VISION EQXX bije własny rekord podczas podróży drogowej ze Stuttgartu do Silverstone w Wielkiej Brytanii. Auto na jednym ładowaniu akumulatora przyjechało 1 202 km.

  • Mercedes VISION EQXX przejechał 1202 km na jednym ładowaniu
  • Samochód wyruszył ze Stuttgartu do Silverstone w Wielkiej Brytanii
  • Na torze w Silverstone za kierownicą VISION EQXX zasiał kierowca Formuły E – Nycz de Vries

Mercedes VISION EQXX – 1202 km na jednym ładowaniu

Mercedes-Benz VISION EQXX bije swój własny rekord wydajności jazdy w rzeczywistych warunkach, pokonując ponad 1000 km na jednym ładowaniu akumulatora. Po swojej dziewiczej jeździe ze Stuttgartu do Cassis w kwietniu, samochód ustawił poprzeczkę jeszcze wyżej, pokonując trasę o długości 1 202 km ze Stuttgartu do Silverstone w Wielkiej Brytanii.

Po pokonaniu autostrady, VISION EQXX przekroczył granicę francuską w pobliżu Strasburga, a następnie przejechał przez północną Francję z prędkością autostrady do Calais, gdzie wjechał do Eurotunelu. Kontynuując swoją podróż w Wielkiej Brytanii, samochód pojechał autostradą M25 wokół Londynu, a następnie zatrzymał się na Mercedes-Benz Grand Prix w Brackley. Na miejscu czekali na niego eksperci Formuły 1 i Formuły E, którzy tworzyli zastosowany w samochodzie układ napędowy.

Elektryczny VISION EQXX przejechał na jednym ładowaniu 1202 km

Dalej VISION EQXX pojechał na Silverstone, gdzie wsiadł do niego gość specjalny, kierowca Nyck de Vries. Holender, który ściga się w zespole Mercedes -EQ Formuły E. Na kultowym brytyjskim torze rozwinął maksymalną prędkość 140 km/h. Wykorzystując okazję, przejechał 11 okrążeń. Podczas całej podróży VISION EQXX korzystał ze swojego innowacyjnego systemu zarządzania termicznego, aby osiągnąć średnie zużycie na poziomie 8,3 kWh/100 km w warunkach dużego natężenia ruchu i letnich temperatur.

Długodystansowe przejazdy VISION EQXX dostarczają ekspertom z działu badawczo-rozwojowego cennych danych do prowadzonego obecnie programu rozwojowego.

– Podróż trwa dalej. Po raz kolejny VISION EQXX udowodnił, że na jednym ładowaniu akumulatora może bez problemu przejechać ponad 1000 km, tym razem w zupełnie innych warunkach. Ponieważ Mercedes-Benz dąży do tego, by do 2030 r. samochody w pełni elektryczne jeździły wszędzie tam, gdzie pozwalają na to warunki rynkowe, ważne jest, by pokazać światu, co można osiągnąć dzięki połączeniu najnowocześniejszej technologii, pracy zespołowej i determinacji – mówi Markus Schäfer, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG, dyrektor ds. technologii odpowiedzialny za rozwój i zaopatrzenie.

Elektryczny VISION EQXX – pierwszy rekord w kwietniu

W kwietniu 2022 roku VISION EQXX podczas swojego pierwszego rekordu pokonał 1 008 km ze Stuttgartu do Cassis na francuskim wybrzeżu Morza Śródziemnego. Auto jechało przy zakresie temperatur: od 3-18 stopni Celsjusza. Średnie zużycie energii wynosiło 8,7 kWh/100 km.

Tym razem profil trasy nie obejmował niższych temperatur ani wymagających scenariuszy zużycia energii i rekuperacji, jakie oferują Alpy. Głównym wyzwaniem podczas tej podróży były letnie temperatury dochodzące do 30 stopni Celsjusza w połączeniu ze zwiększonym natężeniem ruchu w okolicach Stuttgartu i w południowo-wschodniej Anglii.

System chłodzenia w VISION EQXX

Sprawność elektrycznej jednostki napędowej oznacza, że wytwarza ona jedynie minimalną ilość ciepła. Dzięki temu układ zarządzania termicznego jest niezwykle mały i lekki. Starannie zaprojektowana interakcja między osłonami aerodynamicznymi, zaworami płynu chłodzącego i pompami sprawia, że elektryczny zespół napędowy utrzymuje najbardziej efektywną równowagę temperaturową przy minimalnych kosztach energii.

Układ obejmuje połączenie innowacyjnego zarządzania przepływem powietrza i płyty chłodzącej zamontowanej w podłodze pojazdu, co pozwala na wykorzystanie powietrza przepływającego wzdłuż dolnej części VISION EQXX. Jest to najbardziej efektywny pod względem aerodynamicznym sposób utrzymania chłodzenia elektrycznego zespołu napędowego w normalnych warunkach, pozwalający na zwiększenie zasięgu o około dwa procent w najbardziej aerodynamicznym trybie.

Przyjazd na Silverstone – 1 202 kilometrów na jednym ładowaniu

W drodze powrotnej na Silverstone, VISION EQXX odwiedził siedzibę zespołu Formuły 1 Mercedes-AMG PETRONAS w Brackley. Na torze na samochód czekał kierowca wyścigowy Mercedes-EQ Formuły E, Nyck de Vries. 27-letni Holender, który w ostatnich dwóch sezonach odniósł cztery zwycięstwa w Formule E, ma duże doświadczenie w wydobywaniu wydajności z zaawansowanego elektrycznego układu napędowego. De Vries rozpędził elektryka do maksymalnej prędkości 140 km/h.

Mercedes VISION EQXX – pół roku od premiery

Mercedes VISION EQXX został zaprezentowany styczniu 2022 roku. Mercedes zaprezentował samochód na targach Consumer Electronics Show w Las Vegas. Koncepcyjny model elektrycznego Mercedesa VISION EQXX powstał w 1,5 roku. Vision EQXX jest także zasilany liczbą 117 ogniw słonecznych, zainstalowanych na dachu. Opracowany we współpracy z naukowcami dach słoneczny, ma zrównoważyć odpływ energii w systemie wysokiego napięcia, jednocześnie zwiększając zasięg. Według Mercedesa ogniwa słoneczne zwiększają zasięg nawet do 25 km na długich trasach, w idealnych warunkach słonecznych.

We wnętrzu Vision EQXX znajduje się ogromny 47,5-calowy ekran, który rozciąga się na całą szerokość pojazdu. W przeciwieństwie do Hyperscreen, który jest połączeniem trzech oddzielnych ekranów umieszczonych w jednym solidnym, 56-calowym kawałku szkła, ekran Vision EQXX jest jednoczęściowym wyświetlaczem, który będzie również miał rozdzielczość 8K i będzie mógł najnowocześniejszą grafikę.

Koncepcyjny model elektrycznego Mercedesa VISION EQXX może przejechać 1000 km na jednym ładowaniu zdjęcie: Mercedes

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię