Wyższe opłaty dla elektryków o większych akumulatorach za parkowanie w części Londynu. Jak donosi brytyjska gazeta „The Sun”, właściciele samochodów elektrycznych mogą wkrótce być zmuszeni do płacenia wyższych opłat parkingowych w niektórych częściach stolicy. Jedna dzielnica już wprowadziła wyższe opłaty.
Wyższe opłaty dla elektryków
„The Sun” pisze, że rada dzielnicy Islington w Londynie wdrożyła już system, w ramach którego opłaty parkingowe naliczane są na podstawie wagi pojazdu, a inne rady, takie jak Lambeth, rozważają wprowadzenie podobnych środków. Opłaty te spowodują, że właściciele samochodów elektrycznych zapłacą więcej, ponieważ elektryki zwykle ważą około 20 proc. więcej niż ich odpowiedniki benzynowe. Powodem jest waga baterii.
Gazeta pisze, że Rezina Chowdhury, zastępca lidera rady Lambeth, wyraziła obawy związane z rosnącym rozmiarem SUV-ów, w tym modeli elektrycznych. Jej zdaniem wpływają one na negatywną jakość powietrza, dróg i infrastruktury. Dziennikarze wskazują, że w ślad za Islington mogą pójść kolejne dzielnice.
Nowe opłaty w części Londynu
Islington stosuje od 1 stycznia 2024 roku system cenowy oparty na siedmiu kategoriach. Na przykład roczna opłata za parkowanie modelu Hyundai Kona Electric z baterią o pojemności 39 kWh, kosztuje 100 funtów. Opłaty wzrastają do 230 funtów dla samochodów z większymi bateriami, jak choćby Tesla Model X.
Opłaty te mają na celu zachęcenie mieszkańców do wyboru bardziej zrównoważonych opcji transportowych.
Rozmiar i waga nowych samochodów stale rosną, a nowe samochody stają się średnio o 10 kg cięższe i o pół centymetra szersze każdego roku.
Opłaty dla elektryków w Islington
Najmniej za parkowanie muszą płacić kierowcy mniejszych aut elektrycznych. Właściciele aut z akumulatorem o pojemności do 39 kWh muszą wydać 100 funtów rocznie. W przypadku aut, których akumulator nie przekracza 49 kWh, jest to już 110 funtów. Pojazdy wyposażone w akumulatory o pojemności 50-59 kWh muszą wydać 130 funtów. Najwięcej, bo 230 funtów rocznie będą musieli płacić właściciele elektryków z akumulatorem większym niż 90 kWh.