Nissan przyspiesza działania związane z elektryfikacją swojej oferty. Zgodnie z założeniami Nissan Ambition 2030 firma zapowiada nowe inicjatywy w ramach strategii elektryfikacji. Firma chce zaprezentować do 2030 roku 19 nowych samochodów elektrycznych.

  • Nissan chce przedstawić 19 nowych modeli aut elektrycznych do 2030 roku
  • Łącznie zelektryfikowanych ma być 27 nowych samochodów
  • Udział pojazdów zelektryfikowanych w miksie sprzedażowym do 2030 roku ma sięgnąć ponad 55 proc.

Nissan przyspiesza elektryfikację

W ramach strategii Nissan Ambition 2030 firma zapowiedziała premiery 23 zelektryfikowanych samochodów do 2030 r., w tym 15 modeli elektrycznych. Zmiany potrzeb klientów i otoczenia biznesowego spowodowały przyspieszenie tempa elektryfikacji oferty Nissana. Okazuje się, że nowości będzie jeszcze więcej. Do końca roku obrotowego 2030 ma pojawić się aż 27 nowych zelektryfikowanych modeli, w tym 19 w pełni elektrycznych. W rezultacie udział pojazdów zelektryfikowanych w miksie sprzedażowym marek Nissan i INFINITI do roku 2030 ma wzrosnąć do ponad 55 proc. w skali globalnej, a nie do 50 proc., jak prognozowano wcześniej.

Wzrost udziału pojazdów zelektryfikowanych w całkowitej sprzedaży Nissana w 2026r.

Zgodnie z postępującym udziałem rynkowym pojazdów zelektryfikowanych najnowsze prognozy Nissana na 2026 r., dotyczące udziału tych samochodów w miksie sprzedażowym firmy na największych rynkach, przedstawiają się następująco:

• Europa: 98 proc. (poprzednia prognoza: 75 proc.)
• Japonia: 58 proc. (poprzednio 55 proc.)
• Chiny: 35 proc. (poprzednio 40 proc.)
• USA: 40 proc. (tylko samochody elektryczne; do roku obrotowego 2030)

Oznacza to zwiększenie udziału samochodów zelektryfikowanych w strukturze sprzedaży do roku obrotowego 2026 z 40 proc. planowanych na etapie ogłaszania wizji do ponad 44 proc. W reakcji na błyskawiczne zmiany na rynku chińskim Nissan planuje wprowadzić w 2024 r. pojazd zaprojektowany specjalnie dla tamtejszego klienta. W Europie Nissan będzie kontynuować realizację ogólnego planu elektryfikacji i jednocześnie zacieśniać współpracę w ramach Aliansu.

Wzmacnianie lojalności i zwiększanie wartości klienta

Nissan zamierza wzmacniać intensywność doświadczenia po stronie klienta poprzez spersonalizowane usługi zachęcające do związania się z marką na dłużej. Firma chce zaspokajać zróżnicowane potrzeby klientów i rozszerzać strategię usług dla skomunikowanych pojazdów. Oprócz wzbogaconej oferty treści na pokładzie pojawią się także funkcje dostępne na żądanie. Sposobem na to mają być pojazdy zdefiniowane programowo – przykładem takich rozwiązań jest e‑architektura zainstalowana już w Nissanie ARIYA, która w najbliższych latach pojawi się także w kolejnych modelach.

Zobacz też: Elektryczny Volkswagen ID.Buzz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię