Fabryka w Düsseldorfie to największa fabryka samochodów dostawczych Mercedesa na świecie. Zakład świętuje 60-lecie istnienia. Powstawały w niej takie modele jak „Bremer”, „Düsseldorfer”, czy Sprinter.
- Fabryka Mercedesa w Düsseldorfie świętuje 60-lecie
- Zakład w Düsseldorfie jest największą fabryką samochodów dostawczych dla Mercedesa
- W Düsseldorfie powstaje m.in. Mercedes Sprinter i eSprinter
Historia fabryki Mercedesa w Düsseldorfie
Na początku lat 60. ówczesny Daimler‑Benz AG przejął fabrykę w Düsseldorfie od Auto Union. Założony w 1962 roku zakład, przekształcił się w największą fabrykę samochodów dostawczych dla Mercedesa. Do tej pory w zakładzie wyprodukowano ponad 4,9 miliona pojazdów. Od 1995 roku z linii produkcyjnej zjeżdżają tam furgonetki Mercedes-Benz Sprinter, a od końca 2019 roku także eSprinter.
Fabryka w Düsseldorfie
Fabryka w Düsseldorfie ma około 700 000 metrów kwadratowych powierzchni – obejmującą blacharnię, lakiernię i halę montażową. Mercedes-Benz Vans zatrudnia w niej około 6000 pracowników i stażystów, jest to również jeden z najważniejszych pracodawców w Düsseldorfie.
Chciałbym pogratulować zakładowi i zespołowi ich 60. urodzin – bardzo szczególnej rocznicy. Zakład w Düsseldorfie zawsze był filarem wspierającym naszą globalną sieć produkcyjną. Wraz z rozpoczęciem produkcji serii eSprinter pod koniec 2019 r., zespół udowodnił to po raz kolejny – mówi dr Ingo Ettischer, szef operacyjny w Mercedes-Benz Vans.
W kierunku zrównoważonego rozwoju
Zakład w Düsseldorfie koncentruje się również na zrównoważonym rozwoju: przejście na produkcję neutralną pod względem emisji CO2 nastąpi przed końcem tego roku. W tym celu w miarę możliwości całkowicie unikana jest emisja CO2, a zakład konsekwentnie ją ogranicza – na przykład dzięki nowym systemom mobilności, takim jak bezzałogowe systemy transportowe i wózki przemysłowe zasilane ogniwami paliwowymi.
Ponadto deklarowanym celem jest całkowite przejście na źródła odnawialne przy zakupie energii elektrycznej. Zakład nie używa także papieru od 2012 roku – tablety zastąpiły papier dla wymaganej dokumentacji w toku produkcji.
Mercedes-Benz jest zaangażowany w paryskie porozumienie w sprawie ochrony klimatu. Od 2019 w Düsseldorfie uruchomiono produkcję eSprintera. Mercedes-Benz Vans zainwestował łącznie około 330 milionów euro w modernizację i rozbudowę techniczną nowego wariantu napędu. W pełni elektryczne pojazdy są budowane na linii produkcyjnej obok modeli z napędem konwencjonalnym.