Volkswagen ID.7 Tourer ujrzał światło dziennie. Niemiecki producent pokazał zapowiedź przyszłego samochodu elektrycznego. Auto na zdjęciach posiada jeszcze kamuflaż. Zadebiutuje na rynku w 2024 roku.
Volkswagen ID.7 Tourer — pierwsze elektryczne kombi Volkswagena
Volkswagen prezentuje pierwsze zdjęcia wciąż zakamuflowanej wersji kombi w pełni elektrycznego modelu ID.7. Niemiecki producent jednocześnie wprowadza nową nazwę: ID.7 Tourer. Nowy model ma pojawić się w Europie w 2024 roku. Samochód ma odznaczać się dużą ilością miejsca i wysoką wydajnością. Volkswagen opublikuje ostateczny projekt auta w nadchodzących miesiącach.
Volkswagen to jeden z odnoszących największe sukcesy producentów kombi na świecie. Od ponad 60 lat na rynku dostępne są praktyczne modele, które do tej pory nazywano Variant lub Shooting Brake. Wraz z nowym Volkswagen ID.7 Tourer marka po raz pierwszy prezentuje swoje pierwsze w pełni elektryczne kombi. Auto zadebiutuje w 2024 roku.
Wysoka wydajność dzięki zaawansowanej aerodynamice
Aerodynamiczne nadwozie jest ma być podstawą nowego samochodu w drodze do osiągania długich zasięgów. Volkswagen ID.7, który został już zaprezentowany i jest obecnie wprowadzany na rynek europejski, posiada współczynnik oporu aerodynamicznego 0,2304. Wartość Cd ID.7 Tourer jest niemalże taka sama: 0,2402.
Volkswagen ID.7 Tourer posiada foliowany kamuflaż, którego wzór opiera się na wielowarstwowym lakierze limuzyny ID.7, co Volkswagen pokazał już na targach CES w Las Vegas na początku tego roku. Zgodnie z bieżącą porą roku, grafika naklejek utrzymywany jest w stylu indyjskiego lata.
W nowym Volkswagenie ID.7 Tourer nawet w przypadku pięciu osób na pokładzie, pojemność bagażnika sięga do 545 litrów (załadowany do wysokości oparcia tylnej kanapy). Po złożeniu tylnych siedzeń, objętość prawie dwumetrowej przestrzeni ładunkowej może wzrosnąć do 1714 litrów.
Nowy samochód, podobnie jak wszystkie modele rodziny ID. został zbudowany na platformie MEB Grupy Volkswagen. Zalety systemu modułowego z krótkimi zwisami i dużym rozstawem osi korzystnie wpływają na wnętrze samochodu. Rezultatem tego jest charakter eleganckiej, pełnowymiarowej wersji hatchbacka ze szczególnie dużym poczuciem przestrzeni i zwiększoną objętością bagażnika.
Podobnie jak ID.7, Volkswagen ID.7 Tourer będzie powstawał w fabryce Volkswagena w Emden. Po modelu ID.4, ID.7 jest drugim modelem opartym na MEB produkowanym w północno-zachodnich Niemczech.
Volkswagen ID.7 — Niemcy stawiają na komfort
Volkswagen ID.7 to pierwszy elektryczny model Volkswagena wyższej klasy średniej. Nowe opcjonalne fotele premium ergoActive, które uzyskały certyfikat Niemieckiej Kampanii na rzecz Zdrowszych Pleców (AGR), w znaczący sposób mają przyczyniać się do poprawy komfortu. Łączą one komfort z innowacyjnymi programami masażu, automatyczną klimatyzacją, a także zaawansowaną funkcją aktywacji grup mięśni w okolicach kręgosłupa i miednicy.
Oprócz 10 poduszek powietrznych służących do masażu punktów nacisku w oparciach, fotele posiadają dwie poduszki powietrzne w siedzisku. Działają one naprzemiennie i w połączeniu z funkcją masażu mogą rozładować napięcie, a także pomóc pasażerowi w siedzeniu w tej samej pozycji przez zbyt długi czas.
Nowe fotele premium ergoActive oferują również pneumatyczny masaż punktów nacisku. Pomaga to zrelaksować się i aktywować mięśnie pleców. W tym celu zastosowano dwa rzędy składające się z pięciu poduszek w każdym. Specyficzne sekwencje programów trwające od 10 do 30 minut umożliwiają dostosowanie funkcji masażu do potrzeb użytkownika. Elektryczna 12-kierunkowa regulacja fotela, a także ręczna dwukierunkowa regulacja głębokości siedziska z podparciem ud pomagają pasażerom na przednich siedzeniach znaleźć preferowaną pozycję. Funkcja pamięci umożliwia także zapisanie pozycji.
Volkswagen ID.7 — nowa jakość elektryków Volkswagena
Volkswagen rozpoczął przedsprzedaż elektrycznej limuzyny ID.7 w sierpniu 2023 roku. Klienci mogli zamówić model w pakiecie specyfikacji Pro z zasięgiem do 621 km w cenie 56 995 euro. W standardzie dostępne są takie funkcje jak wyświetlacz head-up i system nawigacji „Discover Pro Max”.
Krótkie zwisy, a także duży rozstaw osi dają we wnętrzu elektrycznego samochodu sporą ilość miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu. Duży bagażnik ma pojemność 532 litrów. Jednostka napędowa, którą zamontowano z tyłu pojazdu oferuje moc 210 kW (286 KM) i moment obrotowy 545 Nm. Pomimo długości prawie pięciu metrów ID.7 jest zwrotny, a promień skrętu wynosi zaledwie 10,9 metra. Średnie zużycie energii jest na poziomie 16,3–14,1 kWh na 100 kilometrów i przy zasięgu do 621 km (WLTP).