Volkswagen ID.7 będzie szóstym modelem w pełni elektrycznej rodziny ID. Po ID.4 będzie to drugi samochód Volkswagena oparty na platformie MEB. Światowa premiera produkcyjnej wersji ID.7 zaplanowana jest na drugi kwartał 2023 roku. Volkswagen w modelu ID.7 wprowadzi system, który uruchomi ogrzewanie lub chłodzenie wnętrza jeszcze przed rozpoczęciem jazdy. 

  • Premiera produkcyjnej wersji Volkswagena ID.7 ma zostać pokazana w drugim kwartale 2023 roku
  • Volkswagen ID.7 będzie wyposażony w innowacyjny system klimatyzacji
  • Volkswagen ID.7 będzie miał zasięg do 700 km

Volkswagen ID.7 i innowacyjna klimatyzacja

Wprowadzenie funkcji chłodzenia i ogrzewania jeszcze przez uruchomieniem samochodu będzie możliwe dziękielektronicznie sterowanym nawiewom, które zaczną działać w momencie, gdy kierowca będzie zbliżać się do samochodu. Nowy, inteligentny i zautomatyzowany system klimatyzacji reaguje na polecenia głosowe i bierze pod uwagę takie parametry jak np. położenie słońca czy indywidualne upodobania użytkownika. W efekcie Volkswagen ID.7 przenosi komfort podróżowania na inny poziom.

Volkswagen zaprezentował zakamuflowaną przy pomocy specjalnego lakieru elektryczną limuzynę ID.7 podczas niedawnych, największych targów elektroniki użytkowej CES w Las Vegas

— Dzięki ID.7 podkreślamy nasz cel, jakim jest oferowanie inteligentnych technologii i zorientowanych na klienta innowacji w klasie wyższej średniej — mówił Kai Grünitz, członek zarządu marki Volkswagen, odpowiedzialny za rozwój.

Volkswagen ID.7
Volkswagen ID.7
Volkswagen ID.7

Volkswagen ID.7 i „inteligentne” nawiewy 

Volkswagen ID.7 może samoczynnie aktywować klimatyzację jeszcze zanim pasażerowie wsiądą do pojazdu. Wnętrze, zależnie od temperatury na zewnątrz, może być chłodzone lub ogrzewane. Gdy system wykryje otwarcie drzwi, gdy na zewnątrz jest bardzo gorąco, inteligentne nawiewy zaczną szybko rozprowadzać powietrze przy pomocy ruchów poziomych, a w czasie jazdy strumień powietrza może być skierowany prosto na ciało lub wykorzystany do pośredniej wentylacji przestrzeni wewnętrznej, w zależności od preferencji. ID.7 to pierwszy model Volkswagena z tak rozbudowanym systemem sterowania klimatyzacją.

Funkcja klimatyzacji zawsze jest widoczna na dużym, 15-calowym wyświetlaczu systemu inforozrywki, niezależnie od wybranego trybu. Można ją aktywować przez proste dotknięcie palcem. Za pomocą menu kontekstowego klimatyzacji można będzie cyfrowo sterować wszystkimi inteligentnymi nawiewami. Siłę i kierunek ruchu powietrza można regulować intuicyjnie i zapisywać indywidualne ustawienia. Temperaturę można regulować za pomocą podświetlanych touch sliderów.

Volkswagen ID.7
Volkswagen ID.7

Cyfrowo sterowana klimatyzacja Wolkswagena ID.7 i polecenia głosowe

System klimatyzacji w nowym Volkswagenie ID.7 można aktywować i sterować nim za pomocą poleceń głosowych. Przykładowo – jeśli kierowca powie: „Cześć Volkswagen, mam zimne ręce” – zostanie aktywowany scenariusz, w którym włączone będzie ogrzewanie kierownicy. Dodatkowo przez około 5 minut na dłonie kierowcy zostaną skierowane strumienie ciepłego powietrza.

Klimatyzacja według osobistych preferencji

Indywidualne preferencje użytkownika Volkswagena ID.7 zapisywane są w pamięci systemu inforozrywki. Poza różnymi innymi ustawieniami są tam zapamiętane parametry automatycznej klimatyzacji. Jest to szczególnie praktyczne w sytuacji, jeśli pojazd będzie użytkowany przez kilku kierowców.

Volkswagen ID.7

Pierwszy Volkswagen, który wykrywa położenie słońca

Po włączeniu automatycznej klimatyzacji inteligentny system reaguje na wiele zmiennych. Czujnik w rejonie przedniej szyby rozpoznaje kąt padania promieni słonecznych. Jeśli słońce świeci szczególnie mocno na jedną stronę pojazdu, Volkswagen ID.7 dostosowuje klimatyzację w jeszcze większym stopniu do nagrzanych przez nie stref: chłodne powietrze najpierw do tego obszaru wnętrza pojazdu, a w drugiej kolejności do pozostałych pasażerów.

Premiera rynkowa ID.7 w 2023 r.

Po ID.3, ID.4, ID.5 i ID.6 (ten ostatni jest oferowany wyłącznie w Chinach) oraz ID.BuzzVolkswagen ID.7 będzie szóstym modelem w pełni elektrycznej rodziny ID. Po ID.4 będzie to drugi światowy samochód Volkswagena oparty na platformie MEB. Światowa premiera produkcyjnej wersji ID.7 zaplanowana jest na drugi kwartał 2023 roku. Rynkowy debiut elektrycznego sedana w Chinach i Europie zaplanowano jeszcze na ten rok. W Ameryce Północnej auto pojawi się w 2024 roku.

Volkswagen ID.7 — pierwsza elektryczna limuzyna Volkswagena

Kamuflaż nowego Volkswagena ID.7 jest interaktywny, co symbolizuje kolejny krok na drodze do cyfryzacji przyszłego flagowego modelu rodziny ID. którego studyjną wersję zaprezentowano w ubiegłym roku w Chinach. W tym aucie, podobnie jak w przypadku ID.7, nacisk położono na doskonałość aerodynamiczną, dzięki czemu zasięg nowego modelu rodziny ID. może wynieść nawet do 700 kilometrów (wg WLTP).

— Wraz z nowym ID.7 rozszerzamy naszą ofertę modeli elektrycznych na wyższe segmenty. Nowa limuzyna będzie oferować najnowocześniejszą technologię i najwyższą jakość. ID.7 to jeden z dziesięciu nowych elektrycznych modeli, które planujemy wprowadzić na rynek do 2026 roku. Naszym celem jest zaoferowanie samochodów elektrycznych w każdym segmencie – mówi Thomas Schäfer, szef marki Volkswagen Samochody Osobowe.

Nowa platforma MEB volkswagena ID.7

Pod względem stylistycznym Volkswagen ID.7 to rozwinięcie stylistyki znanej z innych modeli rodziny modeli ID. Charakterystyczne cechy sedana to opływowe nadwozie, które przyczynia się do zmniejszenia zużycia energii, jak i zwiększenia zasięgu. Wloty powietrza umieszczone w przedniej części kierują przepływające przez nie powietrze w dół po bokach pojazdu do tyłu w przemyślany sposób. Tworzą one swego rodzaju kurtynę powietrzną, która uspokaja przepływ powietrza z boków pojazdu. Opadający ku tyłowi dach wygląda dynamicznie i przyczynia się do uzyskania bardzo niskiego współczynnika oporu powietrza. Zasięg wynosić ma do ok. 700 kilometrów (wg WLTP).

Podobnie jak inne modele z rodziny ID., także ID.7 bazuje na platformie MEB Grupy Volkswagen. Jej cechy charakterystyczne to krótkie zwisy i długi rozstaw osi (2,97 m), co przekłada się na przestronne wnętrze. W limuzynie, takiej jak Volkswagen ID.7 jest to szczególnie istotne.

Wprowadzenie sedana ID.7 oznacza, że Volkswagen rozszerzy rodzinę w pełni elektrycznych modeli ID. na klasę wyższą średnią. To jeden z elementów strategii ACCELERATE. Volkswagen osiągnął już pierwszy kamień milowy: od przekazania klientom pierwszych egzemplarzy modelu ID.3 we wrześniu 2020 roku Volkswagen dostarczył na całym świecie poprzez swoje spółki zależne 500 000 pojazdów z rodziny ID. – ten cel udało się osiągnąć rok wcześniej niż planowano i to pomimo trwających trudności w łańcuchu dostaw.

Zobacz też: Elektryczny Volkswagen ID.Buzz

https://autoelectromoto.pl/wp-content/uploads/2023/01/2022_05_VW_ID.Buzz_PL_1.webm

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię