Volvo zawiesza do odwołania dostawy samochodów na rynek rosyjski. Decyzja podjęta przez szwedzkiego producenta będzie obowiązywała do odwołania. Jak pisze Agencja Reuters, Volvo jest pierwszym koncernem motoryzacyjnym, który podjął taką decyzję.

  • Volvo zawiesza dostawy do Rosji
  • Także ciężarówki Volvo i Daimlera nie pojadą do Rosji
  • Fiński producent opon – Nokian – chce przenieść produkcję z Rosji

Volvo zawiesza dostawy do Rosji

Volvo Cars nie będzie dostarczać żadnych samochodów na rynek rosyjski aż do odwołania – pisze firma w swoim oświadczeniu przesłanym Agencji Reuters.

Logo marki Volvo
Zdjęcie: Unsplash/Adam Cai

Volvo podjęło taką decyzję w związku z nałożonymi przez Unię Europejską i USA sankcjami na Rosję. To zaś generuje dla producentów samochodów ryzyko związane z handlem z Rosją.

Reuters wskazuje, że szwedzki producent samochodów wysyła do Rosji swoje samochody wyprodukowane w Chinach, USA i Szwecji. W ubiegłym roku Volvo sprzedało w Rosji 9000 samochodów.

zdjęcie: Volvo

Wojna na Ukrainie a Rosyjskie problemy

Problemy rosyjskiego rynku motoryzacyjnego nie kończy się na Volvo. Najbardziej Rosjan dotknęła chyba informacja, że koncern paliwowy BP podał, że wycofuje się ze swojego udziału w największej rosyjskiej spółce petrochemicznej – Rosniefcie. Decyzja BP została podjęta po Niemcach 30 latach współpracy.

Także ciężarowa część Volvo zapowiedziała, że wstrzymuje produkcję i sprzedaż swoich ciężarówek w Rosji. Agresja na Ukrainę doprowadziła także do tego, że Daimler Truck podał w poniedziałek, że zawiesza prowadzenie swojego biznesu w Rosji. Daimler współpracował na terenie Rosji z tamtejszym Kamazem.

Wcześniej Volkswagen podawał, że na kilka dni zatrzyma produkcję w dwóch swoich zakładach zlokalizowanych w Rosji. Jest to m.in. związane z brakiem dostaw części, które dotychczas były produkowane na Ukrainie.

Fiński producent opon – Nokian – poszedł w swoich deklaracjach znacznie dalej. Firma chce przenieść część swoich linii produkcyjnych do USA i na teren swojej rodzimej Finlandii. Nokian rozpoczął już opróżnianie swoich magazynów w Rosji i przewożenie ich na lokalne rynki, na których opony są sprzedawane. Nie ujawniono jednak informacji, czy takie działania są trwałe, czy tylko okresowe.

Nokian zwiększył także produkcję w swoich zakładach w Finlandii i Stanach Zjednoczonych. Obecnie 80 proc. produkcji firmy znajduje się jednak w Rosji.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię