Volvo pokaże nowego, elektrycznego flagowego SUV-a – EX90. Samochód ten oznacza początek nowej ery – zarówno pod względem bezpieczeństwa, jak i przyszłości szwedzkiej firmy. Volvo podkreśla, że połączenie głównego układu komputerowego i oprogramowania, wprowadzi technologie bezpieczeństwa, które pomogą zrealizować wizję marki: nikt nie powinien zostać poważnie ranny lub zginąć w samochodzie Volvo.
- Volvo pokaże 9 listopada nowego SUVa EX90
- Nowe auto będzie najbezpieczniejszym Volvo w historii
- Samochód będzie wyposażony w nowoczesny LiDAR
Nowe Volvo EX90
W ubiegłym tygodniu prezes Volvo Jim Rowan przedstawił w specjalnym wystąpieniu swoją wizję przyszłości bezpieczeństwa i samochodów Volvo. Firma pokazała, jak LiDAR – najnowocześniejsza metoda teledetekcji, która będzie standardem w Volvo EX90 – pomoże zmniejszyć liczbę poważnych wypadków nawet o 20 procent.
W najbliższych tygodniach Volvo ujawni więcej innowacji na temat technologii, które pojawią się w EX90. Funkcje, które pomogą nie tylko być – ale i czuć się – bezpiecznie przez cały czas.
Nowy lidar w samochodach Volvo
LiDAR (Light Detection and Ranging) to urządzenie wykorzystujące metodę teledetekcji, która używa światło w postaci lasera impulsowego do wykonywania pomiarów z dużą precyzją.
Rolę jaką LiDAR może odegrać w zakresie bezpieczeństwa w życiu codziennym, jest duża: ostatnie badania Volvo wskazują, że zastosowanie LiDARu pozwala na mniejszą liczbę kolizji nawet o 9 procent.
Wbudowana w linię dachu przyszłego Volvo EX90 i z czasem ujednolicona, technologia LiDAR może wykrywać pieszych w odległości do 250 metrów oraz tak małe rzeczy jak leżąca opona na drodze i to już 120 metrów przed samochodem. Wszystko to podczas jazdy z prędkością autostradową.
Samochód nie tylko będzie w stanie wkroczyć do akcji i wspomóc kierowcę, ale również będzie lepiej rozumiał, kiedy jest potrzebny i jak najlepiej pomóc.
Obejrzyj też:
– Uważamy, że EX90 to najbezpieczniejszy samochód Volvo, jaki kiedykolwiek trafił na drogi. Łączymy nasze rozumienie środowiska zewnętrznego z naszym bardziej szczegółowym rozumieniem uwagi kierowcy. Gdy wszystkie nasze systemy bezpieczeństwa, czujniki, oprogramowanie i moc obliczeniowa połączą się ze sobą, stworzą wokół kierowcy prewencyjną tarczę bezpieczeństwa – i nawet nie będzie wiedział, że ona tam jest, dopóki nie będziesz jej potrzebował – powiedział Joachim de Verdier, szef działu automatyzacji bezpiecznych pojazdów w Volvo Cars.
Po przeprowadzeniu wewnętrznych procesów weryfikacji bezpieczeństwa i uzyskaniu wszystkich niezbędnych homologacji technologia Autonomous Drive zostanie wprowadzona w modelu EX90.