Porsche przejmuje większościowy pakiet udziałów producenta e-rowerów, firmy Greyp Bikes. Porsche Ventures, od 2018 roku posiadało już około dziesięciu procent udziałów w chorwackiej spółce.
- Porsche przejęło firmę Greyp – producenta elektrycznych rowerów
- Porsche skorzystało z przysługującego prawa pierwokupu
- Porsche chce wydać 15 mld euro w ciągu pięciu lat na rozwój pojazdów elektrycznych
Porsche mocniejsze w e-rowerach
Obecnie skorzystało z uzgodnionego w umowie prawa pierwokupu Greyp. Przejęcie producenta e-rowerów dodatkowo rozszerza działalność niemieckiej firmy w tym sektorze. Przejęcie nie zostało jeszcze prawnie zakończone, ale ma zostać sfinalizowane pod koniec roku.
Porsche jest pionierem zrównoważonej mobilności i konsekwentnie rozwija swoją strategię e-mobilności. Nasze działania w sektorze e-rowerów podkreślają naszą konsekwentne. Porsche od lat jest wiodącym dostawcą hybryd plug-in, w 2019 roku wprowadziliśmy na rynek pierwsze całkowicie elektryczne Porsche – Taycan – w zeszłym roku, co trzeci dostarczony przez nas pojazd był wyposażony w silnik elektryczny. Naszym ambitnym celem jest osiągnięcie neutralności pod względem emisji CO2 w całym łańcuchu wartości do 2030 r. – mówi Lutz Meschke, wiceprezes zarządu Porsche AG i członek zarządu ds. finansów i IT.
Porsche widzi w rowerach potencjał
Porsche wykorzystuje wiedzę zdobytą przy opracowywaniu napędów akumulatorowo-elektrycznych w swoich modelach, na szybko rozwijającym się rynku e-rowerów. Rowery elektryczne mają stałe miejsce w strategii e-mobilności firmy i wykazują dalszy potencjał wzrostowy. W marcu 2021 r. gama rowerów została rozszerzona o Porsche eBike Sport i eBike Crossh. Porsche wskazuje, że obecnie oba modele są prawie wyprzedane. Porsche kontynuuje także swoją wieloletnią i udaną współpracę z Rotwild. Obecnie trwają prace nad aktualizacjami produktów istniejących modeli Sport i Cross.
Porsche inwestuje w cyfryzację i elektryfikację
Pomimo trudnej sytuacji rynkowej, Porsche kontynuuje inwestycje w cyfryzację i elektryfikację. Łącznie 15 miliardów euro zostanie zainwestowanych w nowe technologie w ciągu najbliższych pięciu lat: 6,5 miliarda euro jest przeznaczone na rozwój hybrydyzacji i elektryfikacji pojazdów; 5,5 mld euro na kwestie związane z cyfryzacją, takie jak inteligentną mobilność, informatykę samochodową, innowacje i nowe procesy biznesowe. Trzy miliardy euro mają zostać zainwestowane w obiekty związane z e-mobilnością, na przykład w infrastrukturę ładowania, czy hale do produkcji pojazdów elektrycznych.