Volkswagen pokazał swojego pierwszego, elektrycznego SUV-a coupé. Nowy ID.5 jest pierwszym tego typu samochodem oferowanym przez niemiecki koncern. ID.5 jest produkowany przy całkowitej neutralności węglowej.

  • Volkswagen przedstawił nowy samochód elektryczny – ID.5
  • Nowy ID.5 to SUV coupe
  • Nowe auto elektryczne Volkswagena będzie dostępne w 2022 roku

Nowy Volkswagen ID.5

Nowy Volkswagen ID.5 jest kolejnym elementem strategii koncernu z Wolfsburga – Accelerate. Ralf Brandstätter, prezes marki Volkswagen podkreślił w czasie prezentacji, że nowe auto elektryczne jest przeznaczone dla wymagających klientów, którzy cenią sobie dbanie o środowisko. Przedstawiono dwa nowe samochody elektryczne – ID.5 oraz ID.5 GTX, z dwoma silnikami oraz napędem na cztery koła. Nowy elektryk w rodzinie Volkswagena został stworzony na modułowej platformie MEB. Jest to specjalna platforma, która dedykowana jest samochodom elektrycznym.

– ID.5 pokazuje, jak będą wyglądały samochody przyszłości – aerodynamiczne, o ekspresyjnej stylistyce, sportowe i, dzięki zastosowaniu platformy MEB, z małymi zwisami nadwozia – powiedział Josef Kaban, szef działu stylistycznego Volkswagena.

W najnowszym Volkswagenie zastosowano oprogramowanie generacji 3.0. Przede wszystkim umożliwia ono zdalną aktualizację, a także wgrywanie nowych funkcji. Bez wątpienia najnowszy model ID.5 jest obecnie na najwyższym poziomie technicznym, spośród wszystkich elektrycznych Volkswagenów. Samochód został także wyposażony w systemy asystujące. Na jego pokładzie znalazł się Travel Assist, wykorzystujący dane inteligencji zbiorowej, co przekłada się na bezpieczną jazdę. Nowy, opcjonalny Park Assist Plus z funkcją pamięci może wykonywać zapamiętane, spersonalizowane manewry.

Nowy Volkswagen ID.5 – kiedy na rynku?

Długość nadwozia ID.5 to 4599 mm (ID.5 GTX: 4582 mm). Auto na rynku pojawi się w 2022 roku. Co ciekawe, elektryk będzie sprzedawany z akumulatorem o pojemności 77 kWh. W ofercie będą także trzy, różne pod względem mocy silniki. W modelu ID.5 elektryczny silnik będzie umieszczony z tyłu, zaś w ID.5 GTX przy przedniej i tylnej osi znajdzie się po jednej jednostce napędowej, model ten będzie miał napęd na cztery koła.

Duży rozstawo osi wynoszący 2766 mm pozwalał na zaprojektowanie kabiny tak przestronnej, jak w SUV- ach pozycjonowanych o klasę wyżej niż ID.5. Pojemność bagażnika wynosi 549 litrów.

Oba modele ID.5, będą produkowane w zakładzie Volkswagena w Zwickau i dostarczane klientom jako modele neutralne pod względem emisji CO2. W postaci We Charge, Volkswagen chce zaoferować najszybciej rozwijający się system ładowania akumulatorów. W Europie obejmuje on dzisiaj około 250 000 punktów ładowania „baterii”. Za pomocą seryjnego przewodu Mode 3, elektryczny SUV coupé Volkswagena może być zasilany prądem zmiennym (AC) o mocy do 11 kW. Na stacji szybkiego ładowania moc ta może wynieść do 135 kW (standard).

– Elektroniczny menedżer dynamiki jazdy to przełomowe rozwiązanie dla Volkswagena. Współdziała on z innymi ważnymi systemami, w ID.5 również z regulacją napędu na cztery koła. Dzięki temu sportowe właściwości jezdne, trakcja i bezpieczeństwo są na nieznanym dotąd, najwyższym poziomie – stwierdził Thomas Ulbrich, Członek Zarządu Marki ds. Rozwoju Technicznego.

Nowy ID.5 cechuje się także niskim współczynnikiem oporu powietrza. Wynosi on 0,26 w przypadku ID.5 oraz 0,27, w przypadku ID.5 GTX. Przekładają się one na wydajność i zasięg samochodu. Elektrycznie sterowane listwy z przodu samochodu, które zapewniają chłodzenie powietrzem, otwierają się tylko wtedy, gdy jest to konieczne, aby zapewnić optymalny przepływ powietrza.

W nowym Volkswagenie, menedżer dynamiki jazdy współdziała z systemami zarządzającymi układem napędowym i zawieszeniem. W trybie jazdy D Volkswageny ID.5 i ID.5 GTX korzystają z funkcji żeglowania, w trybie B natomiast następuje odzysk energii.

Nowy ID.5 pełen technologii

Samochód wyposażony jest w ekran znajdujący się przed kierowcą oraz monitor systemu multimedialnego o wysokiej rozdzielczości. Kierowca może także korzystać z wyświetlacza head-up. ID.Software 3.0 zapewniło nową jakość działania systemu naturalnego sterowania głosem. System ten potrafi się uczyć i umożliwia dostęp online do informacji zgromadzonych w chmurze.

Komunikacji Car2X Volkswagen ma zapewnić nowy poziom bezpieczeństwa w ruchu drogowym, ponieważ dane przekazywane przez inne samochody Volkswagena oraz sygnały z urządzeń infrastruktury drogowej w obszarze do 800 m są odbierane w ułamku sekundy, ostrzegając o niebezpieczeństwie, wypadkach czy korkach drogowych.

Volkswagen chce się elektryfikować

Volkswagen chce, by do 2030 roku co najmniej 70 procent aut sprzedawanych w Europie miało wyłącznie elektryczny napęd. To zaś oznacza, że będzie ich ponad milion. W Ameryce Północnej i w Chinach udział aut elektrycznych ma wynosić co najmniej 50 procent. Aby osiągnąć te cele, Volkswagen będzie każdego roku wprowadzał na rynek przynajmniej jeden nowy model z tego rodzaju układem napędowym. Najpóźniej w 2050 roku Volkswagen zamierza stać się producentem neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię