Lexus LBX to najnowszy crossover japońskiej marki. Firma chwali się, że będzie on przełomowym samochodem, co zostało nawet zawarte w samej nazwie (Lexus Breaktrough Crossover). Auto będzie dostępne wyłącznie z napędem hybrydowym, a jego produkcja ruszy pod koniec 2023 roku.

Lexus LBX — czy faktycznie aż taka rewolucja?

Lexus pokazał swojego najnowszego crossovera. Model LBX ma przyciągnąć klientów luksusem, który w tym segmencie nie był dostępny na aż tak wysokim poziomie. Marka premium Toyoty chwali się, że jej najnowszy samochód będzie można kupić wyłącznie z napędem hybrydowym, a sam samochód odegra kluczową rolę dla Lexusa na Starym Kontynencie.

Lexus w swojej komunikacji podkreśla, że auto zostało stworzone z myślą o klientach europejskich. To właśnie w Europie prowadzono prace rozwojowe nad Lexusem LBX, co miało miejsce po raz pierwszy. Pełna produkcja ruszy w końcu 2023 roku, a sprzedaż ruszy z początkiem 2024 roku.

Samochody Lexus LBX

Nadwozie Lexusa LBX i jego design

Projektanci Lexusa LBX chcieli stworzyć samochód, który będzie swoim designem dawał poczucie przywiązania. Najbardziej charakterystycznym elementem nowego Lexusa jest przód z grillem, które bryłę „przełamano”.

W najnowszym Lexusie LBX atrapa chłodnicy ma pojedynczy kształt trapezu. Umieszczono ją tuż pod otworem, który łączy reflektory, znacznie poniżej samej krawędzi maski. Jest to proste nawiązanie do koncepcji „Resolute Look” Lexusa. Po raz pierwszy zaprezentowano ją w 2003 roku, przy okazji premiery konceptu Lexusa LF-S. Atrapę zaprojektowano także pod kątem aerodynamicznym.

Przednia część nadwozia nabrała dynamicznego kształtu, dzięki zastosowania grilla pozbawionego obramowania. Lexus LBX otrzymał także całkowicie nowy kształt przednich reflektorów. Światła do jazdy dziennej, a także kierunkowskazy obsługuje ten sam moduł.

Sportowy profil samochodu nadaje wydłużona maska, a także przesunięte słupki A. Mocniejszy wygląd otrzymały też poszerzone błotniki, które mieszczą w sobie 18-calowe koła.

Lexus LBX z tyłu, posiada tablicę rejestracyjną umieszczoną nie na klapie bagażnika, ale w zderzaku. Tył samochodu mieści za to napis LEXUS, który jest znakiem rozpoznawczym najnowszych modeli japońskiego producenta. Nowy Lexus otrzymał też listwę świetlną, która nawiązuje do litery „L”.

Rozmiary Lexusa LBX

Lexus LBX ma rozstaw osi na poziomie 2580 mm, długość 4190 mm, a szerokość auta to 1825 mm. Wysokość samochodu to 1545 mm. Auto będzie sprzedawane z żywych kolorach, a w sprzedaży znajdą się także lakiery o wysokim połysku. Są one nakładane technologią soniczną. Dwukolorowe malowanie będzie dostępne w wersjach Emotion oraz Cool. W obu propozycjach dach ma kolor czarny.

Lexus LBX i nowa platforma

Przy tworzeniu Lexusa LBX wykorzystano zupełnie nową platformę GA-B. Oferuje ona nisko położony środek ciężkości, sztywność nadwozia, a także szeroki rozstaw kół. Ma ona zapewnić zupełnie nowe doznania z jazdy Lexusem. Nowy LBX jest najmniejszym samochodem w gamie japońskiego producenta.

Samo nadwozie wzmocniono klejami strukturalnymi oraz spawami punktowymi, które zostały wykonane przy użyciu technologii laserowej. Lekkie materiały pozwoliły na zmniejszenie masy samochodu. Przy tworzeniu Lexusa LBX użyto aluminiowej maski, nadkoli, które wytworzono z żywicy.

Pozycja za kierownicą oferuje jeszcze lepsze pole widzenia. Punkt biodrowy kierowcy znajduje się na poziomie 285 mm.

Nowy hybrydowy napęd Lexusa

Nowa generacja napędu hybrydowego z trzycylindrowym silnikiem o pojemności 1,5 litra debiutuje w Lexusie LBX. Przekładnię i jednostkę sterującą napędu przeprojektowano tak, aby system działał jeszcze wydajniej. Starano się także ograniczyć jego wymiary i masę. Moc układu to 136 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 185 Nm. W nowym napędzie dopracowano reakcję wciśnięcia pedału gazu w stosunku do przyspieszenia samochodu. Komfort z samej jazdy poprawia też układ Hybryd System Control. Dopasowuje on dźwięk pracy silnika do samego przyspieszenia.

Lexus LBX otrzymał także całkowicie nową baterię nikogo-wodorkową.

Samochód może być także wyposażony w napęd na cztery koła E-Four. W tej wersji tylną oś napędza dodatkowy silnik elektryczny. Inteligentny system kieruje siłę napędową na tylną oś, szczególnie w czasie pokonywania zakrętów, czy w czasie jazdy na śliskich nawierzchniach.

Najnowszy Lexus posiada także jeszcze większe wyciszenie kabiny. W samochodzie użyto wałek balansujący, który jest odpowiedzialny za redukcję dźwięków we wnętrzu samochodu. Drzwi wyposażono w dodatkowe płyty wygłuszające. Mają one powstrzymywać dźwięki o wysokiej częstotliwości, napływające z zewnątrz. Dodatkowo wzmacniają one dźwięki o niskiej częstotliwości, co ma wpływać na przyjemniejsze wrażenia z jazdy samochodem.

W dachu zamontowano masę uszczelniającą z wygłuszeniem, które wykonano z materiału izolującego. W Lexusie LBX uszczelnienie znajdziemy także wokół krawędzi maski.

Wnętrze samochodu

Projektując wnętrze, Lexusa LBX konstruktorzy chcieli stworzyć elegancką kabinę, która będzie jednocześnie urzekać swoją prostotą. Najważniejsze było zapewnienie dobrej widoczności oraz przestrzeni przy łatwości z korzystania z urządzeń zamontowanych na pokładzie. Lexusa LBX stworzono tak, by zminimalizować martwe punkty i poprawić możliwość prowadzenia samochodu.

Wnętrze samochodu opracowano przy użyciu skóry półanilinowej. Może ono opcjonalnie być także wykonane ze skóry wegańskiej. Oświetlenie wnętrza samochodu dostępne jest 50 kolorach, dobranych tematycznie.

Lexusa LBX jako pierwszy model japońskiej wyposażono w 12,3-calowy ekran. Układ wyświetlanych na nim informacji zmienia się w zależności od trybu jazdy. Opcjonalnie jest także dostępny dla kierowcy wyświetlacz HUD.

W wersji z napędem na przednią oś bagażnik posiada 332 litry pojemności.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię