Opel Movano wchodzi do Polski. Niemiecka marka rozpoczęła w Polsce sprzedaż nowego Movano z silnikami wysokoprężnymi oraz w pełni elektrycznego nowego Movano‑e. Ceny katalogowe na polskim rynku zaczynają się od 113 010 zł netto. Movano-e Furgon to wydatek 267 910 zł netto.
- Opel Movano wchodzi do Polski
- Cena Opla Movano zaczyna się od 113 tys. zł
- Cena elektrycznego Movano-e Furgon to koszt 267 910 zł
Nowy Opel Movano w Polsce
Nowy Opel Movano już dostępny na polskim rynku. Oprócz napędu w pełni elektrycznego w nowym Movano dostępne są też silniki wysokoprężne, wyróżniające się jednymi z najniższych wartości zużycia paliwa i emisji CO2 na rynku. Silniki o pojemności 2,2 litra, spełniające rygorystyczne normy emisji Euro 6d rozwijają moc od 88 kW (120 KM) do 121 kW (165 KM). Silniki napędzają koła przednie poprzez sześciobiegowe przekładnie manualne.
Opel pisze, że w porównaniu z poprzednim modelem całkowity koszt posiadania auta został znacznie obniżony. W ciągu czterech lat użytkowania koszty będą o około 20 procent niższe w przypadku przeglądów, napraw i opon oraz o około 11 procent w przypadku paliwa.
Elektryczny Movano-e
Nowy Opel Movano‑e jest pierwszym samochodem elektrycznym z zasilaniem akumulatorowym w segmencie dużych pojazdów dostawczych w ofercie Opla. Elektryczny zespół napędowy rozwija moc 90 kW (122 KM) i maksymalny moment obrotowy 260 Nm. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 110 km/h. W zależności od wersji modelu klienci mają do wyboru akumulatory litowo-jonowe o pojemności od 37 kWh do 70 kWh, zapewniające zasięg odpowiednio 116 lub 247 kilometrów (w cyklu mieszanym WLTP).
Opel Movano – dane techniczne
Nowy Movano posiada szeroką gamę wersji różniących się typem nadwozia i ładownością. Nabywcy furgonów mają do wyboru cztery długości (L1: 4963 mm; L2: 5413 mm; L3: 5998 mm; L4: 6363 mm) i trzy wysokości (H1: 2254 mm; H2: 2522 mm; H3: 2760 mm), z maksymalną kubaturą od 8 do 17 m3. Drzwi w wariancie H3 mają 2,03 m wysokości – najwięcej w swojej klasie. Tylne drzwi mogą się otwierać pod kątem 180 stopni (z opcją rozszerzenia do 270 stopni).
Zakres dopuszczalnej masy całkowitej (DMC) należy do największych w tej klasie i wynosi od 2,8 to 4 ton, przy maksymalnej ładowności 1,8 tony. Próg załadunku auta znajduje się na wysokości 503 mm. Jego szerokość między wnękami kół to 1422 mm i 1870 mm między ściankami.
Co w środku?
W standardowej kabinie znajduje się pojedynczy rząd trzech siedzeń, natomiast w drugim rzędzie opcjonalnej kabiny załogowej są miejsca dla czworga dodatkowych pasażerów. Z myślą o specjalnych potrzebach klientów nowego Movano przygotowano również w wersji z podwoziem do zabudowy i kabiną standardową lub załogową, a także z podłogą w części ładunkowej i kabiną z jednym rzędem trzech foteli. W późniejszym terminie nowy dostawczy Opel będzie dostępny także ze specjalistycznymi zabudowami, takimi jak wywrotki, platformy z opuszczanymi burtami i kampery.
W Polsce Opel początkowo oferuje nowego Movano Furgon, o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 t, w wersjach standardowej i wzmocnionej (Heavy), z nadwoziem w czterech długościach (L1–L4) oraz trzech wysokościach (H1–H3) oraz z dwoma poziomami wyposażenia – Movano i Movano Edition.