BMW osiągnęło najnowszy etap rozwoju systemu BMW iDrive. Nowy ekran główny ma teraz oferować jeszcze większą łatwość obsługi na zakrzywionym wyświetlaczu BMW. Koncepcja QuickSelect dodatkowo wprowadza ulepszoną strukturę menu, która czerpie z urządzeń elektroniki użytkowej. Nowy system BMW iDrive będzie stopniowo wprowadzany w obecnych modelach w ciągu 2023 roku.

  • BMW zaprezentowało nową wersję systemu BMW iDrive
  • System ma być jeszcze bardziej przejrzysty w obsłudze, od poprzedniej wersji
  • Nowa wersja systemu będzie wprowadzana w nowych egzemplarzach już w 2023 roku

Nowa wersja BMW iDrive

Dzięki nowemu interfejsowi graficznemu i zoptymalizowanej strukturze menu, BMW iDrive będzie w przyszłości jeszcze bardziej skupiać się na interakcji za pomocą ekranu dotykowego i języka naturalnego. Zakrzywiony wyświetlacz BMW będzie wciąż głównym miejscem interakcji.

— Dziś BMW iDrive to coś więcej niż system sterowania i obsługi – to cyfrowy świat doświadczeń pozwalający człowiekowi i samochodowi na wzajemną interakcję i wymianę informacji. Jak powiedzieliśmy na targach Consumer Electronics Show w Las Vegas w styczniu 2023 roku, stale udoskonalamy związane z tym doświadczenie użytkownika w oparciu o najnowsze dostępne technologie. Przekłada się to na szerszą ofertę cyfrowych treści informacyjnych i rozrywkowych, krótsze cykle aktualizacji funkcji, lepsze informacje o punktach ładowania pojazdów elektrycznych oraz lepszy dostęp do wielu specyficznych usług internetowych — mówi Stephan Durach, Senior Vice President BMW Group Connected Company Development.

Nowy ekran główny BMW iDrive

BMW iDrive nowej generacji zmienia ekran główny na zakrzywionym wyświetlaczu BMW w stale widoczny interfejs użytkownika. Alternatywnie do widoku mapy systemu nawigacyjnego, mogą być tu stale wyświetlane inne, indywidualnie konfigurowane grafiki.

Nowa zasada zero-warstwowa oznacza, że wszystkie istotne funkcje i informacje wyświetlane są na jednym poziomie, co umożliwia wybór żądanej funkcji bez konieczności wchodzenia w podmenu. Zamiast tego, po stronie kierowcy w interfejsie użytkownika pojawiają się w układzie pionowym widżety. Te ikony funkcyjne można wybrać jednym ruchem palca, a także skonfigurować indywidualnie. Funkcja QuickSelect umożliwia bezpośredni wybór programów rozrywkowych, list kontaktów i ustawień pojazdu, rozpoczęcie interakcji z inteligentnym asystentem osobistym BMW lub aktywację innych opcji menu – wszystko to za pomocą dotyku. Po wybraniu odpowiednich ustawień wystarczy szybkie stuknięcie w ikonę domu na dolnej krawędzi wyświetlacza, aby powrócić do ekranu głównego.

BMW bada intuicyjność rozwiązań

Koncepcja obsługi nowego BMW iDrive ma odpowiadać przyzwyczajeniom użytkowników, które nabywają oni korzystając z innych urządzeń elektroniki użytkowej. Nowa, płaska struktura menu sprawia, że aktywacja funkcji i ustawień jest znacznie szybsza i prostsza. Zawartość cyfrowa – podobnie jak sprzęt w postaci zakrzywionego wyświetlacza BMW – została zaprojektowana tak, aby zwiększyć koncentrację kierowcy.

System operacyjny BMW 8.5 i system operacyjny BMW 9

Nowy BMW iDrive z QuickSelect jest rozwinięciem systemu operacyjnego BMW Operating System 8 montowanego w aktualnych modelach BMW z BMW Curved Display. Bazuje on na najnowszej generacji jednostkach głównych infotainment, które odpowiadają również za przetwarzanie grafiki.

Nowy system operacyjny BMW 8.5 będzie stopniowo wprowadzany we wszystkich gamach modeli firmy BMW. Będzie on nadal oparty na systemie Linux i zostanie połączony z największą wersją BMW Curved Display.

Przejście od naciskania przycisków do języka naturalnego

Kiedy system BMW iDrive został po raz pierwszy wprowadzony w 2001 roku wraz z nowym BMW serii 7, jego głównym założeniem było wykorzystanie jednego wyświetlacza i jednego elementu interaktywnego dla jak największej liczby funkcji, aby ograniczyć liczbę przycisków, kontrolek i wyświetlaczy. Kontroler BMW iDrive uzyskał więc status uniwersalnego urządzenia sterującego, jakie znamy z myszy komputerowej.

Po około 20 latach cyfrowe doświadczenia użytkowników są zdominowane przez touchpady, wrażliwe na dotyk wyświetlacze smartfonów i asystentów głosowych. Przeciąganie, stukanie i mówienie to najczęstsze metody interakcji. Funkcjonalność ekranu dotykowego BMW Curved Display i dialog za pomocą języka naturalnego stanowią współczesną formę interakcji między człowiekiem a samochodem.

Zobacz też: Testy elektryczne Porsche Macana

https://autoelectromoto.pl/wp-content/uploads/2023/01/porsche.webm

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię