BMW zainwestuje ponad 2 mld euro w fabrykę Debreczynie na Węgrzech. Oprócz produkcji samochodów BMW będzie chciało także uruchomić zakład montażu akumulatorów. Do 2025 roku powstanie tam ponad 500 dodatkowych miejsc pracy.
- BMW wyda 2 mln euro na swoją fabrykę w Debreczynie na Węgrzech
- Fabryka dodatkowo będzie montowała akumulatory do samochodów elektrycznych
- Budowa nowego zakładu produkcji samochodów w Debreczynie już ruszyła
BMW wyda 2 mld euro w Debreczynie na Węgrzech
BMW zbuduje w swoim zakładzie na Węgrzech zespół opracowywania baterii wysokiego napięcia dla pojazdów NEUE KLASSE. Zespół zajmujący się akumulatorami będzie znajdował się na terenie dzisiejszej fabryki w Debreczynie, której budowa rozpoczęła się około pół roku temu. Firma stworzy ponad 500 dodatkowych miejsc pracy i zainwestuje ponad dwa miliardy euro w budowę i uruchomienie całego zakładu do końca 2025 roku.
W Debreczynie budujemy najbardziej zaawansowany zakład na świecie. Dzięki naszej iFACTORY wyznaczamy nowe standardy branżowe w zakresie produkcji pojazdów. Nasze inwestycje podkreślają nasze systematyczne podejście do wdrażania e-mobilności – mówi Milan Nedeljković, członek zarządu BMW AG.
Nowe zapowiedzi zostały również pozytywnie przyjęte przez węgierski rząd. Péter Szijjártó, minister spraw zagranicznych i handlu Węgier, powiedział, że zakład BMW w Debreczynie jest „symbolem udanej węgierskiej polityki gospodarczej ostatnich dwunastu lat”.
– Zakład łączy w sobie ochronę środowiska i konkurencyjność, a to znacznie więcej niż pierwotnie zakładaliśmy – mówi Szijjártó.
Zakład, wraz z lokalnymi partnerami w dziedzinie edukacji, uruchomi jesienią 2023 roku program kształcenia dualnego w swoim wewnętrznym Centrum Szkoleniowym.
– Obecnie rekrutujemy nowych współpracowników z całych Węgier, abyśmy mogli wspólnie budować przyszłość BMW w Debreczynie – wyjaśnia Hans-Peter Kemser, prezes i dyrektor generalny BMW Manufacturing Hungary Kft.
BMW w Debreczynie – ruszy montaż akumulatorów
Montaż akumulatorów wysokiego napięcia będzie zlokalizowany na terenie fabryki pojazdów w Debreczynie. Umiejscowienie go właśnie tam zapewni korzyści logistyczne bowiem wyeliminuje konieczność transportowania ich na dłuższe odległości. Ścisłe powiązanie montażu baterii z produkcją pojazdów jest częścią strategii BMW.
W Debreczynie na Węgrzech okrągłe ogniwa akumulatorów nowej generacji będą montowane w obudowie akumulatora – metalowej ramie, która jest później zintegrowana z podwoziem samochodu. Oficjalne rozpoczęcie produkcji akumulatorów wysokiego napięcia szóstej generacji będzie miało miejsce w 2025 roku – równolegle z rozpoczęciem produkcji samochodów elektrycznych BMW. Wszystkie akumulatory do pojazdów z Plant Debrecen będą montowane na miejscu. Nowy zakład produkcyjny będzie się rozciągał na powierzchni około 140 000 m2. Prace budowlane niedawno się rozpoczęły.
Akumulatory BMW Gen6 w Debreczynie na Węgrzech
Akumulator ma decydujące znaczenie dla konkurencyjności aut elektrycznych. Dzięki nowej generacji akumulatorów dla NEUE KLASSE zasięg aut wzrośnie nawet o 30 procent, a prędkość ładowania będzie do 30 procent szybsza.
BMW chce się koncentrować na utrzymaniu jak najniższego śladu węglowego i zużycia zasobów do produkcji, począwszy od łańcucha dostaw. Producenci ogniw wykorzystają w produkcji kobalt, lit i nikiel, które zawierają pewien procent materiału wtórnego, czyli surowców, które nie są nowo wydobywane, ale już znajdują się w obiegu. W połączeniu ze zobowiązaniem do wykorzystywania do produkcji ogniw akumulatorowych wyłącznie zielonej energii z odnawialnych źródeł, BMW zmniejszy ślad węglowy produkcji ogniw akumulatorowych nawet o 60 procent.
Sprzedaż elektrycznych BMW w 3Q 2022 r.
Do września koncern BMW Group sprzedał na całym świecie łącznie 128 196 elektrycznych samochodów BMW i MINI, co oznacza ponad dwukrotny wzrost sprzedaży aut w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku (+114,8 proc.).
Po tym, jak w pierwszej połowie roku trudności w zaopatrzeniu i wojna na Ukrainie doprowadziły do spadku sprzedaży, w trzecim kwartale sprzedaż BMW Group była na równi z poprzednim rokiem i wyniosła 587 795 sprzedanych pojazdów (-0,9 proc.). W okresie od stycznia do września koncern sprzedał 1 747 889 pojazdów marki BMW, MINI i Rolls-Royce. We wrześniu BMW Group osiągnęła wzrost sprzedaży o 6,6 proc. przy 210 543 sprzedanych egzemplarzach.
BMW Group podtrzymuje swoją prognozę na rok 2022 sprzedaży nieco poniżej poziomu w roku ubiegłym.
Do września koncern BMW sprzedało 128 196 w elektrycznych pojazdów marki BMW i MINI (+114,8 proc.). W trzecim kwartale na całym świecie dostarczono do klientów 52 306 (+121,6 proc.) elektrycznych BMW i MINI.
Oprócz BMW iX3 motorem wzrostu pozostają niezmiennie dwie innowacje – BMW i4 oraz BMW iX – cieszące się bardzo dużą liczbą zamówień. Dodatkowy impet będą miały dwie najnowsze elektryczne innowacje marki BMW – BMW i7 oraz BMW iX1. Oba modele, podobnie jak w pełni elektryczna przedłużona wersja BMW serii 3 w Chinach, spotkały się z bardzo pozytywną reakcją klientów. W pełni elektryczne MINI Cooper SE również odnotowuje wysokie tempo wzrostu i stanowi ważny filar w ofercie elektrycznych modeli BMW. Firma jest więc na dobrej drodze do podwojenia sprzedaży samochodów elektrycznych w roku 2022.