Opony Bridgestone Turanza 6 to następcy wprowadzonych ponad pięć lat temu opon Turanza T005. Opona na mokrej nawierzchnii hamuje z prędkości 80 km/h do 20 km/h w odcinku 33,7 metrów. Na suchej drodze przy prędkości 100 km/h, auto zatrzymuje się w drodze 33,1 km/h. Testy pokazują, Turanza 6 zdaje egzamin w kiepskich warunkach pogodowych, bo uzyskała ona ocenę „A” w zakresie przyczepności na mokrej drodze. Sprawdziliśmy, jak zachowuje się opona na Autodromie Jastrząb pod Radomiem.
Bridgestone wprowadził nową oponę – Turanza 6
Opony Bridgestone Turanza 6 to nowe opony na lato, które opracowano na podstawie licznych badań i analiz, a jest przeznaczona dla aut osobowych. Były one opracowywane także na podstawie przeprowadzonych wśród konsumentów badań. Opony są bowiem często kompromisem, które muszą w sobie łączyć aspekt bezpieczeństwa, wydajności, efektywności no i ceny. W przypadku opon wyścigowych sytuacja jest zupełnie inna, bo są one zmienianie w zależności od warunków atmosferycznych panujących na torze. Opony przeznaczone dla zwykłego konsumenta muszą łączyć w sobie wiele innych cech.
Innowacyjna technologia
Opony Bridgestone Turanza 6 zostały stworzone przy użyciu opatentowanych technologii TECHSYN i ENLITEN. Mają one poprawić wydajność opony, a także mieć przynieść korzyści, jeśli chodzi o aspekty zrównoważonego rozwoju. Opona może być wykorzystana zarówno w autach elektrycznych, hybrydach i dzięki swoim właściwościom pomagają poprawić zasięg, a przy tym są o 2 decybele cichsze w porównaniu z poprzednią wersją Turanzy.
Turanza 6 i testy na torze
Instytut TÜV SÜD, który przeprowadził testy opony w czerwcu 2022 roku, wskazuje, że nowe opony Bridgestone Turanza 6 mają znacznie lepsze wyniki na nawierzchni mokrej, niż inne opony w tym segmencie. Eksperci instytutu skupili się na sprawdzeniu tego, jak opona zachowuje się w czasie wykonywania manewrów na zakrętach i przede wszystkim w czasie jazdy na prostym odcinku. Bridgestone Turanza 6 uzyskała ocenę „A” na etykiecie UE w aspekcie przyczepności na nawierzchnii mokrej.
Warto podkreślić, że testy były prowadzone w Papenburgu w Niemczech i we Włoszech.