MG Cyberster to długo bardzo oczekiwany elektryczny roadster. Cyberster, jest teraz dostępny do zamówienia, a pierwsze dostawy w Wielkiej Brytanii planowane są na sierpień tego roku. Jednosilnikowy Cyberster Trophy jest dostępny tam od 54 995 funtów. Auto objęte jest 7-letnią gwarancją do 130 000 km. 

MG Cyberster

Z charakterystycznymi drzwiami nożycowymi zaprojektowanymi przez Carla Gothama i jego zespół projektantów MG London oraz w pełni elektrycznym dachem z tkaniny, auto można otwierać lub zamykać w zaledwie 15 sekund przy prędkościach do 48 km/h. Tylnonapędowe MG Cyberster Trophy zapowiada rewolucję na drodze.

MG Cyberster Trophy osiąga moc 340 KM przy maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 475 Nm. Sprint od zera do 100 km/h osiąga w zaledwie 5 sekund.

MG Cyberster

MG Cyberster GT i Trophy

Cyberster GT w cenie 59 995 funtów będzie nowym flagowcem marki i najmocniejszym modelem produkcyjnym w 100-letniej historii MG. Auto będzie miało moc 503 KM (375 kW) i 725 Nm momentu obrotowego. Dwumotorowy, napęd na wszystkie koła GT jest zdolny do osiągania prędkości 100 km/h w 3,2 sekundy.

Zarówno Trophy, jak i GT wyposażono w cztery tryby jazdy – Comfort, Custom, Sport i Track. Osiągi Cyberstera łączą się z luksusową i zaawansowaną technologicznie kabiną, która przenosi dobę grand touringu w erę elektryczną. Tworzy ona środowisko zarezerwowane dotąd dla ultrakosztownych GT. Wyposażone w 6-ścieżkowe, elektrycznie regulowane, a także podgrzewane fotele z funkcją pamięci mają także specjalną regulacją lędźwiową. Podgrzewana kierownica posiada 4-stopniową regulację. 

Aby maksymalnie zwiększyć przyjemność i komfort jazdy na długich trasach, zaprojektowano specjalny deflektor wiatru umieszczony między przednimi siedzeniami. Ma on zmniejszać turbulencje do minimum.

Akumulator i zasięg

Bateria Trophy i GT o pojemności 77 kWh zapewnia kombinację zasięgu i osiągów. Maksymalny zasięg (WLTP) dla Trophy wynosi ponad 500 km, a dla bardziej skoncentrowanego na osiągach GT – 444 km. 

Zarówno Cyberster Trophy, jak i GT przeszły rozległy 18-miesięczny program rozwoju wydajności prowadzony w Wielkiej Brytanii. Auto rozwijano pod kierownictwem zespołu inżynieryjnego MG z Longbridge, który odegrał także kluczową rolę w opracowaniu nagradzanego modelu MG4 EV.

Cyberster jest wyposażony w hamulce Brembo oraz trzy tryby hamowania regeneracyjnego, aby maksymalnie zwiększyć efektywność energetyczną i zasięg jazdy. Trophy posiada 19-calowe felgi aluminiowe w kształcie pioruna, podczas gdy GT nosi 20-calowe felgi z oponami Pirelli P Zero.

Funkcje bezpieczeństwa i wnętrze

Obszerna gama funkcji wsparcia kierowcy zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo i zarządzanie warunkami drogowymi przy pomocy MG Pilot. Obejmuje on asystenta pasa ruchu i utrzymania pasa, adaptacyjny tempomat, detekcję martwego pola, aktywne hamowanie awaryjne z detekcją pieszych i rowerzystów, a także asystenta korków drogowych i inteligentną kontrolę reflektorów.

Centralnym elementem jest trzyekranowy kokpit, z 10,25-calowym wyświetlaczem kierowcy flankowanym przez dwa 7-calowe wyświetlacze. Dodatkowy, kolorowy wyświetlacz zamontowany w konsoli centralnej umożliwia dotykowy dostęp do klimatyzacji dwustrefowej. W zestawie znajduje się także szeroki zakres funkcji multimedialnych, w tym Android Auto, Apple CarPlay, 8-głośnikowy system dźwięku Bose, DAB i rozpoznawanie głosu. Standardem są także kamera parkowania 360° i podwójne porty USB.

Dodatki obejmują także podłokietnik z przestrzenią do przechowywania, oświetlenie ambientowe, schowek na okulary, osłony przeciwsłoneczne ze wbudowanymi lusterkami i lampkami oraz gniazdo zasilania 12V. Pojemność bagażnika wynosi 249 litrów.

Projektanci wnętrz MG zaprojektowali kabinę, aby pasowała do stylistyki zewnętrznej. Oprócz kierownicy wielofunkcyjnej zamontowano metalowe pedały, a skórzane fotele są dostępne w szaro-białymi lub czarno-czerwonymi. Dostępnych jest także pięć kolorów zewnętrznych: od klasycznego New English White po żywy Inca Yellow.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię