Polestar 2 po liftingu zyskał poprawioną wydajność. Większy zasięg pojawi się w samochodach z roku modelowego 2024. Samochód będzie posiadał także napęd na tylną oś, a nie jak dotychczas na przednią. 

Polestar 2 po liftingu

Polestar 2 po liftingu może podróżować do 22 proc. dalej, a zużycie energii spadło o 9 procent. Auto może także ładować się do 34 proc. szybciej dzięki ulepszeniom sprzętowym, w tym większym akumulatorom i nowym silnikom. Wprowadzono jednak niewielkie zmiany w zużyciu paliwa i zasięgu.

Samochód w wariancie jednosilnikowym otrzymał napęd na tylną oś, a nie jak dotychczas na przednią. W wersji Long Range Single Motor nowy Polestar po liftingu będzie mógł pokonać 654 kilometry wg norm WTLP. Jest to wzrost o nawet 103 kilometry w porównaniu z pierwotną wersją samochodu. W tej wersji maksymalna prędkość ładowania prądem stałym wynosi teraz do 205 kW w wersjach z nowym akumulatorem 82 kWh. 

Nowe silniki są bardziej wydajne, a zmiana na napęd na tylne koła w wersjach jednosilnikowych i tylny napęd w wersjach dwusilnikowych oznacza również, że Polestar 2 ma być jeszcze przyjemniejszy w prowadzeniu.

Polestar 2

Nowe silniki w Polestar 2

Zupełnie nowe falowniki i silniki elektryczne montowane będą we wszystkich wariantach Polestar 2Nowy silnik otrzymał moc na poziomie 220 kW, co jest sporym wzrostem z wcześniejszego poziomu 170 kW. Został on zoptymalizowany pod kątem momentu obrotowego (490 Nm, zwiększonego z 330 Nm) i wydajności. Osiąga on prędkość od 0-100 km/h w 6,2 sekundy.

Wersja dwusilnikowa także otrzymała napęd na tylną oś. Silnik z tyłu jest głównym źródłem napędu i jest on wspierany z umieszczonym z przodu silnikiem asynchronicznym. Daje to wyższą łączną moc układu na poziomie 310 kW i 740 Nm, poprawioną trakcję oraz wyższe osiągi. Samochód przyspiesza w zakresie od 0-100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy. Co ważne przedni silnik może zostać całkowicie odłączony, gdy nie jest potrzebny. 

W pakiecie Performance moc wzrasta do 350 kW, a czas startu „do setki” zmniejsza się do  4,2 sekundy. 

Lepsze akumulatory 

W modelach Polestar 2 po liftingu użyte będą zmodernizowane akumulatory litowo-jonowe. Wersje Long Range będą posiadać 27. modułowe baterie o pojemności 82 kWh od firmy CATL. W wersji standardowej zastosowanie znajdą 24 modułowe akumulatory o pojemność 69 kWh. Te dostarczy koreańska firma LGChem. 

W zmodernizowanej wersji akumulatorów zastosowano przeprojektowany zespół odłączania akumulatorów, zmodernizowane szyny zbiorcze i ulepszoną chemię ogniw. Umożliwia to szybsze ładowanie do 205 kW DC w przypadku akumulatorów dalekiego zasięgu i 135 kW w przypadku akumulatora standardowego.

Polestar 2 i emisja CO2

Polestar 2 znajduje się w sprzedaży od 2020 roku. Marka pracuje wciąż nad zmniejszaniem śladu węglowego samochodu. Rezultatem jest całkowita redukcja emisji CO2 o 12 proc., czyli 3 tony w ciągu 3 lat. Niskoemisyjne aluminium zastosowane w kołach i akumulatorze, przejście na odnawialną energię elektryczną w fabryce, a w także ulepszona chemia akumulatorów to tylko niektóre z podjętych działań. 

Polestar 2 był pierwszym autem, które wyposażono w system infotainment zasilany przez Android Automotive OS z wbudowanym Google. Samochód można kupić obecnie na 27 rynkach na całym świecie. Jego produkcja pod koniec 2022 roku przekroczyła granicę 100 000 sztuk.

W styczniu szwedzki producent podał, że w najnowszym modelu Polestar 2 zadebiutowała znana z modelu Polestar 3 technologia SmartZone. Podobnie jak w Polestar 3, obejmuje ona niektóre z najważniejszych funkcji bezpieczeństwa czynnego, m.in. kamerę skierowaną do przodu kierunku jazdy, a także radar średniego zasięgu. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię