Produkcja w nowej europejskiej fabryce Tesli pod Berlinem nie rozpocznie się najwcześniej w połowie marca. Taką informację zdaniem Agencji Reuters podał lokalny nadawca RBB.

  • Agencja Reuters powołując się na lokalną rozgłośnię RBB podaje, że Tesla ruszy z produkcją w fabryce w Berlinie w marcu
  • W lutym Elon Musk ma odwiedzić fabrykę
  • Tesla chce w Berlinie produkować Model Y

Produkcja Tesli w Berlinie

Produkcja w niemieckiej fabryce Tesli rozpocznie się najwcześniej w połowie marca, poinformował lokalny nadawca RBB. Władze wciąż dokonują przeglądu fabrycznych środków ostrożności – podało RBB, nie powołując się jednak na żadne źródła.

Agencja Reuters pisze, że rzecznik lokalnego ministerstwa środowiska powiedział, że „nie określamy konkretnej daty”, ale „jesteśmy w końcowej fazie procesu zatwierdzania”.

Fabryka Tesli we Freemont
Tesla jest oskarżana za to, że nie przeciwdziałała molestowaniu seksualnemu w pracy zdjęcie: Tesla

Dyrektor generalny Tesli Elon Musk napisał na Twitterze, że odwiedzi fabrykę w Gruenheide pod Berlinem w połowie lutego. Rzecznik Tesli w Niemczech nie odpowiedział Reutersowi na prośbę o komentarz.

Tesla buduje swoją pierwszą fabrykę w Europie, w ramach tymczasowego procesu zatwierdzania.

Tesla Model Y wyprodukowana w Berlinie

Musk powiedział w zeszłym roku, że spodziewa się, że fabryka w Gruenheide otrzyma licencję na rozpoczęcie masowej produkcji modeli Y do grudnia, ale przeszkody biurokratyczne i sprawa sądowa w sprawie zużycia wody przez fabrykę opóźniły ostateczną zgodę.

Samochód Tesla zdjęcie
zdjęcie: Tesla

Tesla poinformowała, że ​​po jej ukończeniu w zakładzie można rocznie wyprodukować do 500 000 egzemplarzy Modelu Y. Modele Y sprzedawane w Europie są obecnie importowane z Szanghaju.

Tesla i testy przedprodukcyjne

Na początku stycznia Tesla otrzymała pozwolenie na rozszerzenie testów przedprodukcyjnych w swojej nowej fabryce pod Berlinem, mimo że zakład nie otrzymał jeszcze ostatecznej zgody. Automotive News pisał, że niemieckie ministerstwo środowiska landu Bradenburg w rozmowie z niemiecką agencją prasową DPA powiedziało, że dopuszczenie udzielone w październiku na testy funkcjonalne 250 pojazdów zostało przedłużone.

Logo samochodu Tesla
zdjęcie: Unsplash/ Afif Kusuma

Tesla powiedziała władzom, że wyniki dotychczasowych testów nie są dla niej satysfakcjonujące. W związku z tym urząd ds. ochrony środowiska kraju związkowego Brandenburgii zaakceptował wniosek o dodatkowe testy funkcjonalne z maksymalnie 2000 dodatkowymi nadwoziami w kolorze białym. Pierwszy napisał o tym berliński dziennik Tagesspiegel.

Gigafactory Tesli miała produkować już w 2021 roku

Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, miał nadzieję, że produkcja ruszy w lipcu 2021 r. Inwestycja budowlana została rozszerzona m.in. fabrykę akumulatorów, co przedłużyło proces jej zatwierdzania. Według ministerstwa środowiska Brandenburgii, przegląd inwestycji jest na końcowym etapie.

W kwietniu 2021 roku producent poinformował, że produkcja jest na dobrej drodze do ruszenia jeszcze do końca 2021 roku.

Grupy ekologów wyraziły obawy dotyczące wpływu fabryki na lokalną przyrodę i zaopatrzenie regionu w wodę pitną.

Rząd landu Brandenburgii poinformował pod koniec grudnia, że ​​Tesla przedłożyła wszystkie dokumenty niezbędne do ostatecznego procesu zatwierdzania inwestycji. Premier Brandenburgii Dietmar Woidke powiedział, że decyzja może zapaść na początku tego roku.

Czerwona Tesla Model S zdjęcie z boku
zdjęcie: Tesla

Tesla poinformowała, że ​​po zakończeniu wszystkich formalności i odebraniu inwestycji, w fabryce można będzie rocznie wyprodukować do 500 000 średnich SUV-ów Model Y. Modele Y sprzedawane obecnie w Europie są dziś importowane z Szanghaju.

Tesla i problem ze związkami zawodowymi

Ponieważ Tesla czeka na ostateczne zatwierdzenie, niemiecki związek metalowców IG Metall otworzył biuro w pobliżu fabryki, aby zatrudnić jak najwięcej pracowników. Związek twierdzi, że producent samochodów płaci o 20 procent mniej, niż niemieccy rywale Muska.

Musk doświadczył już niemieckiej potęgi związkowej. Kiedy Tesla kupiła niemieckiego dostawcę części samochodowych Grohmann Automation w 2017 r. Jak pisał Reuters, amerykańska firma ustaliła płace na poziomie 30 proc. niższym, niż średnia, odmawiając wyrównania płac, co było ustalone w uzgodnieniach zbiorowych.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię