Samochody Volvo miały za sobą trudny drugi kwartał. Sprzedaż spadła o 27 procent do poziomu 143 006 aut. Finansowo Volvo jednak poradził sobie całkiem nieźle. Pomogły w tym zmiany w polityce cenowej. 

  • Samochody Volvo sprzedały się w II kwartale 2022 roku w liczbie 143 006 aut
  • Jest to spadek o 27 proc. rdr
  • Volvo obroniło jednak wynik finansowy

Samochody Volvo w drugim kwartale 2022 roku

Samochody Volvo odnotowały spadek sprzedaży w drugim kwartale 2022 roku o 27 proc. Sprzedaż sięgnęła 143 006 aut. Przychody wyniosły 71,3 miliarda koron szwedzkich, co oznacza spadek o 2 procent w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, a ich spadek jest mniejszy, niż sprzedaży detalicznej ze względu na silną politykę cenową. To zaś oznacza, że samochody Volvo obroniły się w kolejnym, trudnym kwartale.

Volvo C40 Recharge
zdjęcie: Volvo

COVID psuje biznes Volvo

Na wyniki sprzedaży Volvo w drugim kwartale wpłynęły ograniczenia w dostawach przeniesione z poprzednich kwartałów, a także szczególnie silny efekt blokad związanych z Covid-19 w Chinach. Ten ostatni czynnik nie tylko wpłynął na dostawy w Chinach, ale również poważnie wpłynął na tamtejszą produkcję, jak i tą w Europie. Problemy dotyczyły głównie samochodów RechargeVolvo podkreśla, że wpływ ten będzie nadal widoczny w trzecim kwartale, a w całym rok 2022 celem pozostaje dwucyfrowy udział elektrycznych samochodów Volvo lub ponad dwukrotny — w porównaniu z rokiem 2021.

Patrząc wstecz na wyniki Volvo w bardzo burzliwym drugim kwartale, jesteśmy zadowoleni, że udało nam się zapewnić stabilne zyski. Popyt na nasze produkty nadal jest solidny, a my pozostajemy skoncentrowani i mamy jasność, że krótkoterminowe wyzwania biznesowe nie osłabią naszej determinacji w realizacji średnio- i długoterminowych ambicji strategicznych. Jeśli w ogóle, to tylko przyspieszą nasze tempo zmian – powiedział Jim Rowan, prezes i dyrektor generalny Volvo. 

zdjęcie: Volvo

Samochody Volvo w 2022 r.

Volvo obserwuje również wyraźną poprawę w zakresie stabilizacji łańcucha dostaw – w czerwcu nastąpił zdecydowany powrót produkcji. O ile normalizacja ta będzie kontynuowana, firma spodziewa się stopniowego wzrostu produkcji samochodów w nadchodzących miesiącach.

Samochody Volvo może czekać niższy poziom sprzedaży w całym 2022 roku w porównaniu do 2021 roku. Ze względu na przesunięcie czasowe między produkcją a dostawami detalicznymi, firma nie oczekuje, że te ulepszenia przełożą się na wzrost sprzedaży detalicznej w ciągu roku kalendarzowego. Zatem w całym roku 2022 Volvo przewiduje, że sprzedaż będzie płaska lub nieco niższa w porównaniu z wolumenami w 2021 r.

zdjęcie: Volvo

Sprzedaż samochodów Volvo w II kwartale

Samochodami Volvo, które najlepiej się sprzedawały, były modele Volvo Recharge — mimo że produkcję utrudniały ciągłe ograniczenia dostaw spowodowane blokadami w Chinach. W drugim kwartale sprzedaż Volvo Recharge stanowiła 31 procent całkowitej sprzedaży, co oznacza wzrost o 24 procent całkowitej sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. 

Liczba aktywnych subskrypcji Volvo na koniec drugiego kwartału wzrosła o 122 procent w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Wzrost ten wynikał z zapotrzebowania klientów w połączeniu z poszerzoną ofertą, ponieważ zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i w Szwecji uruchomiono sprzedaż flotową online dla małych i średnich przedsiębiorstw. W drugim kwartale sprzedaż online stanowiła 9,5 procent całkowitej sprzedaży na ustabilizowanych rynkach, w porównaniu do 4,6 procent w tym samym okresie ubiegłego roku.

Volvo XC40 Recharge

Samochody Volvo, które najlepiej się sprzedawały w II Q 2022 roku

Jeśli chodzi o samochody marki Volvo, które najlepiej się sprzedawały w II kwartale 2022 roku, to warto spojrzeć na tendencję sprzedaży. Nad kreską utrzymał się zaledwie jeden model — elektryczny samochód Volvo XC40 ze wzrostem na poziomie 3 proc. Sprzedaż tego samochodu sięgnęła 6,600 egzemplarzy. Dla porównania rok wcześniej było to 6,300 aut Volvo XC40.

Wersje spalinowe i hybrydzie plug-in sprzedały się w liczbie 29 600 sztuk. Rok wcześniej samochód Volvo XC40sprzedał się w liczbie 54 200 egzemplarzy. 

Najlepiej sprzedającym się modelem był samochód Volvo XC60. Tutaj jednak zanotowano spadek sprzedaży na poziomie 20 proc. W drugim kwartale sprzedano łącznie 48 300 egzemplarzy samochodu Volvo XC60. W ubiegłym roku było to 60 800 aut.

Podobny wynik odnotował samochód Volvo XC90, który sprzedał się w liczbie 26 900 egzemplarzy. Model odnotował spadek rdr na poziomie 10 proc. W ubiegłym roku sprzedano łącznie 29 900 egzemplarzy samochodu Volvo XC60

Elektryczny samochód Volvo C40 sprzedał się liczbie 3 900 egzemplarzy. 

Volvo sprzedaje coraz więcej samochodów elektrycznych zdjęcie: Volvo

Niższa sprzedaż Volvo w 2022 roku

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku Volvo sprzedało 291 301 samochodów, co oznacza spadek o 23,5 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. W pełni elektryczne samochody firmy stanowiły 7,6 procent całkowitej sprzedaży w tym okresie, co stanowiło ponad trzykrotny wzrost w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.

Prawie co trzeci samochód Volvo (32,3 procent) sprzedany w pierwszej połowie 2022 roku był samochodem w pełni elektrycznym lub hybrydą typu plug-in (Recharge).

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2022 roku liczba samochodów Volvo sprzedanych online wzrosła o 86 procent w porównaniu z tym samym okresem w 2021 roku. Wzrost ten był napędzany przez rosnące zapotrzebowanie klientów w połączeniu z poszerzoną ofertą na większej liczbie rynków

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię