Lancia stawia na auta elektryczne. Marka należąca do Stellantis podała szczegóły swojej transformacji. Firma od 2026 roku będzie oferowała wyłącznie samochody elektryczne, które będą pojawiały się na rynku co dwa lata.
- Lancia od 2026 roku chce wprowadzać wyłącznie auta elektryczne
- Od 2028 roku Lancia będzie sprzedawać wyłącznie elektryki
- Pierwszym hitem ma być elektryczna Lancia Ypsilon
Lancia i auta elektryczne
Dziesięcioletni plan strategiczny Lancii przewiduje trzy nowe modele – jeden co dwa lata – począwszy od 2024 r. Od 2026 roku wprowadzane będą wyłącznie auta w 100 proc. elektryczne, a od 2028 roku sprzedawane będą wyłącznie pojazdy w 100 proc. elektryczne.
– Dziś jest ważny dzień. Nasz dziesięcioletni plan, zatwierdzony we wrześniu ubiegłego roku, nabiera kształtów, krok po kroku. Jesteśmy włoską marką elegancji i to jest nasz renesans. Innowacyjność i ponadczasowy design zawsze były naszymi podstawowymi wartościami, do których chcemy dodać zrównoważony rozwój, zorientowanie na klienta i odpowiedzialność, ponieważ z wielką ambicją patrzymy w przyszłość – mówił Luca Napolitano, Dyrektor Generalny marki Lancia.
Lancia i jej nowa strategia
Dziesięcioletni plan Lancii rozpocznie się w 2024 roku od nowej Lancii Ypsilon, która będzie miała około 4 metry długości i zostanie wprowadzona na rynek z w 100 proc. zelektryfikowanym układem napędowym. W 2026 roku pojawi się nowy flagowiec o długości 4,6 m, który pozwoli marce wejść do największego segmentu w Europie. Włosi nie podali jednak jeszcze nazwy tego modelu. Rok 2028 będzie także rokiem wprowadzenia nowej „Delty” o długości 4,4 metra.
Te trzy nowe modele obejmą 50 proc. rynku Lanci i będą miały za zadanie przyczynić się do poprawy wyników firmy Stellantis w segmencie premium i luksusowym, zgodnie z założeniami planu strategicznego firmy Stellantis „Dare Forward 2030”.
Lancia stawia na auta elektryczne
Od 2026 roku marka będzie wprowadzać na rynek wyłącznie modele w 100 proc. elektryczne, a od 2028 roku będzie sprzedawać wyłącznie modele w 100 proc. elektryczne. Wielka uwaga poświęcona zostanie procesowi elektryfikacji, ale nie tylko. Szerokie zastosowanie innowacyjnych materiałów sprawi, że Lancia stanie się marką Stellantis, która w najwyższym stopniu będzie wykorzystywała materiały pochodzące z recyklingu.
Inspirowane ekskluzywnymi materiałami zastosowanymi w poprzednich kultowych pojazdach, takich jak Gamma, Thema i Flavia, pojazdy Lancii nowej generacji zapewnią komfortowe otoczenie z prostą i intuicyjną technologią pokładową, przy zachowaniu minimalistycznego i inteligentnego interfejsu.
Zmiany we władzach Lanci
Lancia mianowała także nowych szefów na pięciu rynkach europejskich, co stanowi pierwszy krok w ramach planu strategicznego. W Niemczech zadanie to obejmie Niccolò Biagioli, we Francji jest to Paola Pichierri, w Hiszpanii Francesco Colonnese, w Belgii i Luksemburgu Patrice Duclos, a w Holandii Patrick Zegwaard. We Włoszech funkcję tę pełni już Raffaele Russo.
Internetowa sprzedaż aut
To sprzedaż internetowa doprowadziło do wyboru właśnie tych rynków poza Włochami. Dla Lancii decydujące było również znaczenie rynkowe segmentu B-premium. Wymienione kraje mają być pierwszym krokiem w „procesie internacjonalizacji” Lanci. Sieć około 100 autoryzowanych dealerów zostanie utworzona w 60 głównych miastach Europy. Około 50 procent wszystkich zakupów ma być realizowanych przez internet.