W tym tygodniu ruszyła sprzedaż pierwszego modelu seryjnego AMG z napędem akumulatorowym. Mercedesa-AMG EQS 53 4MATIC+ wyposażony jest w dwa silniki elektryczne i kosztuje od 152,5 tys. euro.
- W sprzedaży pojawił się elektryczny Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+
- Auto elektryczne kosztuje od 152 tys. euro
- Elektryczny Mercedes-AMT EQS 53 4MATIC+ posiada dwa silniki – na przednią i tylną oś
Elektryczny Mercedes – AMG EQS wchodzi do gry
Elektryczny Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ został opracowany w całości w zakładzie w Affalterbach.
AMG EQS 53 4MATIC+ to pierwszy w pełni elektryczny ambasador w segmencie Performance, wyprodukowany w Affalterbach. Jest stworzony specjalnie dla entuzjastów samochodów, którzy szukają połączenia innowacyjnej mobilności elektrycznej z luksusową atmosferą, w połączeniu ze sportowym charakterem i dynamika jazdy. W niedalekiej przyszłości pojawią się kolejne całkowicie elektryczne modele AMG, również na naszej platformie AMG.EA opracowanej w całości przez nas – mówił Philipp Schiemer, prezes zarządu Mercedes-AMG GmbH.
Serce nowego Mercedesa-AMG EQS 53 4MATIC+ jest oparte na koncepcji napędu z dwoma silnikami. Potężny, elektryczny układ napędowy z silnikiem na przedniej i tylnej osi daje imponujące osiągi. W wersji podstawowej auto osiąga maksymalną całkowitą moc 484 kW (658 KM) przy maksymalnym momencie obrotowym silnika 950 Nm. Dzięki pakietowi AMG DYNAMIC PLUS, maksymalna moc wzrasta do 560 kW (761 KM) w trybie RACE START z funkcją boost. Maksymalny moment obrotowy silnika wzrasta wówczas do 1020 Nm. W tym przypadku nowy Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy przy naładowaniu akumulatora na poziomie co najmniej 80 procent. W wersji podstawowej AMG EQS przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy (minimum 80 proc. naładowania akumulatora).
Elektryczny Mercedes-AMG EQS – co w wyposażeniu?
Standardowe wyposażenie samochodu obejmuje między innymi napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+, aktywną tylną oś skrętną oraz pneumatyczne zawieszenie AMG RIDE CONTROL+ z adaptacyjnym systemem amortyzacji.
Dzięki AMG SOUND EXPERIENCE, EQS 53 4MATIC+ wprowadza nowy rodzaj dźwięku do jazdy elektrycznej. Wyjątkowe wrażenia dźwiękowe, zapewniają specjalne głośniki, siłownik basowy i generator dźwięku. Dźwięk AMG jest generowany wewnątrz i na zewnątrz z tonacją i intensywnością dopasowaną do aktualnego stanu jazdy, wybranego trybu jazdy lub indywidualnych życzeń kierowcy.
Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC – osiągi i dane techniczne
Nowy Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ ma zużycie energii w cyklu mieszanym (WLTP) na poziomie 23,4–21,1 kWh/100 km. Zasięg samochodu to 529 –586 km. Ceny nowego elektrycznego Mercedesa-AMG zaczyna się od 152 546 euro. Ceramiczny, wysokowydajny kompozytowy układ hamulcowy AMG (oś przednia) ma gwarantować krótką drogę hamowania, precyzyjną kontrolę i maksymalną wytrzymałość nawet w ekstremalnych warunkach. W porównaniu ze standardowym hamulcem charakteryzuje się mniejszą masą, a co za tym idzie, zwiększa zwinność dzięki niższym masom nieresorowanym na zawieszeniu. Obszerne ceramiczne tarcze hamulcowe (440 x 40 mm) na przedniej osi mają kompozytową konstrukcję i są połączone osiowo.
AMG TRACK PACE – wirtualny inżynier wyścigowy – jest również dostępny na życzenie klienta. Oprogramowanie jest częścią systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX i jest przeznaczone do jazdy na torze wyścigowym. Na stałe rejestruje on ponad 80 danych, specyficznych dla pojazdu (np. prędkość, przyspieszenie). Ponadto wyświetlane są czasy okrążeń, a także odpowiednia różnica w stosunku do czasu odniesienia.