Volvo zmniejsza swój udział w Polestar z poziomu 48 do 18 procent. Decyzja ta oznacza sprzedaż udziałów o wartości 9,5 miliarda koron. Transakcję zaplanowano na wiosnę.

Volvo zmniejsza swój udział w Polestar

Volvo planuje sprzedać 62,7 procent swoich udziałów w Polestarze swoim akcjonariuszom, co spowoduje spadek udziału Volvo do 18 procent. Obecnie Volvo posiada 48 procent udziałów w Polestarze. Udziały zostaną rozdzielone poprzez podział akcji w stosunku 2:1. Później nastąpi ich automatyczny proces wykupu. Termin na podział akcji upływa 12 kwietnia, a wszystkie niezbędne zatwierdzenia muszą być uzyskane już do 5 kwietnia.

Geely przejmuje udziały

Geely, największy akcjonariusz Volvo, wspiera tę transakcję i stanie się głównym akcjonariuszem Polestara. Tym samym chińska firma potwierdza swoje zobowiązanie do udzielania wsparcia operacyjnego i finansowego Polestarowi. Pomimo tej zmiany Volvo podkreśla kontynuację bliskich powiązań operacyjnych w różnych obszarach takich jak badania i rozwój, produkcja, obsługa klienta i sprzedaży.

W międzyczasie Volvo wyjaśnia, że ​​istniejąca struktura akcjonariatu obejmuje również podmiot PSD Investment, posiadający 39 proc. udziałów w Polestarze. Należy on do prywatnej firmy inwestycyjnej prezesa Geely, Li Shufu. Volvo będzie utrzymywać finansowe połączenie z Polestarem poprzez niewypłaconą pożyczkę w wysokości 1 miliarda dolarów. Zarówno Volvo, jak i prezes Geely, wyrażają optymizm co do nowej struktury właścicielskiej, podkreślając ciągłość w relacjach i zobowiązanie do wspierania wzrostu marki.

Problemy Polestar

Polestar transformując w kierunku marki pojazdów elektrycznych, mierzył się z wyzwaniami, w tym brakiem realizacji celów na 2023 rok. Doprowadziło to do zmianach w zarządzie i zwolnień pracowników. Mimo tego Volvo dostrzega potencjał wzrostu marki i zamierza przekierować środki ze swojego udziału w Polestarze na własne inwestycje w technologię i produkcję.

W styczniu media obiegła informacja o zwolnieniach w Polestar. Pracę ma stracić ok. 450 osób, co odpowiada za 15 proc. zatrudnienia. Polestar cierpi w wyniku wojny cenowej, jaka toczy się pomiędzy największymi producentami. W tym samym czasie popyt na auta elektryczne słabnie.

W ubiegłym roku firma sprzedała łącznie 54 600 samochodów. Cel ustanowiono na pułapie 80 000 pojazdów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię