Porsche widzi swoją przyszłość w elektromobilności, ale nie chce rezygnować do końca z silników spalinowych. Dla tych drugich szansą mają być e-paliwa. W tej sprawie głos zabrał prezes Porsche – Oliver Blume.
- Porsche chce iść dwutorowo – rozwijać elektromobilność i e-paliwa
- Prezes Porsche powiedział, że odrzucenie e-paliw jest zamykaniem się na technologię
- Zdaniem Olivera Blume litr e-paliwa ma szansę kosztować mniej, niż 2 dolary
Porsche i przyszłość silników spalinowych
Prezes Porsche Oliver Blume podkreśla, że elektromobilność ma dla Porsche najwyższy priorytet. Firma jednocześnie kontynuuje budowę nowoczesnych silników spalinowych.
– Model 911 cieszy się wśród klientów większą, niż kiedykolwiek popularnością. W najbliższych latach zaoferujemy bardzo sportową konfigurację hybrydową dla 911, którą wielu zna z kontekstu sportów motorowych. Te zdecydowane kroki w zakresie ochrony klimatu. Popieram otwarte podejście rządu niemieckiego do technologii i kompromis osiągnięty przez rządzącą koalicję, aby włączyć e-paliwa, jako część rozwiązania na przyszłość. Zostało to również uwzględnione w umowie koalicyjnej. Zakazy technologiczne działają jak hamulec dla innowacji. Porsche stawia na dwutorowość: e-mobilność i e-paliwa – mówił Blume.
W 2030 roku ponad 80 proc. dostarczanych przez Porsche samochodów ma być całkowicie elektryczne. W ubiegłym roku niemieckiej firmie udało się podwoić dostawy elektrycznego Taycana , do ponad 41 000 pojazdów. To stawia Taycana na równi z kultowym 911.
Ile będzie kosztował litr e-paliwa?
Olivier Blume wypowiedział się także w kontekście potencjalnej ceny e-paliw. Powiedział, że ceny zależeć będą od poziomu przyszłej produkcji.
– Jeśli będzie ono produkowane na skalę przemysłową, możliwe będą ceny poniżej 2 dolarów za litr. Ważne jest to, że paliwa syntetyczne są produkowane w sposób zrównoważony i w miejscach na świecie, gdzie energii odnawialnej jest pod dostatkiem – wtedy wyższy nakład energii na produkcję nie ma znaczenia. E-paliwa produkowane mają tę przewagę nad czystym wodorem, że można je łatwiej transportować – mówi prezes Porsche.
Prezes Porche uważa, że ochrona klimatu musi być postrzegana holistycznie, dlatego trzeba być otwartym w kwestii technologii.
– Elektromobilność jest ważnym tropem. Jednocześnie na świecie jest ponad miliard pojazdów. Będą one jeździć po drogach jeszcze przez dziesiątki lat. E-paliwa są w tym zakresie skutecznym, komplementarnym rozwiązaniem. Dzięki nim wszystkie pojazdy mogą odegrać rolę w ograniczaniu emisji CO2 – niezależnie od rodzaju układu napędowego. Silniki spalinowe mogą być zasilane e-paliwami w sposób praktycznie neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla. Nie muszą być w tym celu przebudowywane ani modernizowane. E-paliwa mogą być oferowane jako domieszka lub samodzielnie na wszystkich stacjach paliw. Musimy zaoferować taką opcję także właścicielom istniejących pojazdów – mówił.