InsideEV pisze, że Toyota chce wyjaśnić sytuację związaną z testem przeprowadzonym przez duński magazyn FDM. Dziennikarze przetestowali dwa egzemplarze modelu elektrycznego auta bZ4X, w którym to samochody osiągnęły o połowę mniejszy zasięg niż ten podawany wg norm WLTP.

  • Duński oddział Toyoty chce wyjaśnić przyczyny niskiego zasięgu modelu bZ4X w teście przeprowadzonym przez dziennikarzy
  • Dziennikarze magazynu FDM podali bowiem, że elektryk Toyoty miał o połowę mniejszy zasięg od deklarowanego
  • Testy były przeprowadzane w warunkach zimowych

Problematyczny zasięg elektrycznej Toyoty bZ4X

Portal InsideEV donosi, że japoński koncern ruszył z wyjaśnieniem wyniku testu przeprowadzonego przez duński magazyn FDM. Elektryczna Toyota bZ4X z napędem na cztery koła i wyposażona w 20-calowe felgi przyjechała w teście dziennikarzy 134 mile. Wariant FWD z 18-calowymi felgami pokonał odległość 152 mil. Tymczasem wg norm WTL model AWD ma zasięg 286 mil zaś wariant FWD 313.

InsideEV podaje, że duński oddział Toyoty zareagował na test dziennikarzy magazynu FDM. Rzecznik japońskiego producenta powiedział, że rozbieżność może wynika z posiadanej rezerwy energii, jaką samochód może mieć w swojej baterii. Warto podkreślić, że duńscy dziennikarze przeprowadzali test w warunkach zimowych.

Toyota bZ4X

Toyota bZ4X – pierwszy elektryk Toyoty

bZ4X to pierwszy elektryczny SUV od japońskiej Toyoty. Wraz z tym zadebiutował zupełnie nowy system napędu na cztery kola XMODE, oparty na współpracy niezależnych silników elektrycznych przy przedniej i tylnej osi.

Producent podkreślał, że samochód z 204-konnym silnikiem napędzającym przednie koła może przejechać do 516 km po naładowaniu baterii do pełna, zużywając średnio 14,3 kWh/100 km. Auto z dwoma silnikami o łącznej mocy 217 KM, napędzającymi przednią i tylną oś, uzyskało wyniki do 470 km zasięgu i 15,8 kWh/100 km zużycia energii. Wyniki te mogą nie nieco różnić się w zależności od konkretnych wersji wyposażenia na poszczególnych rynkach i co za tym idzie – masy pojazdu.

Nowa elektryczna Toyota bZ4X zdjęcie: Toyota

Systemy bezpieczeństwa w Toyocie bZ4X

Toyota bZ4X już w podstawowej wersji Comfort została wyposażona w nową generację systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota T-MATE. Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych, rowerzystów i motocyklistów został rozbudowany o nowe funkcje zapobiegania kolizjom z pojazdami nadjeżdżającymi z naprzeciwka.

Oprócz tego zostały usprawnione funkcje asystenta jazdy na skrzyżowaniach oraz wspomagania kierownicy w razie ryzyka zderzenia, która pomaga bezpiecznie ominąć przeszkodę.

Wnętrze Toyoty bZ4X

Zobacz też: Studyjny model autonomicznego Volkswagena

https://autoelectromoto.pl/wp-content/uploads/2022/09/VW.webm

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię