear Cross Traffic Alert (RCTA). Podczas cofania system ostrzega kierowcę przed przeszkodami, a w przypadku zbliżającej się kolizji nawet wyhamuje pojazd.

Zobacz też:

https://autoelectromoto.pl/wp-content/uploads/2023/01/porsche.webm

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię