Zakład montażowy Stellantis Cassino we Włoszech, w którym powstają samochody marek Alfa Romeo i Maserati, rozszerzy produkcję o pojazdy oparte na skoncentrowanej na autach elektrycznych platformie STLA Large. Firma nie podała jednak o jakie samochody chodzi.
- Stellantis będzie produkował auta elektryczne w Cassino
- Samochody będą oparte na platformie STLA Large
- Obecnie w Cassino powstają modele Alfa Romeo Giuia i Stelvio oraz Maserati Grecale
Stellantis chce produkować auta elektryczne w Cassino
Ogłoszenie nowych planów dotyczących zakładu zostało miało miejsce w czasie wizyty w fabryce Carlosa Tavaresa, prezesa Stellantis. Dotychczas w zakładzie powstają takie modele jak Alfa Romeo Giulia i Stelvio, a także Maserati Grecale.
— Zakład w Cassino ma bogatą historię innowacji i technologii. Pojazdy, które projektujemy na platformach STLA, zrewolucjonizują wrażenia z jazdy dzięki najnowocześniejszym funkcjom i możliwościom, dlatego ufamy wykwalifikowanym pracownikom i kierownictwu zakładu Stellantis, że zrealizują nasze śmiałe cele dotyczące kosztów i jakości. Wsparcie naszych pracowników w Cassino oraz dalekowzroczność lokalnych i krajowych urzędników dodatkowo elektryzują nasze wysiłki, aby zachwycić klientów czystą, bezpieczną i niedrogą mobilnością — mówił Tavares.
Cassino jest drugim zakładem, w którym Stellantis oficjalnie będzie produkował pojazdy oparte na platformie STLA Large, dołączając do Windsor Assembly Plant w Kanadzie.
Fabryka samochodów w Cassino
Otwarty w 1972 roku zakład montażowy Cassino w Piedimonte San Germano w południowo-środkowych Włoszech jest wysoce zautomatyzowanym zakładem wykorzystującym ponad 1200 robotów, mieszczącym w sobie operacje tłoczenia, powlekania, malowania i produkcji części plastikowych. Zakład kładzie duży nacisk na oszczędność energii i zasobów. Od 2017 roku zmniejszył zużycie wody o połowę i a energię słoneczną wykorzystuje w swoich instalacjach fotowoltaicznych umieszczonych na parkingach.
Nowa platforma STLA Large
STLA Large to jedna z czterech skoncentrowanych na autach elektrycznych, wysoce elastycznych architektur pojazdów, które stanowią podstawę planu elektryfikacji Stellantis. Platforma STLA Large, będzie bazą dla kilku nadchodzących pojazdów marek z grupy.
Platforma, została zaprojektowana tak, aby zapewnić zasięg elektryczny do 800 km dzięki modułom napędu elektrycznego (EDM) i modułowym pakietom akumulatorów. Projektanci i inżynierowie mogą elastycznie dostosowywać długość i szerokość platformy oraz konfigurację układu napędowego, aby dostosować ją do konkretnych projektów.
Stellantis i kierunek w stronę aut elektrycznych
Stellantis zainwestuje ponad 30 miliardów euro do 2025 roku w elektryfikację i oprogramowanie. Inwestycja jest kluczowym elementem planu strategicznego Dare Forward 2030, który opiera się na głębokich redukcjach emisji, aby zmniejszyć emisję CO2 o połowę do 2030 r., w porównaniu z 2021 rokiem i osiągnąć zerową emisję netto do 2038 r. Główne cele Dare Forward 2030 obejmują również 100 proc. przejście sprzedaży samochodów osobowych w Europie i 50 proc. w USA na samochody elektryczne do końca dekady. Strategia zakłada także ambicję podwojenia przychodów netto do 2030 r. (w porównaniu z 2021 r.) i utrzymania dwucyfrowej marży skorygowanego zysku operacyjnego przez całą dekadę.