Holenderski startup Lightyear ruszył z produkcją pierwszego na świecie seryjnie produkowanego pojazdu elektrycznego, który jeździ na energię pochodzącą bezpośrednio ze światła słonecznego. Lightyear 0 kosztuje 250 000 euro, a firma ma już 150 zamówień. 

  • Lightyear rusza z seryjną produkcją pierwszego samochodu solarnego
  • Koszt Lightyear 0 wynosi 250 000 euro
  • Zasięg samochodu to 625 kilometrów

Lightyear rusza z produkcją pierwszego solarnego samochodu

Po sześciu latach prac rusza produkcja samochodu, który jeździ na energię słoneczną – rusza produkcja Lightyear 0. Przy współczynniku oporu powietrza 0,175, pierwszy na świecie samochód solarny jest również najbardziej aerodynamicznym samochodem produkcyjnym w historii. Holenderska firma Lightyear współpracowała przy tworzeniu auta z firmą Valmet Automotive.

Linia produkcyjna solarnego samochodu została stworzona w Finlandii, zaprojektowana specjalnie do montażu słonecznych samochodów elektrycznych. Lightyear podaje, że już wkrótce Lightyear 0 zjedzie wyjedzie na drogi całej Europy. Linia produkcyjna została zbudowana od podstaw. Zespół najbardziej doświadczonych i wysoko wykwalifikowanych techników z Valmet Automotive zbuduje każdego Lighyear’a 0 od początku do końca.

Lightyear 0
Lightyear 0

Produkcja Lighyear 0

Proces produkcji rozpoczyna się od nagiego nadwozia w kolorze białym, które jest szkieletem pojazdu. Nadwozie jest dostarczane z Wielkiej Brytanii. Po przeprowadzeniu dokładnej kontroli towaru montowana jest główna wiązka kabli oraz wykładziny podłogowe. Następnie Lightyear 0 jest wprowadzany do kolejnej fazy linii montażowej, gdzie nakładana jest izolacja oraz instalowane są wszystkie niezbędne kable i rury.

Dalej samochód wędruje do działu robotów, w którym nakładany jest klej pod montaż paneli słonecznych. Następnie montowane są panele słoneczne na karoserii. W tym czasie wstępnie instalowane są także przednie i tylne podzespoły, zawierające ramę nośną, zawieszenie, silniki w kołach oraz inne części mechaniczne i elektryczne. Dalej montowana jest deska rozdzielcza, konsola środkowa, drzwi i klapa tylna. W kolejnym etapie podzespoły są łączone z nadwoziem i montowany jest wysokonapięciowy akumulator o pojemności 61,2 kWh.

Ostatnim krokiem w produkcji modelu Lightyear jest założenie naszych najnowocześniejszych opon Bridgestone. Póżniej przeprowadzany jest kompleksowy zestaw kontroli końcowych, obejmujących działanie hamulców, kalibrację kół i reflektorów, kontrolę oprogramowania i różne inne testy. Ostatnim etapem procesu jest dokładna kontrola jakości, która jest wykonywana przez doświadczonych specjalistów w Valmet Automotive. Ma to na celu zapewnienie, że każdy Lightyear 0 przestrzega surowych standardów jakości. 

Lightyear 0
Lightyear 0

Akumulator i zasięg Lightyear 0

Przy wadze zaledwie 350 kg, bateria ma najwyższą gęstość energii spośród wszystkich dostępnych na rynku pojazdów elektrycznych. Niska waga, w porównaniu z innymi akumulatorami samochodów elektrycznych, przyczynia się do niskiej masy całkowitej Lightyear 0 wynoszącej 1575 kg. Niewielka waga jest niezbędna, aby samochód mógł zachować swoją wydajność energetyczną. 

Producent podaje, że w pełni naładowany akumulator umożliwia przejechanie 625 km. 

Zobacz też: Studyjny model autonomicznego Volkswagena

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię