Sprzedaż BMW w całym 2022 roku spadła o 10 procent w ujęciu rocznym. Niemiecki producent samochodów luksusowych sprzedał łącznie 2,4 mln samochodów. Mimo gorszej sytuacji rośnie sprzedaż w segmencie aut elektrycznych. 

  • BMW jak podaje Agencja Reuters podwoiło sprzedaż aut elektrycznych w 2022 r.
  • Całkowita sprzedaż BMW spadła o 10 proc. rdr
  • BMW chce, by auta elektryczne w 2023 roku odpowiadały za 15 proc. sprzedaży

Sprzedaż BMW w 2022 roku. Auta elektryczne rosną w podwójnym tempie

Sprzedaż BMW w 2022 roku spadła o 10 procent w ujęciu rocznym. W minionym roku producent z Monachium sprzedał łącznie 2,4 mln samochodów. Był to wynik o 100 000 aut gorszy niż w 2021 roku. Marka BMW sprzedała łącznie 2,1 mln samochodów. Dla porównania w 2021 roku była ona na poziomie 2,2 mln. Pełne dane dotyczące wyników sprzedaży BMW poda 10 stycznia.

Mimo ogólnego spadku sprzedaży BMW rośnie w segmencie samochodów elektrycznych i podwoiło w 2022 roku sprzedaż elektryków. Mają one sięgać 10 proc. całkowitej sprzedaży. Koncern chce, by w tym roku poziom ten sięgnął 15 procent. 

BMW rozpoczyna produkcję modelu iX1 w Niemczech

Sprzedaż aut elektrycznych BMW do września 2022 r.

Do końca trzeciego kwartału sprzedaż aut elektrycznych BMW rosła w podwójnym tempie. Do końca września koncern BMW Group sprzedał na całym świecie łącznie 128 196 elektrycznych samochodów BMW i MINI (+114,8 proc.). 

Oprócz BMW iX3 motorem wzrostu pozostawały wówczas niezmiennie dwa modele – BMW i4 oraz BMW iX. Dodatkowy impet miały wnieść dwie najnowsze elektryczne innowacje marki BMW – BMW i7 oraz BMW iX1. W pełni elektryczne MINI Cooper SE również odnotowywał wysokie tempo wzrostu i stanowił ważny filar w ofercie elektrycznych modeli BMW Group. 

W 2023 roku dojdzie m.in. BMW i5 oraz elektryczny Rolls-Royce Spectre, który swoją światową premierę miał w październiku.

Dzięki tej szybko rosnącej gamie produktów i wysokiemu popytowi BMW zamierza do końca 2025 roku wypuścić na drogi ponad dwa miliony pojazdów elektrycznych.

Nowe elektryczne BMW iX1

Sprzedaż BMW do końca września 2022 r.

Po tym, jak w pierwszej połowie roku trudności w zaopatrzeniu i wojna na Ukrainie doprowadziły do spadku sprzedaży, w trzecim kwartale wynik BMW Group był na równi z poprzednim rokiem i wyniósł 587 795 sprzedanych pojazdów (-0,9 proc.). W okresie od stycznia do września koncern sprzedał 1 747 889 pojazdów marki BMW, MINI i Rolls-Royce. We wrześniu BMW Group osiągnęła wzrost sprzedaży o 6,6 proc. przy 210 543 sprzedanych egzemplarzach.

Zobacz też: Faraday FF 91

https://autoelectromoto.pl/wp-content/uploads/2022/11/91_Driver_Loop_540.mp4

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię