BMW Group i Mercedes-Benz Mobility zamierzają sprzedać Stellantisowi swoje wspólne przedsięwzięcie – SHARE NOW – firmę zajmującą się car-sharingiem. Wszystkie trzy firmy podpisały niedawno umowę w tej sprawie i uzgodniły, że nie ujawnią szczegółów transakcji. Transakcja podlega również zatwierdzeniu przez odpowiednie urzędy antymonopolowe.

  • BMW i Mercedes sprzedają SHARE NOW
  • Spółka zostanie przejęta przez Stellantis
  • BMW i Mercedes chcą się skupić na innych platformach biznesowych

Car-sharing na sprzedaż

Sprzedaż spółki zależnej car-sharing ma uporządkować działanie wspólnych przedsięwzięć w zakresie mobilności. W przyszłości udziałowcy zamierzają skoncentrować się na dwóch centralnych obszarach biznesowych o dużym potencjale wzrostu: cyfrowej multimobilności (FREE NOW) oraz usługach cyfrowych związanych z ładowaniem pojazdów elektrycznych (CHARGE NOW).

Jesteśmy dumni, że dzięki car2go udało nam się wejść w segment free-floating car sharing. Chociaż Mercedes-Benz będzie się bardziej koncentrował na swojej podstawowej działalności w segmencie aut luksusowych. Car sharing pozostanie ważną częścią mobilności miejskiej i istotnym elementem oferty mobilności w FREE NOW. Dzięki FREE NOW i CHARGE NOW koncentrujemy się na dwóch segmentach wzrostu, które w przyszłości będą nadal oferować naszym klientom całą gamę usług mobilnościowych i wspierać rozwój mobilności elektrycznej – Gero Götzenberger, dyrektor ds. strategii i inwestycji w Mercedes-Benz Mobility. 

FREE NOW jest pionierem multimodalnej mobilności dzięki cyfrowej platformie Mobility-as-a-Service – dziś firma oferuje dostęp do prawie 180 000 pojazdów w ponad 150 miastach w aplikacji FREE NOW za pośrednictwem swojej sieci partnerskiej. Za pomocą jednego kliknięcia użytkownicy mają dostęp do pojazdów w całej Europie – od e-scooterów, przez e-rowery i car sharing, po taksówki i pojazdy z szoferem. 

Wyniki FREE NOW w 2022 roku

W 2021 roku FREE NOW odnotował silny wzrost w sektorze multimodalnym i był w stanie prawie potroić liczbę transakcji w porównaniu z poprzednim rokiem, pomimo pandemii. W 2022 roku na platformie pojawi się dziesięciu nowych partnerów mobilnych, którzy stworzą kolejne opcje mobilności dla obecnych 56,8 mln użytkowników. W pierwszym kwartale 2022 r. liczba transakcji w ramach FREE NOW wzrosła o 31,4 proc. w porównaniu z tym samym kwartałem poprzedniego roku, co świadczy o silnym trendzie wzrostowym.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba transakcji w ramach FREE NOW wzrosła o 31,4 proc. w porównaniu z tym samym kwartałem poprzedniego roku
W pierwszym kwartale 2022 r. liczba transakcji w ramach FREE NOW wzrosła o 31,4 proc. w porównaniu z tym samym kwartałem poprzedniego roku

Biznes na ładowaniu

Firma Digital Charging Solutions GmbH, która stoi za marką CHARGE NOW, zrzesza kierowców pojazdów elektrycznych i operatorów stacji ładowania w 31 krajach europejskich. Lider rynku oferuje usługi cyfrowe jako rozwiązania typu white label, począwszy od kompleksowego dostępu do infrastruktury ładowania obejmującej obecnie ponad 300 000 punktów ładowania w Europie, aż po kompletne rozliczenia. System DCS obejmuje obecnie ponad 85 proc. usług ładowania w Europie – więcej niż jakikolwiek inny dostawca. Dzięki systemowi CHARGE NOW for Business, firma oferuje również wiodące oprogramowanie do zarządzania flotami samochodów elektrycznych. 

Wejście BP jako trzeciego udziałowca w 2021 r. wzmocniło firmę. Umowa o współpracy z HERE, platformą danych i technologii opartych na lokalizacji, w pierwszym kwartale 2022 r., jak również partnerstwo ze smart i ABB-E-Mobility przed premierą całkowicie elektrycznego smart #1 podkreślają silny impet DCS.

W ciągu pierwszych trzech miesięcy roku spółki joint venture działające w obszarze mobilności konsekwentnie rozwijały swoje produkty i angażowały innych partnerów. Liczba transakcji, wynosząca 42,3 mln, była o prawie 30 proc. wyższa niż w poprzednim kwartale (32,6 mln).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię