Od momentu debiutu Jaguar I-Pace zdobył na całym świecie ponad 90 nagród, w tym tytuł World Car of the Year. Jaguar pokazał teraz nową odsłonę obecnie jedynego samochodu elektrycznego w swojej ofercie. Zmienił się przede wszystkim design samochodu. 

  • Jaguar pokazał nową odsłonę modelu I-Pace
  • Samochód ma akumulator o pojemności 90 kWh
  • W Wielkiej Brytanii wprowadzono nowy flagowy wariant 400 SPORT

Nowa odsłona Jaguara I-Pace

Dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości, zaawansowanym układom zawieszenia oraz kompaktowym, wydajnym silnikom elektrycznym na każdej osi, I-Pace ma oferować równowagę między wydajnością, wyrafinowaniem i zwinnością napędu na wszystkie koła. 

Nowy Jaguar I-Pace został wzbogacony o bardziej wyrazisty design, bogatszą specyfikację, dodanie wersji R-Dynamic oraz – po raz pierwszy – satynowe lakiery w dwóch metalicznych kolorach do wyboru. W Wielkiej Brytanii wprowadzono nowy flagowy wariant 400 SPORT, podkreślający elegancki wygląd I-Pace’a i wyposażony w standardzie w szereg zaawansowanych elementów, w tym wąskie 14-kierunkowe podgrzewane i chłodzone fotele ze skóry Ebony Windsor.

— Patrząc w przyszłość, stosujemy obecnie know-how pochodzące z prowadzonych przez nas programów i przyspieszonego rozwoju technologicznego, umożliwionego przez nasze partnerstwo z Jaguar TCS Racing Team, aby wyobrazić sobie Jaguara na nowo, jako całkowicie elektryczną, nowoczesną markę luksusową już od 2025 roku – Nick Collins dyrektor wykonawczy Jaguara.

Jaguar I-PACE
Jaguar I-PACE
Jaguar I-PACE

Wnętrze i detale Jaguara I-Pace

Profil kabiny I-Pace został poddany ewolucji, z subtelnymi udoskonaleniami, które zapewniają jeszcze większą prezencję. Przednia kratka ma teraz gładką formę, w kolorze Atlas Grey. Zastąpiła ona poprzedni błyszczący, czarny wzór w kształcie rombu, dzięki czemu przód pojazdu zyskał prostsze wykończenie, a jednocześnie wzmocnione zostało jego elektryczne DNA. Szary kolor Atlas Grey zastosowano również na pionowych listwach po zewnętrznej stronie przednich otworów. Kolejną zmianą detali jest nowa czarno-srebrna plakietka Jaguara w kratce.

Wykończenia przedniego zderzaka, dolne wykończenia drzwi i tylny dyfuzor mają kolor nadwozia. Zabieg ten służy uproszczeniu i dopracowaniu stylistyki przy jednoczesnym odjęciu masy wizualnej.

Modele, w tym 400 SPORT, posiadają dyskretny spojler na tylnej klapie, subtelnie odzwierciedlający dynamiczny potencjał i charakter I-Pace’a (standardowo także we wszystkich pozostałych modelach wyposażonych w 22-calowe koła).

Koła oferowane w modelach I-Pace R-Dynamic jako wyposażenie standardowe, są toczone diamentowo, a nowo wprowadzone efektowne 22-calowe felgi mają teraz wykończenie Satin Grey, które uzupełniają wstawki z włókna węglowego. Wszystkie 22-calowe koła mogą być wyposażone w samouszczelniające się opony całoroczne.

Uzupełnieniem tych aktualizacji jest zewnętrzny pakiet Black. Stanowi on standardowe wyposażenie wszystkich modeli począwszy od R-Dynamic SE Black, a wykończenie Gloss Black obejmuje obwódkę kraty wlotu powietrza, obwódki okien, nakładki na lusterka.

Jaguar I-PACE

Po raz pierwszy klienci będą mogli wybrać czarne wykończenie tylnej części dachu, która do tej pory była w kolorze nadwozia.

Po raz pierwszy klienci mogą również wybrać lakier satynowy. Wykończenia oferowane w kolorze Eiger Grey lub nowym Carpathian Grey, mają nadawać Jaguarowi I-Pace wyrafinowany, współczesny wygląd.

Na szczycie gamy plasuje się dostępna tylko w Wielkiej Brytanii wersja I-Pace 400 SPORT, wzbogacona o dodatkowe elementy stylistyczne i udogodnienia, wykraczające poza R-Dynamic HSE Black, w tym spojler na pokrywie bagażnika i adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, a także 22-calowe felgi Style 5056 Gloss Black. Model 400 SPORT jest również wyposażony w najbardziej zaawansowane fotele o smukłych kształtach, pokryte delikatną skórą Windsor oraz 14-kierunkowymi, podgrzewanymi fotelami z pamięcią ustawień kierowcy.

Jaguar I-PACE

Osiągi i dynamika Jaguara I-Pace

Nowy I-Pace ma dostarczać wyjątkowych wrażeń z jazdy Jaguarem. Dzięki lekkim, kompaktowym i wydajnym silnikom elektrycznym zintegrowanym z przednią i tylną osią, I-Pace może przyspieszyć od 0-60 mph w zaledwie 4,5 sekundy i do prędkości maksymalnej 124 mph. 

Zawieszenie pneumatyczne z elektronicznie sterowanym tłumieniem Adaptive Dynamics ma jeszcze bardziej poprawiać właściwości jezdne i prowadzenie nowego I-Pace’a. Elektroniczne zawieszenie pneumatyczne z systemem Adaptive Dynamics, wraz z systemem Adaptive Surface Response, należy do wyposażenia standardowego modelu 400 SPORT.

Jaguar I-PACE

Zasięg i ładowanie nowego Jaguara I-Pace

Bateria litowo-jonowa o pojemności 90 kWh w nowym Jaguarze I-Pace zapewnia zasięg do 292 mil (WLTP). Ładowarka 100 kW DC może zwiększyć zasięg samochodu do 78 mil w zaledwie 15 minut. Klienci posiadający trójfazową ładowarkę ścienną o mocy 11 kW mogą zwiększyć zasięg do 33 mil (WLTP) w ciągu godziny; pełne ładowanie trwa 8,6 godziny. 

Aby maksymalnie wykorzystać korzyści płynące z energii poza szczytem, dostępna jest funkcja Low Cost Hours Only: wystarczy ustawić czas rozpoczęcia i zakończenia ładowania zgodny z taryfą, a ładowanie będzie odbywać się samo.

Klienci mogą również ustawić ładowanie tak, aby zatrzymało się ono, gdy bateria osiągnie określony poziom – na przykład 80 procent. Jest to szczególnie przydatne podczas korzystania z publicznych punktów ładowania.

Gdy pojazd jest podłączony do prądu, automatycznie ogrzewa lub schładza akumulator do idealnej temperatury, a także robi to samo dla wnętrza pojazdu, przygotowując go do rozpoczęcia podróży. Wykorzystanie energii z sieci zamiast z akumulatora maksymalizuje zasięg samochodu. Funkcje ładowania czasowego, czy prekondycjonowanie można ustawić przy pomocy ekranu dotykowego lub aplikacji Jaguar Remote App.

Jaguar I-PACE

Infotainment i łączność nowego I-Pace’a

We wnętrzu każdy model Jaguara I-Pace posiada intuicyjny system infotainment Pivi Pro, oferujący łączność poprzez Apple CarPlay, czy Android Auto, zintegrowane sterowanie głosowe Alexa, Spotify oraz nawigację what3words. Pivi Pro – wraz z innymi systemami w całym pojeździe – jest zawsze aktualny dzięki aktualizacjom software-over-the-air.

Zobacz też: Studyjny model autonomicznego Volkswagena

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię