Agencja Reuters podaje, że budowa nowej fabryki Trinity w Wolfsburgu, której koszt jest szacowany na 2 mld dolarów, może nie dojść do skutku. Oliver Blume, który przejął stery po Herbercie Diessie sprawdza zasadność budowy nowego zakładu. Źródła Reutersa podają, że w grze wciąż pozostaje uruchomienie produkcji w starej fabryce.
- Reuters podaje, że Oliver Blume bada zasadność budowy nowej fabryki w Wolfsburgu
- Fabryka Volkswagena „Trinity” miała powstać w pobliży historycznej fabryki w Wolfsburgu
- Nowy zakład miał kosztować 2 mld dolarów
- W fabryce „Trinity” Volkswagena gotowy samochód miał zjeżdżać z linii produkcyjnej do 10 godzin
Nowa fabryka Volkswagena pod znakiem zapytania
Agencja Reuters, powołując się na swoje źródła w Volkswagenie pisze, że Oliver Blume, który 1 września objął stery w Grupie Volkswagen, bada zasadność budowy nowego zakładu produkcyjnego aut elektrycznych, który miałby się znajdować nieopodal historycznej fabryki w Wolfsburgu. Nowa fabryka miałaby nosić nazwę Trinity, a koszt jej budowy to ok. 2 mld dolarów. To właśnie w niej od 2026 roku miałby powstawać nowy flagowy sedan Volkswagena.
Reuters pisze, że Blume ma także rozważać opóźnienie produkcji nowego modelu do 2030 roku.
Rada nadzorcza Volkswagena w marcu zatwierdziła 2 mld euro (2,07 mld dolarów) na fabrykę w Trójcy, której budowa ma się rozpocząć wiosną 2023 roku.
Zobacz też: Studyjny model autonomicznego Volkswagena
Nowa fabryka Volkswagena – Trinity
Nowa fabryka Volkswagena Trinity miała być kluczowym elementem największego programu modernizacyjnego w historii głównej siedziby Volkswagena. Prace budowlane w dzielnicy Warmenau w Wolfsburgu miały ruszyć już wiosną 2023 roku. Neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla model Trinity, zbudowany przy użyciu najbardziej innowacyjnych metod produkcyjnych, miał zjeżdżać z linii montażowej nowego zakładu od 2026 roku.
Podstawą strategii jest nowa platforma SSP. W całym okresie jej eksploatacji Volkswagen przewiduje, że powstanie na niej ponad 40 milionów pojazdów.
Samochód Volkswagena wyprodukowany w 10 godzin
Volkswagen zamierzał także ustanowić standardy w produkcji, która rozpocznie się w ramach projektu Trinity od 2026 roku. Firma chciała, by czas produkcji mieścił się w 10 godzinach. W jaki sposób to osiągnąć? Poprzez mniejszą liczbę wariantów, mniejszą liczbę komponentów, większą automatyzację oraz nowe koncepcje logistyczne.
Volkswagen zapowiedział w marcu, że zainwestuje także 800 milionów euro w najbardziej zaawansowane centrum badawczo-rozwojowe w Europie, aby w nadchodzących latach napędzać przyszłość mobilności. Do 2030 roku planowana jest integracja produkcji nowoczesnych pojazdów elektrycznych w oparciu o platformę SSP w głównym zakładzie Volkswagena, która będzie wzorowana na sposobie działania obiekty Trinity.
Nowa fabryka Trinity – tuż obok głównego zakładu Volkswagena w Wolfsburgu
Decyzję o budowie nowej fabryki od podstaw, poprzedziła analiza kilku innych opcji, w tym intensywny przegląd możliwości ulokowania produkcji Trinity w zakładzie w Wolfsburgu. Oprócz efektywności w perspektywie średnioterminowej czynnikiem sprzyjającym budowie nowej fabryki w Warmenau był fakt, że wybranie tej opcji nie zakłóci trwającej obecnie produkcji, ani rozwoju ważnych modeli, takich jak Tiguan, czy Golf.
W grudniu ubiegłego roku rada nadzorcza Volkswagen AG potwierdziła już produkcję elektrycznego modelu Trinity w Wolfsburgu w ramach 70. rundy planowania. Jednak przekształcenie głównego zakładu w fabrykę pojazdów elektrycznych rozpocznie się już znacznie wcześniej. Volkswagen rozpocznie budowę ID.3 w Wolfsburgu w 2023 r., aby sprostać wysokiemu popytowi na modele elektryczne swojej głównej marki.
Dzięki Trinity firma chce przyspieszyć realizację wielkich projektów przyszłości – Volkswagen chce udostępnić autonomiczną jazdę do 2030 r.