Fabryka w Düsseldorfie to największa fabryka samochodów dostawczych Mercedesa na świecie. Zakład świętuje 60-lecie istnienia. Powstawały w niej takie modele jak „Bremer”, „Düsseldorfer”, czy Sprinter.

  • Fabryka Mercedesa w Düsseldorfie świętuje 60-lecie
  • Zakład w Düsseldorfie jest największą fabryką samochodów dostawczych dla Mercedesa
  • W Düsseldorfie powstaje m.in. Mercedes Sprinter i eSprinter

Historia fabryki Mercedesa w Düsseldorfie

Na początku lat 60. ówczesny Daimler‑Benz AG przejął fabrykę w Düsseldorfie od Auto Union. Założony w 1962 roku zakład, przekształcił się w największą fabrykę samochodów dostawczych dla Mercedesa. Do tej pory w zakładzie wyprodukowano ponad 4,9 miliona pojazdów. Od 1995 roku z linii produkcyjnej zjeżdżają tam furgonetki Mercedes-Benz Sprinter, a od końca 2019 roku także eSprinter.

Fabryka Mercedes-Benz w Düsseldorfie w 1961 roku
Fabryka Mercedes-Benz w Düsseldorfie w 1961 roku

Fabryka w Düsseldorfie

Fabryka w Düsseldorfie ma około 700 000 metrów kwadratowych powierzchni – obejmującą blacharnię, lakiernię i halę montażową. Mercedes-Benz Vans zatrudnia w niej około 6000 pracowników i stażystów, jest to również jeden z najważniejszych pracodawców w Düsseldorfie.

Chciałbym pogratulować zakładowi i zespołowi ich 60. urodzin – bardzo szczególnej rocznicy. Zakład w Düsseldorfie zawsze był filarem wspierającym naszą globalną sieć produkcyjną. Wraz z rozpoczęciem produkcji serii eSprinter pod koniec 2019 r., zespół udowodnił to po raz kolejny – mówi dr Ingo Ettischer, szef operacyjny w Mercedes-Benz Vans.

Fabryka Mercedes-Benz w Düsseldorfie
Fabryka Mercedes-Benz w Düsseldorfie

W kierunku zrównoważonego rozwoju

Zakład w Düsseldorfie koncentruje się również na zrównoważonym rozwoju: przejście na produkcję neutralną pod względem emisji CO2 nastąpi przed końcem tego roku. W tym celu w miarę możliwości całkowicie unikana jest emisja CO2, a zakład konsekwentnie ją ogranicza – na przykład dzięki nowym systemom mobilności, takim jak bezzałogowe systemy transportowe i wózki przemysłowe zasilane ogniwami paliwowymi.

Ponadto deklarowanym celem jest całkowite przejście na źródła odnawialne przy zakupie energii elektrycznej. Zakład nie używa także papieru od 2012 roku – ​​tablety zastąpiły papier dla wymaganej dokumentacji w toku produkcji.

Mercedes-Benz eSprinter w fabryce w Düsseldorfie
Mercedes-Benz eSprinter w fabryce w Düsseldorfie

Mercedes-Benz jest zaangażowany w paryskie porozumienie w sprawie ochrony klimatu. Od 2019 w Düsseldorfie uruchomiono produkcję eSprintera. Mercedes-Benz Vans zainwestował łącznie około 330 milionów euro w modernizację i rozbudowę techniczną nowego wariantu napędu. W pełni elektryczne pojazdy są budowane na linii produkcyjnej obok modeli z napędem konwencjonalnym.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię