BMW chce gonić Teslę. Bloomberg podaje, że niemiecki producent zwiększa wydatki na samochody elektryczne. Ma to miejsce w związku z rosnącą sprzedaż elektryków bawarskiego producenta. Sprzedaż samochodów akumulatorowych BMW w pierwszej połowie roku dwukrotnie wzrosła.
BMW zwiększa inwestycje
Bloomberg pisze, że w drugim kwartale 2023 roku wydatki na rozwój wzrosły o prawie jedną piątą, do poziomu 1,84 mld euro. Dyrektor finansowy Walter Mertl powiedział, że inwestycje w akumulatory do obecnej, a także następnej generacji pojazdów elektrycznych są „ogromne”. BMW chce gonić Teslę w ten sposób.
Rośnie sprzedaż elektrycznych BMW
W drugim kwartale 2023 roku sprzedaż elektrycznych samochodów Grupy BMW osiągnęła poziom 88 289 egzemplarzy. Jest to wzrost o 117,5 proc. Jeśli chodzi o elektryczne samochody marki BMW, to sprzedaż została podwojona w drugim kwartale 2023 roku. Firma odnotowała wzrost na poziomie 150,7 proc. Łącznie dostarczono 77 948 elektrycznych samochodów BMW. Największym hitem były auta serii 7, na czele z BMW i7 i nowym BMW X7, a także elektrycznym BMW i4.
Sprzedaż aut elektrycznych stanowiła 13 proc. sprzedaży wszystkich samochodów w pierwszym półroczu 2023 roku. Kluczowe znaczenie miał popyt na modele i4 sedan i iX3 SUV. BMW celuje, by w przyszłym roku auta elektryczne stanowiły jedną piątą sprzedaży.
BMW i wojna z Teslą
Bloomberg podkreśla, że obecnie wszyscy producenci walczą z Teslą. Firma Elona Muska od jesieni ubiegłego roku prowadzi agresywną politykę obniżek cen swoich samochodów. Oliver Zipse, szef niemieckiego koncernu miał powiedzieć w czasie rozmów z dziennikarzami, że BMW jest zadowolone z poziomu cen swoich samochodów na rynku chińskim. Bawarska firma prowadzi politykę stabilnego utrzymywania cen swoich aut.
Agencja zwraca uwagę na fakt, że obecnie wszystkie elektryczne warianty BMW przynoszą zyski. W przyszłości mogą one wzrosnąć jeszcze bardziej. Niemiecka marka wprowadziła bateryjne modele samochodów w segmencie wyższym – w serii 7, a także serii 5.
Grupa BMW zarobiła w drugim kwartale 2023 roku 4,34 mld euro. Jest to wzrost o 28 proc. w ujęciu rocznym. Poziom zysku netto przekroczył nawet prognozy analityków, którzy spodziewali się wyniku na poziomie 4,23 mld euro.
BMW i Neue Klasse
Oficer Zipse w oświadczeniu wydanym po ogłoszeniu wyników kwartalnych podkreśla, że produkcja NEUE KLASE rozpocznie się w 2025 roku w naszej nowej fabryce w Debreczynie na Węgrzech, a także w zakładzie w Monachium w 2026 roku.
— Aby uczcić 20. rocznicę BMW Brilliance, ogłosiliśmy również lokalną produkcję NEUE KLASE w naszym zakładzie w Shenyang, Chiny od 2026 r. NEUE KLASE to megaprojekt obejmujący całą firmę. Chodzi o ni mniej ni więcej tylko o przyszłość marki BMW, BMW Group i naszego portfolio. Intensywnie się do tego przygotowujemy i w ciągu najbliższych kilku lat będziemy nadal dokonywać znacznych inwestycji w odpowiednie technologie przyszłości. W BMW Group każdego dnia wszystko musi być trochę lepsze. Do tego dążymy. Pod koniec lipca nowe BMW serii 5 zaczęło zjeżdżać z linii montażowej w zakładzie w Dingolfing. Na rynki trafi pod koniec roku — mówi.
Zipse podkreśla także, że podobnie jak w przypadku modeli BMW serii 7, serii 4, X3 i X1, klienci otrzymali w ofercie do wyboru różne warianty układu napędowego. Dzięki w pełni elektrycznemu i5, BMW Group będzie oferować co najmniej jeden model BEV w każdym głównym segmencie.
— Model i5 pomoże zapewnić, że od przyszłego roku 40 procent wszystkich pojazdów, które budowanych w największej europejskiej fabryce, będzie w pełni elektrycznych. Oprócz serii 5 w blokach startowych znajduje się również nowe BMW X2, w tym wariant BEV iX2. Seria 5 otrzymuje bardzo pozytywne opinie w mediach i mediach społecznościowych. Ósma generacja naszego odnoszącego sukcesy sedana biznesowego została doceniona w szczególności za najważniejsze rozwiązania techniczne – w tym system hands-off poziomu drugiego. Seria 5 to pierwszy samochód w Niemczech, który uzyskał homologację do częściowo zautomatyzowanej jazdy po autostradach z prędkością do 130 km/h. Oznacza, że kierowcy mogą korzystać z nowego BMW Highway Assist, który pozwala im zdjąć ręce z kierownicy podczas jazdy — pisze Zipse.