Volvo integruje i testuje nową technologię bezprzewodowego ładowania w żywym środowisku miejskim. Szwedzki producent wraz z wybranymi partnerami, chce ocenić potencjał tej technologii dla przyszłych samochodów elektrycznych.
- Volvo testuje system ładowania bezprzewodowego
- Testy przeprowadzane są na terenie Goteborga
- W testach biorą udział samochody Volvo XC40 Recharge
Volvo testuje ładowanie bezprzewodowe
Przez trzy lata, niewielka flota w pełni elektrycznych samochodów Volvo XC40 Recharge będzie jeździła we flocie taksówek firmy Cabonline – największego operatora taksówek w regionie skandynawskim. Flota będzie ładowana bezprzewodowo na stacjach w Göteborgu w Szwecji.
Volvo przeprowadza testy w Goteborgu
Test ładowania bezprzewodowego jest jednym z wielu projektów nakreślonych w ramach strategicznej inicjatywy Gothenburg Green City Zone, w ramach której wyznaczone obszary w mieście, są wykorzystywane jako stanowiska testowe dla rozwoju zrównoważonych technologii.
Strefa Zielonego Miasta w Göteborgu pozwala nam wypróbować nowe technologie w rzeczywistym środowisku i ocenić je pod kątem potencjalnego szerszego wprowadzenia w przyszłości. Testowanie nowych technologii ładowania z wybranymi partnerami to dobry sposób na ocenę alternatywnych opcji ładowania, które mogą być stosowane w naszych przyszłych samochodach – powiedział Mats Moberg, szef działu badań i rozwoju w Volvo.
Szybkość ładowania bezprzewodowego Volvo
Stacje ładowania użyte w teście są dostarczane przez firmę Momentum Dynamics, który jest wiodącym dostawcą bezprzewodowych systemów ładowania elektrycznego. Ładowanie rozpoczyna się automatycznie, gdy samochód parkuje nad podkładką ładującą, która zainstalowana jest w ulicy. Kierowcy mogą ładować samochód bez wysiadania z niego.
Stacja ładująca przesyła energię przez podkładkę ładującą, która jest rozpoznawana przez odbiornik w samochodzie. Aby łatwo dopasować samochód do systemu ładującego, Volvo zastosuje system kamer 360 stopni. W przypadku w pełni elektrycznych samochodów XC40 Recharge moc bezprzewodowego ładowania wyniesie ponad 40 kW, co oznacza, że prędkość ładowania będzie około czterokrotnie większa niż w przypadku przewodowej ładowarki AC o mocy 11 kW i prawie tak szybka, jak w przypadku szybkiej ładowarki 50 kW DC.
Samochody Volvo będą jeździć przez ponad 12 godzin dziennie i będą pokonywać 100 000 km rocznie.
W ubiegłym roku Volvo Cars wzięło udział w uruchomieniu inicjatywy Gothenburg Green City Zone, której celem wprowadzenie transportu zeroemisyjnego do 2030 roku. Wykorzystanie prawdziwego miasta jako poligonu testowego, pozwoli firmie przyspieszyć rozwój technologii i usług w obszarach elektryfikacji, współdzielonej mobilność, autonomicznej jazdy, łączności i bezpieczeństwa.