Polestar, szwedzki producent aut elektrycznych zanotował dobre wyniki w pierwszym półroczu 2022 roku. W związku z rosnącym popytem na auta elektryczne, Polestar podwoił przychody ze sprzedaży swoich aut. Szef Polestara powiedział, że w tym roku dostarczy klientom 50 000 aut.
- Polestar podwoił przychody ze sprzedaży w pierwszej połowie 2022 roku
- Polestar sprzedał w I półroczu 2022 roku 21 200 samochodów
- Sprzedaż w ujęciu rocznym była wyższa o 125 proc.
Wzrost sprzedaży aut elektrycznych Polestara
Polestar odnotował przychody ze sprzedaży w wysokości 1,04 miliarda dolarów za sześć miesięcy zakończonych 30 czerwca w porównaniu do 534,8 milionów dolarów rok wcześniej.
– W pierwszej połowie 2022 roku poczyniliśmy ważne postępy, ponieważ podwoiliśmy przychody oraz z powodzeniem weszliśmy na giełdę Nasdaq w Nowym Jorku. Ponadto utrzymaliśmy silne tempo w naszym globalnym przyjmowaniu zamówień i oczekujemy, że w tym roku dostarczymy naszym klientom 50 000 samochodów, spełniając nasze cele dotyczące sprzedaży na 2022 roku. Z kilkoma przełomowymi samochodami w przyszłości, Polestar jest przygotowany na okres szybkiego wzrostu – Thomas Ingenlath, prezes zarządu Polestar.
Polestar sprzedał w pierwszych sześciu miesiącach 2022 roku około 21 200 samochodów – jest to wzrost o prawie 125 proc. Jest to wynik ponad dwukrotnie lepszy niż 9 510 dostarczonych samochodów w tym samym okresie w 2021 roku. Globalny poziom zamówień wzrósł od początku 2022 roku do 50 000 aut, co stanowi wzrost o ponad 350 proc. rok do roku.
Polestar rezerwuje również pierwszą część zamówień dla firmy Hertz.
Wzrost popytu na auta elektryczne — Polestar korzysta
Reuters podkreśla, że wzrost popytu na samochody elektryczne jest związany z gwałtownym wzrostem cen paliw, a także coraz większymi ambicjami w zakresie redukcji emisji CO2. Producenci samochodów starają się zwiększyć produkcję w obliczu wąskich gardeł w łańcuchu dostaw oraz rosnących kosztów komponentów i materiałów do produkcji baterii.
Polestar chce zwiększyć ekspansję
Polestar w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2022 roku rozszerzył swoją globalną obecność z 19 rynków do 25, podczas gdy liczba lokalizacji detalicznych wzrosła ze 103 do 125 na całym świecie, a około 30 kolejnych ma zostać otwartych do końca 2022 roku. Zwiększona obecność handlowa spowodowała wzrost liczby jazd testowych o ponad 210 proc., co jest kluczowym wskaźnikiem rosnącego zainteresowania konsumentów marką.
Po przedłużających się w Chinach blokadach związanych z pandemią COVID-19 w pierwszej połowie 2022 r., które opóźniły produkcję pojazdów Polestar, firma obecnie kontynuuje wprowadzanie drugiej zmiany w fabryce, aby odzyskać część produkcji utraconej na początku roku.
Kolejnym ważnym krokiem dla Polestara będzie wejście w segment SUV-ów wraz z październikową premierą elektrycznego SUV-a Polestar 3. Rynek SUV-ów jest jednym z segmentów o najwyższym wzroście i marżowości w branży motoryzacyjnej, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych. Klienci mogą spodziewać się, że Polestar 3 będzie można zamówić już w dniu premiery w październiku.
Polestar 3 będzie się wyróżniał wśród innych ofert SUV-ów i pobudzi naszą trajektorię wzrostu. Stanowi on również rozszerzenie naszych produktów na Stany Zjednoczone, w miarę jak stajemy się jeszcze bardziej globalni. To ważny kolejny krok w kierunku naszego celu, jakim jest sprzedaż 290 000 samochodów w 2025 roku – dziesięć razy więcej niż sprzedaliśmy w 2021 roku – podsumowuje Thomas Ingenlath szef firmy.