Sprzedaż Volvo w listopadzie wzrosła o 12 proc. rdr. Szwedzka marka sprzedała w ubiegłym miesiące blisko 60 000 samochodów. Co piąte sprzedane auto to samochód elektryczny.

  • Volvo sprzedało w listopadzie 59 154 samochody
  • Samochody elektryczne stanowiły 19,7 proc. całkowitej sprzedaży
  • Volvo Recharge stanowiły 42,2 proc. całkowitej sprzedaży

Sprzedaż Volvo w listopadzie

Volvo sprzedało 59 154 samochody w listopadzie, co oznacza wzrost o 12 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Popyt na samochody szwedzkiej firmy utrzymuje się na wysokim poziomie, zwłaszcza na gamę samochodów Recharge z napędem elektrycznym i hybrydowym.

Linia modeli Recharge stanowiła 42,2 procent sprzedaży, a pojazdy w pełni elektryczne stanowiły 19,7 procent całkowitej sprzedaży.

W okresie styczeń-listopad sprzedaż Volvo osiągnęła poziom 542 458 samochodów, co oznacza spadek o 14,5 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.

Sprzedaż Volvo w listopadzie 2022 r.

Sprzedaż Volvo w listopadzie wg regionów

Sprzedaż w listopadzie w Europie osiągnęła poziom 25 960 sztuk, co oznacza wzrost o 15,8 procent w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. Sprzedaż samochodów Recharge stanowiła 67,2 procent całkowitej sprzedaży na rynku europejskim.

Sprzedaż Volvo w USA wyniosła 9 233, co oznacza wzrost o 20,4 procent w porównaniu z listopadem 2021 roku, przy czym modele Recharge stanowiły 29,9 procent całkowitej sprzedaży.

Sprzedaż w Chinach w listopadzie spadła o 6,2 procent do 12 580 samochodów. Modele Recharge stanowiły 8,9 procent całkowitej sprzedaży.

Najlepiej sprzedającym się modelem Volvo w listopadzie był XC40 ze sprzedażą na poziomie 18 188 samochodów (2021: 13 935 sztuk), a następnie XC60 – 15 586 samochodów (2021: 17 113 sztuk) i XC90 – 8 283 samochody (2021: 8 324 sztuki).

Nowe Volvo EX90

Volvo EX90 to początek nowej ery dla Volvo. Siedmiomiejscowy, całkowicie elektryczny SUV, ma jeszcze bardziej podnosić standardy w zakresie bezpieczeństwa i bardziej zrównoważonego stylu życia szwedzkiej marki.

Począwszy od Volvo EX90, co roku szwedzka firma będzie prezentować jeden nowy samochód elektryczny. Do 2030 r. Volvo chce sprzedawać wyłącznie auta elektryczne, co jest jednym z najambitniejszych planów elektryfikacji w branży motoryzacyjnej. Do 2040 r. Volvo ma stać się całkowicie neutralne dla klimatu.

W centrum Sztokholmu Volvo przedstawiło nowego, w pełni elektrycznego flagowego SUV-a. Volvo EX90 będzie budowane w USA od przyszłego roku, a później także w Chinach. Do tego czasu firma chce, aby te dwa zakłady produkcyjne także były neutralne dla klimatu.

Volvo EX90 to samochód rodzinny połączony z najnowocześniejszymi rozwiązaniami technicznymi w zakresie podstawowej informatyki, łączności i elektryfikacji, które optymalizują bezpieczeństwo, wydajność i estetykę.

Poziom bezpieczeństwa w Volvo EX90 jest również wyższy niż w jakimkolwiek innym samochodzie Volvo. Został on zaprojektowany tak, aby rozumieć kierowcę i jego otoczenie, aby pomóc zapewnić bezpieczeństwo kierowcy, pasażerom i innym uczestnikom ruchu drogowego. Auto uczy się na podstawie nowych danych i przy pomocy aktualizacji.

Volvo EX90 jest wyposażone w niewidzialną „tarczę bezpieczeństwa”, którą tworzą czujniki ulokowane zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz auta; kamery, radary i lidary, połączone są z wysokowydajnymi komputerami głównymi samochodu, gdzie NVIDIA DRIVE uruchamia wewnętrzne oprogramowanie Volvo, tworząc w czasie rzeczywistym 360-stopniowy obraz świata.

Zobacz też: Porsche Vision Gran Tourismo

https://autoelectromoto.pl/wp-content/uploads/2022/08/221431_en_6000000.webm

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię