Subaru zbuduje swoją pierwszą fabrykę aut elektrycznych. Zakład powstanie w mateczniku marki – czyli w Japonii. Nowa fabryka ma zostać uruchomiona po 2027 roku. Koszt jej budowy sięgnie 1,9 mld dolarów. 

  • Subaru wyda 1,9 mld dolarów na nową fabrykę aut elektrycznych
  • Fabryka ma rozpocząć produkcję po 2027 roku
  • Subaru chce by do 2030 roku 40 proc. aut stanowiły elektryki i hybrydy

Subaru buduje fabrykę elektryków

Fabryka samochodów elektrycznych Subaru będzie pierwszą tego typu fabryką zbudowaną od podstaw w Japonii. Poza nowym zakładem także ten już istniejący w Ota zostanie przystosowany do produkcji elektryków. Nowa fabryka zostanie zbudowanie w jego okolicy i będzie mogła produkować kilkadziesiąt tysięcy samochodów elektrycznych rocznie. 

Wnętrze Subaru Soltera
Wnętrze Subaru Soltera

Subaru powoli zmierza w kierunku elektromobilności, choć wciąż większość oferowanych przez japońskiego producenta aut, to auta z silnikami spalinowymi. 12 maja ruszyło w Japonii przyjmowanie rezerwacji na pierwszy samochód elektryczny marki opracowany wspólnie z Toyotą – Subaru Soltera. Auto powstaje jednak w zakładzie Toyoty w Motomachi w prefekturze Aichi. Subaru produkuje obecnie 700 000 samochodów rocznie, w większości napędzanych benzyną. 

Elektryczne Subaru Solterra to pierwszy elektryk, jaki Subaru wypuści na rynek zdjęcie: Subaru

Subaru chce jednak, by auta elektryczne i hybrydowe stanowiły ponad 40 proc. całkowitej sprzedaży do 2030 roku. Firma rozważa również uruchomienie w nowym zakładzie produkcji pojazdów elektrycznych dla Toyoty i innych firm.

Elektryczne Subaru Solterra

Subaru zaprezentowało w listopadzie swój pierwszy całkowicie elektryczny pojazd. Solterra to wynik dwuletniego wspólnego projektu rozwojowego z największym udziałowcem – Toyotą. Premiera SUV-a odbywa się w związku z rosnącym popytem na pojazdy elektryczne, ponieważ kraje na całym świecie zaostrzają przepisy dotyczące ochrony środowiska w celu ograniczenia emisji dwutlenku węgla.

Sprzedaż samochodów Subaru to mniej niż jedna dziesiąta sprzedaży Toyoty, największego producenta samochodów na świecie pod względem wielkości produkcji.

Subaru Soltera

Solterra z napędem na przednie koła ma zasięg 530 km, podczas gdy wersja z napędem na wszystkie koła może przejechać 460 km na jednym ładowaniu.

Toyota jest właścicielem jednej piątej Subaru i posiada także 5 proc. udziałów w Mazda. Reuters pisze, że ta ostatnia z kolei planuje wprowadzić do 2025 roku 13 zelektryfikowanych pojazdów, w tym hybrydy i samochody czysto elektryczne, które będą zawierać technologię Toyoty.

Subaru Soltera

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię