Volkswagen i jego pracownicy w fabryce w Wolfsburgu toczą spór związany z niedoborem chipów. Agencja Bloomberg i Automotive News Europę donoszą, że konflikt związany jest z ograniczaniem nocnych zmian w fabryce w Wolfsburgu, co uderza w portfele pracowników.
- Volkswagen musi ograniczać pracę na nocną zmianę w fabryce w Wolfsburgu
- Powodem ograniczeń jest. brak chipów
- Plany Volkswagena wywołały niepokój wśród załogi fabryki
Volkswagen i brak chipów
Grupa Volkswagen planuje ograniczyć prawie wszystkie nocne zmiany w swojej głównej fabryce w Niemczech, ponieważ największy europejski producent samochodów nadal walczy z kryzysem półprzewodników.
Volkswagen od początku drugiego kwartału na trzech liniach montażowych w Wolfsburgu, zmniejszy nocną zmianę, która zapewnia pracownikom dodatkowe wynagrodzenie. Taką informację podał w piątek producent samochodów.
Volkswagen i problemy ze związkami
Ten ruch wywołał oburzenie szefowej związków Danieli Cavallo, która powiedziała, że należy znaleźć kompromis w tej sprawie.
Nasi koledzy nie są odpowiedzialni za to, że księgi zamówień są przepełnione, podczas gdy my nie możemy produkować pojazdów z powodu braku półprzewodników – napisała Cavallo w poście zatytułowanym: „Będziemy walczyć o częściowe odszkodowanie”.
Tylko czwarta linia montażowa, która obsługuje Tiguana i hybrydowe modele – Touran i Seat Tarraco – będzie nadal pracować na wczesnych, późnych i nocnych zmianach, powiedział VW.
Konflikt związkowców z szefem Grupy Volkswagen
Pracownicy fabryki w Volkswagena toczyli już kilka miesięcy temu spór z dyrektorem generalnym Herbertem Diessem, który zasugerował możliwe cięcia w obliczu Tesli i przechodzenia na produkcję pojazdów elektrycznych.
Globalny niedobór chipów zmusił w ubiegłym roku Volkswagena do zmniejszenia produkcji w rozległej fabryce w Wolfsburgu. Fabryka produkuje m.in. Golfa, który niezmiennie jest najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie. W zeszłym roku model sprzedał się w liczbie 205 720 egzemplarzy.
Produkcja w Wolfsburgu ma zostać ograniczona z powodu kryzysu chipów, który ograniczył produkcję Golfa, co zaowocowało najostrzejszym wyścigiem od lat o miejsca nr 1 i 2 w rankingu Top 10 sprzedaży w Europie.
Nie da się uniknąć dostosowania naszego modelu zmianowego, by utrzymać konkurencyjność i zapewnić miejsca pracy w perspektywie długoterminowej — powiedział Gunnar Kilian, członek zarządu odpowiedzialny za personel.