Aston Martin jasno określił swoją strategię elektryfikacji. Pierwszą hybrydą typu plug-in będzie supersamochód Valhalla. Pojawi się on na rynku w 2024 roku. Pierwszy akumulatorowy pojazd Aston Martina z napędem elektrycznym zostanie wprowadzony na rynek w 2025 roku.
- Aston Martin planuje do 2030 roku zelektryfikować całą gamę modelową
- Aston Martin chce postawić na odnawialne źródła energii
Aston Martin stawia na zieloną energię
Aston Martin podał, że dąży do osiągnięcia zerowej emisji netto w swoich zakładach produkcyjnych do 2030 r., przy 30 proc. redukcji emisji w łańcuchu dostaw w stosunku do poziomu bazowego z 2020 roku. Firma nakreśliła ambicję osiągnięcia zerowej emisji netto w całym łańcuchu dostaw do 2039 r. Nowe cele opierają się na dotychczasowych postępach Aston Martin w zakresie zrównoważonego rozwoju, przy 44 proc. redukcji intensywności emisji w działalności w Wielkiej Brytanii w latach 2020-2021.
Aston Martin zainstaluje ponad 14 000 paneli słonecznych w swoim zakładzie w St Athan w Walii, które będą w stanie zaspokoić 20 proc. rocznego zapotrzebowania zakładu na energię. Aston Martin chce wyeliminować wszystkie plastikowe odpady opakowaniowe w ciągu trzech lat.
Więcej aut elektrycznych
Pierwszy akumulatorowy pojazd elektryczny Aston Martina ma zostać wprowadzony na rynek w 2025 r., a do 2026 r. wszystkie nowe linie produktów Aston Martin będą miały opcję zelektryfikowanego układu napędowego. Aston Martin planuje, aby do 2030 r. całe swoje podstawowe portfolio samochodów sportowych i SUV-ów GT zostało w pełni zelektryfikowane
Firma nadała swojej strategii zrównoważonego rozwoju nazwę „Zielony Wyścig”.
Aston Martin przyspiesza. Przekształcamy naszą działalność i wierzymy, że nadszedł czas, by rzucić sobie wyzwanie przejścia większej zmiany, aby stać się wiodącą na świecie, zrównoważoną, ultraluksusową firmą. Chociaż akceptujemy elektryfikację, wierzymy, że nasze ambicje w zakresie zrównoważonego rozwoju muszą być szersze, niż tylko produkowanie pojazdów bezemisyjnych. Chcemy kierować zasadami zrównoważonego rozwoju w całej naszej firmie, z zespołem reprezentującym społeczeństwo z dumą produkującym odpowiedzialne produkty o zmniejszonym wpływie na środowisko i tworzącym pozytywny wkład w społeczności, w których działamy – mówi Tobias Moers, dyrektor generalny Aston Martin Lagonda.