Bosch i Cariad rozpoczęły testy zautomatyzowanego systemu ładowania. Obie firmy rozwijają także działania związane z automatycznym parkowaniem, a sam koncept łączy rozwiązania autonomiczne z ładowaniem. System Automated Valet Parking, działający już przez około rok na parkingu wielopoziomowym P6 na lotnisku w Stuttgarcie, wchodzi w kolejny etap testów. Będą one odbywać się na dwóch wielopoziomowych parkingach.

Autonomiczny parking Boscha

Koncepcja Boscha, a także należącej do Grupy Volkswagen spółki Cariad ma eliminować problem konieczności poszukiwania miejsca parkingowego. Po dotarciu na wjazd do parkingu kierowca może opuścić pojazd. Auto samo będzie kierować się do wolnego miejsca, a ponadto ma poruszać się na podstawie danych otrzymanych od infrastruktury parkingu.

Jeśli kierowca chce kontynuować jazdę, pojazd autonomicznie będzie przemieszczał się w kierunku wyjazdu z parkingu. Autonomiczny parking „bez kierowców” w Stuttgarcie, jest jedynym tego typu obiektem na świecie, który uzyskał certyfikację na poziomie 4 SAE. Technologia ta będzie sprawdzana poza parkingiem przy samym lotnisku. Rozwiązanie Bosch zostanie wdrożone także w innych obiektach na terenie Niemiec.

Autonomiczne ładowanie od Boscha i Cariad

System autonomicznego parkingu, wyposażono także w Automated Valet Charging, który kieruje pojazdami elektrycznymi do wolnych miejsc parkingowych z infrastrukturą ładowania. Tam samochody są ładowane automatycznie. Po zakończeniu ładowania pojazd autonomicznie wraca na miejsce parkingowe i to bez udziału kierowcy.

Autonomiczne ładowanie od Boscha i Cariad

Obecnie system ładowania działa jako rozwiązanie z wykorzystaniem prądu przemiennego (AC). Bosch wykorzystuje wieloosiowy ramieniowy robot z kablem typu 2 do ładowania. Ramię trafia w odpowiednie miejsca przy pomocy specjalnych czujników.

Konfiguracja umożliwia precyzyjne dopasowanie wtyczki ładowania do gniazda ładowania zaparkowanego pojazdu. Robot obsługuje pojazdy elektryczne z elektrycznie otwieranymi klapkami ładowania lub klapkami ładowania obsługiwanymi ręcznie.

Po pełnym naładowaniu baterii pojazdu system kończy proces ładowania, a sam samochód odjeżdża na dostępne miejsce parkingowe. Ten płynny proces sprawia, że stacja ładowania jest gotowa do przyjęcia kolejnego pojazdu. 

Testy trwają

Bosch oraz Cariad testują obecnie tę technologię na dwóch swoich parkingach. W Ingolstadt na parkingu pracowniczym Cariad trwają testy parkowania autonomicznego przy użyciu systemu Automated Valet Parking, a ładowanie autonomiczne sprawdzane jest na parkingu rozwojowym Boscha w Ludwigsburgu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię