Korea Południowa stawia na elektromobilność. Jak donosi portal electrive.com, kraj chce rocznie przeznaczać 10 mld dolarów na rozwój aut elektrycznych. Rząd przyjął nawet już specjalne przepisy.
Korea Południowa stawia na elektromobilność
Korea Południowa uchwaliła ustawę mającą na celu osiągnięcie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 r. – donosi portal. Przepisu ujęły także środki na wdrażanie zeroemisyjnego transportu do 2022 roku. Na realizację tego celu kraj chce wydać w przyszłym roku 10,3 mld dolarów.
Przepisy przewidują zachęty dla klientów chcących przesiąść się na samochody wodorowe, czy elektryczne. Dopłatami zostaną objęte także stacje ładowania na terenie całego kraju. Rząd zapowiedział, że zaoferuje również wsparcie finansowe na redukcję elektrowni węglowych i wymianę pojazdów z silnikiem spalinowym.
Jeszcze szybsza dekarbonizacja
Nowe przepisy wpisują się w przyjęte cele redukcji emisji CO2 i w osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2050 roku. Nowa ustawa, która została nazwana „Ustawą o reagowaniu na kryzys klimatyczny”, nakazuje zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 35 proc. do 2030 r. względem poziomu z 2018 roku. Cel ten jest o dziewięć punktów procentowych wyższy od zakładanej wcześniej redukcji na poziomie 26 proc.
– Podwyższony cel redukcji emisji do 35 proc.do 2030 r. pokazuje zdecydowane zaangażowanie Korei Południowej w osiągnięcie zerowej emisji do 2050 roku – wskazuje Ministerstwo Środowiska w oświadczeniu cytowanym przez lokalne media.
Nalepy jednak pamiętać, że jest niewiążąca deklaracja – pisze portal ectrive.com.
Korea i jej ambitne cele
Przyjęte cele redukcji emisji CO2 do 2050 roku sięgają z kolei października 2020 roku. Wówczas to prezydent Moon zadeklarował, że Korea Południowa zrealizuje przyjęte założenia, kładąc duży nacisk na budowę „społeczeństwa wodorowego”. Wodór ma być paliwem, które będzie wykorzystywane jako źródło energii w transporcie i wytwarzania energii w kraju.
W tym samym czasie Korea Południowa finansuje również innowacje w zakresie produkcji akumulatorów elektrycznych, wykorzystywanych w elektromobilności. W lutym tego roku rząd, w ścisłej współpracy z branżą, ogłosił cel obniżenia cen aut elektrycznych do 2025 roku o równowartość co najmniej 7500 euro. Ma się to wydarzyć w dużej mierze dzięki zastosowaniu innowacji w procesie produkcji. Postęp technologiczny miał nastąpić dzięki nowym platformom, na których powstają samochody oraz przy wykorzystaniu krajowych materiałów i zasobów akumulatorów. W planach Korea ma także postawienie większego nacisku na pojazdy napędzane ogniwami paliwowymi, a także bateriami półprzewodnikowymi.
Korea Południowa chce zwiększyć do 2025 r. liczbę „przyjaznych środowisku” samochodów na drogach do 2,83 mln.