Elektryczne Porsche 718? Nie jest to wykluczone. Po sukcesie w pełni elektrycznego Porsche Taycan okazuje się, że na rynku może pojawić się kolejny zelektryfikowany model Porsche. Media donoszą, że jeszcze do lata tego roku Porsche chciało zdecydować, czy kolejna generacja serii 718 (Cayman i Boxster) będzie miała napęd całkowicie elektryczny. Decyzja została już podjęta na rzecz czysto elektrycznego 718, który ma pojawić się na rynku w 2024 roku. Oficjalnego potwierdzenia jednak nie ma.
- Media donoszą, że Porsche miało podjąć decyzję o zelektryfikowaniu modelu 718
- Elektryczne 718 miałoby wyjechać na drogi już w 2024 roku
- Porsche nie potwierdza oficjalnie doniesień medialnych
- Media wskazują, że protoplastą elektrycznego 718 może być przedstawiony we wrześniu model Mission R
Elektryczne Porsche 718 w 2024 roku?
Portal Car and Driver pisze powołując się na anonimowe źródła wewnątrz i na zewnątrz firmy, że koncern podjął już decyzję. Wprowadzenie na rynek elektrycznego 718 zbudowanego na nowej platformie ma mieć miejsce w 2024 roku. Kierownik serii Frank Walliser pośrednio potwierdza elektryczną przyszłość 718 w wywiadzie dla Automobil Industrie Vogel. W rozmowie z dziennikarzem wyraźnie wspomina o modelu 718 z napędem elektrycznym jako nowej generacji samochodu sportowego.
Walliser mówi m.in., że elektryczne, sportowe Porsche, musi przejechać co najmniej 400 kilometrów na jednym ładowaniu. Innym wyznacznikiem jest także waga samochodu – nie większa niż 1650 – 1680 kilogramów. Obecnie 718 waży ok. 1335 kilogramów.
Elektryczne Porsche 718 – prototypem Mission R?
Jak pisze portal Elective.com projekt następnego 718 został niedawno przedstawiony w koncepcji modelu Mission R w czasie IAA Mobility. Mission R jest w pełni elektrycznym modelem samochodu sportowego. Auto osiąga prędkość 100 km/h w zaledwie 2,5 sekundy. Jego prędkość maksymalna to 300 km/h.
Mission R został opracowany całkowicie od podstaw. Samochód napędzany jest dwoma silnikami elektrycznymi – silnik znajdujący się na przedniej osi wytwarza do 320 kW, zaś ten na tylnej osi do 480 kW.
Połączenie obu jednostek napędowych daje w sumie 800 kW w „trybie kwalifikacyjnym”, czyli w ustawieniach dobranych na potrzeby kwalifikacji do wyścigów (podobne jak w Formule E). Moc w trybie wyścigowym to ok. 500 kW.
Akumulator 80 kWh dostarczyć ma spółka córka Porsche – Porsche Customcells.
Mission R – ładowanie, dane i technologia
Mission R ma dać się naładować w zaledwie 15 minut. to oznacza, że przerwa w wyścigu ma w zupełności wystarczyć, żeby auto można było naładować w 80 proc. – by znów mogło brać udział w ściganiu się. Porsche wskazuje także, że Mission R charakteryzuje się zrównoważonym rozwojem w konstrukcji samego nadwozia. Jest ono wykonane z tworzywa sztucznego, które wzmocnione jest przede wszystkim włóknami naturalnymi – w dużej mierze lnianymi.
Mission R wyposażony jest przez Porsche w najnowocześniejszą technologię. Wyświetlacz, który umiejscowiony jest w kierownicy, pomiędzy elementami kierującymi jest odpowiedzialny za wyświetlanie danych związanych z wyścigiem. Ekran, który znajduje się tuż nad kierownicą, pokazuje z kolei obraz z lusterek i kamery lusterka wstecznego. Wyświetlacz dotykowy umożliwia identyfikację danych biometrycznych.